| کد خبر: 218338 |

افزایش دو برابری موقعیت پارک هواپیما در فرودگاه اصفهان

مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دستاوردهای این شرکت در توسعه ترمینالی و سطح خدمت‌رسانی به مسافران را برشمرد و از افزایش دو برابری موقعیت پارک هواپیما و احداث ترمینال جدید به وسعت ۱۵ هزار مترمربع در اصفهان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دستاوردهای این شرکت در توسعه ترمینالی و سطح خدمت‌رسانی به مسافران را برشمرد و از افزایش دو برابری موقعیت پارک هواپیما و احداث ترمینال جدید به وسعت ۱۵ هزار مترمربع در اصفهان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن امجدی، مدیرکل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با اشاره به اقدامات جهادی انجام شده در توسعه این فرودگاه گفت: دولت تدبیر و امید رویکرد مثبتی در زمینه توسعه صنعت گردشگری داشته و تاکنون اقدامات سازنده‌ای در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام شده است.

وی اهمیت فرودگاه اصفهان در توسعه کشور را یادآور شد و تاکید کرد: وظایف فرودگاه‌ها به عنوان دروازه پذیرش گردشگران داخلی و خارجی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فرودگاه اصفهان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور در سه حوزه گردشگری، هوانوردی و پدافند غیرعامل و مدیریت بحران محسوب می‌شود.

امجدی افزود: محدودیت پذیرش هم‌زمان هواپیما یکی از معضلات قدیمی فرودگاه اصفهان بود؛ چون قابلیت پذیرش ۱۰ پرواز در لحظه در آن وجود داشت. با انجام مطالعات، طرحی در این فرودگاه آماده شده که در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت پذیرش هم‌زمان پرواز در اپرون (پارکینگ هواپیما فرودگاه) به ۲۰ فروند هواپیما افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: محدودیت پذیرش هم‌زمان مسافر پروازهای خارجی، یکی دیگر از محدودیت‌های فرودگاه اصفهان بود. ترمینال کنونی حدود ۶ هزار مترمربع وسعت دارد که پروژه‌ای در این زمینه تعریف و در حال تکمیل است و در آینده‌ نزدیک، ترمینال جدید با استانداردهای مناسب و وسعت ۱۵ هزار مترمربع مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان افزود: از دیگر محدودیت‌های فرودگاه اصفهان، تأمین هوای مطلوب و متبوع ترمینال‌ها بود که موتورخانه شماره دو فرودگاه با ظرفیت سرمایشی هزار تن و گرمایشی ۵۵۰ کیلوکالری بر ساعت آماده بهره‌برداری است و مشکل را به طور کامل برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب فرودگاه اصفهان با ظرفیت هزار و ۴۰۰ مترمکعب در روز، جایگاه تشریفات اختصاصی نیز در سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان با بیان اینکه ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه صادرات غیرنفتی در شهریور سال گذشته با حضور وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید، گفت: تهیه و نصب دستگاه RVR هواشناسی به عنوان پروژه مشترکی با اداره کل هواشناسی استان اصفهان بود که در فرودگاه اصفهان انجام شد.

امجدی افزود: پیش از دولت تدبیر و امید حداقل دید افقی برای پذیرش پروازهای ورودی ۸۰۰ متر بود که این محدودیت با نصب دستگاه RVR به ۵۵۰ متر کاهش یافته و شرایط فرودگاه اصفهان را نسبت به فرودگاه‌های فاقد RVR ممتاز کرده است.

وی عنوان کرد: همچنین طرح‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت دیگری توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به بهسازی کامل ترمینال پروازهای داخلی، ایجاد مرکز پایش تصویری و خرید خودروهای اطفا حریق روز دنیا اشاره کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.