| کد خبر: 208837 |

پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان در ایام نوروز لغو شد

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان گفت: در ایام نوروز امسال پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان با ۷۰ درصد کاهش مواجه و تمامی پروازهای خارجی نیز لغو شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان گفت: در ایام نوروز امسال پروازهای داخلی فرودگاه اصفهان با ۷۰ درصد کاهش مواجه و تمامی پروازهای خارجی نیز لغو شد.

به گزارش تین ‌نیوز به نقل از ایرنا، حسن امجدی اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال گذشته ۸۲۵ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه اصفهان انجام شد اما اکنون کلیه پروازهای خارجی این فرودگاه لغو شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۴ پرواز ورودی داخلی و ۱۲۴ پرواز خروج داخلی در ایام تعطیلات نوروزی برای انتقال مسافران انجام شد افزود: شمار پروازهای داخلی این فرودگاه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال در پی شیوع بیماری کرونا ۷۰ درصد کمتر شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان ادامه داد: سال گذشته ۵۶ پرواز ورودی خارجی و ۵۶ پرواز خروج خارجی در ایام تعطیلات نوروزی برای انتقال مسافران انجام شد.

وی یادآور شد: کارشناسان و ماموران بهداشت در تمامی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مستقر بوده و تمامی مسافران را از نظر سلامتی کنترل می‌کنند و از ورود هر فرد مشکوک به بیماری به پرواز جلوگیری می‌شود.

امجدی با بیان اینکه سلامتی مردم برای ما مهم است و پروازها با تمهیدات خاص انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کلیه ساختمان‌ها، اماکن و دستگاه‌های فرودگاهی در داخل هواپیما، فرودگاه،  ترمینال و اتوبوس روزانه در چندین مرحله ضدعفونی می‌شوند.

وی مهمترین راهکار موثر در مقابله با ویروس کرونا را ماندن در خانه عنوان کرد و از مردم خواست تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری به منظور کاهش و به صفر رساندن  شیوع ویروس کرونا گفت: پس از برگشت  وضعیت به حالت عادی، این فرودگاه آماده خدمت رسانی و پذیرش مسافران به بهترین نحو ممکن خواهد بود.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در حالت عادی به شهرهای نجف و بغداد عراق،  کویت، دُبی امارات عربی متحده،  استانبول ترکیه ،  تفلیس گرجستان و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.

همچنین علاوه بر شرکت های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر با این فرودگاه همکاری دارند.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

وزارت بهداشت هجدهم فروردین اعلام کرد که تاکنون ۶۰ هزار نفر در کشور بطورر قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۷۳۹ نفر رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.