| کد خبر: 194229 |

◄ اطلاعیه هواشناسی، وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

​سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‎ای از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان خبر داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‎ای از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، براساس تحلیل آخرین نقشه‎های هواشناسی، امروز یکشنبه 20 اَمرداد، در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، خراسان شمالی، زنجان و ارتفاعات کردستان و فردا دوشنبه 21 اَمرداد در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات شمال شرق تهران، ارتفاعات شمال غرب سمنان و ارتفاعات کردستان وقوع بارش‎های رگباری همراه با وزش باد شدید موقت پیش‎بینی شده است.

بر این اساس در این مناطق آبگرفتگی و احتمال سیلابی شدن مسیل‎ها و رودخانه‎ها و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع وجود دارد و به هموطنان توصیه شده است که از تردد و اسکان در کنار مسیل‎ها و رودخانه‎ها و همچنین تردد در مناطق مرتفع این نواحی خودداری کنند.

همچنین امروز و فردا در استان‎های گیلان، مازندران و گلستان وزش باد، بارش باران، رعدوبرق و مواج شدن دریا پیش بینی مش شود که به دلیل بالا آمدن آب رودخانه‎ها و مسیل‎ها، مواج شدن و متلاطم بودن دریا، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع توصیه شده است به منظور جلوگیری از هرگونه سانحه دریایی از قبیل غرق‎شدگی از شنای افراد در سواحل دریا و تردد شناورهای سبک ماهیگیری و تفریحی خودداری شود.

در بخش دیگری از اطلاعیه هواشناسی، از روز دوشنبه تا چهارشنبه 21 تا 23 اَمرداد برای شمال سیستان وبلوچستان بویژه منطقه زابل وزش باد شدید تا خیلی شدید و گردوخاک و در برخی نقاط توفان گردوخاک و شن پیش‎بینی شده است که این امر باعث خیزش گردوخاک کاهش میزان دید افقی و غبارآلود شدن آسمان و کاهش کیفیت هوا به میزان کمتر از 1000 متر، اختلال در ناوگان حمل و نقل و بروز خسارت به سبب وزش باد شدید خواهد شد.

همچنین در همین مدت یعنی از دوشنبه تا چهارشنبه در نوار شرقی و مرزهای غربی سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و نوار شرقی استان کرمان وزش باد شدید همراه با گردوخاک و در نتیجه افزایش غبار به همراه کاهش شدید دید و کیفیت هوا و اختلال در ناوگان حمل و نقل رخ خواهد داد که به هموطنان توصیه شده است که از سفرهای غیرضروری و قرار گرفتن در فضای باز بویژه کودکان و بیماران قلبی و تنفسی و کار و فعالیت در ارتفاع و ساختمان‎های بلند خودداری و با احتیاط رانندگی کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.