| کد خبر: 159889 |

قرائت بخشنامه کمیته صیانت و راهبری عملکرد مدیران در روز دوم کارگاه آموزشی مدیران

روز دوم کارگاه آموزشی مدیران ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با قرائت بخشنامه کمیته صیانت و راهبری عملکرد مدیران شرکت توسط ابراهیم مرادی عضو هیئت مدیره و راهبر امور هوانوردی آغاز شد.

تین نیوز

روز دوم کارگاه آموزشی مدیران ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با قرائت بخشنامه کمیته صیانت و راهبری عملکرد مدیران شرکت توسط ابراهیم مرادی عضو هیئت مدیره و راهبر امور هوانوردی آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در ابتدای روز دوم این کارگاه که امروز 4 بهمن در حال برگزاری است ابراهیم مرادی این بخشنامه را که با امضای رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صادر شده است را چنین قرائت کرد: سال هاست که شاهد آن هستیم که ارکان نظام مقدس، قوای مختلف، دستگاه های نظارتی و مدیران عالی کشور، وقت، منابع انرژی زیادی را صرف می کنند تا اهدافی مانند قانون گرایی، شفاف سازی و توسعه ارتقای سطح سلامت، انضباط، نظم، کارایی، کارآمدی و امثالهم را در نظام مدیرتی سازمان ها جاری و ساری و نهادینه کند لیکن نتایج حاصله چندان رضایت بخش نیست. به همین شکل در سطح بنگاهی نیز اهداف یاد شده و همچنین تلاش برای افزایش ثروت سهامداران و تحقق منویات مدیران عالی از جمله مجمع عمومی، هیئت مدیره و اجرای مناسب راهبردهای ابلاغی و تحقق سیاست ها و سایر اسناد بالادستی، امروزه به خواسته های آرمانی مبدل شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در بیان بخش دیگری از این بخشنامه ادامه داد: اجماع ارباب علم و اندیشه، تحقق این خواسته ها را در گرو عوامل مختلفی می دانند که همسو و هماهنگ شدن کامل مدیران با سلسله مراتب ارشد سازمان و بنگاه و حرکت فعالانه آنها برای تحقق منویات ذکر شده، از جمله مهمترین این عوامل است. در عین حال این همسویی فکری و عملی نیز در حد زیادی به حمایت و صیانت مدیران وابسته است که دستیابی به آن هم مستلزم استفاده از مجموعه ای از ابزارها و انجام اقدامات با رویکرد ایجابی و مثبت مانند توجیه، آگاه سازی، ارشاد، تشویق و الگوسازی است تا بتواند به افزایش آگاهی، دانش و بینش، تعدیل رفتار، هویت دهی و در نهایت به نهادینه شدن خودپایی مخاطبان هدف بیانجامد.

مرادی قرائت این بخشنامه را چنین ادامه داد: در این راستا به نظر می رسد که جای وجود نهادی در ساختار سازمان هر چند به صورت مجازی و به عنوان ساختار معین مدیریت که با نگرشی اجرایی و تغییر رویکرد برخوردی به دیدگاه حمایتی، حفاظتی اصلاحی و پیشگیری کننده، این وظیفه و ماموریت مهم را عهده دار شود، بسیار خالی است. ساختاری که صیانت از مدیران از طریق فرآیندهایی مانند رسیدگی به مشکلات و چالش های فراروی آنان، کمک به دوری ایشان از آسیب ها و صدمات شغلی، همراهی آنها در بحران ها، استفاده بهینه از فرصت ها و تبدیل تهدیدها به فرصت ها، تعمیم تجارب موفق اصلاحات موردی به اصلاحات سازمانی و کاهش نیاز به مداخلات برون سازمانی و تقویت رویکردهای خودپایی را در نظام مدیرتی شرکت، پیگری و مدیریت کند.

وی بند پایانی این بخشنامه را چنین بیان کرد: بدین منظور "کمیته صیانت و راهبری عملکرد مدیران شرکت" با ترکیب راهبر امور حقوقی، راهبر عملیات فرودگاهی، قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه ها، مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی و بازرس ویژه مدیرعامل به عنوان شخصیت های حقوقی و محمدعلی عباس نژاد، سیداحمد مومنی رخ و سیدمهدی میرحسینی زواره به عنوان شخصیت های حقیقی تحت نظر رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تشکیل شده است تا اهداف فوق با سرعت و کیفیت بیشتری محقق شود.

کارگاه آموزشی مدیران ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از 3 بهمن آغاز شده است و با برگزاری همایش مدیران در 5 بهمن به کار خود پایان خواهد داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.