| کد خبر: 189982 |

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها خبر داد:

◄ اتصال سنندج به شبکه ریلی کشور تا پایان دولت دوازدهم

در راستای اتصال مراکز استان ها به شبکه ریلی کشور و تکمیل این مسیر ریلی برنامه ریزی شده است تا عملیات زیرسازی همدان تا سنندج تا پایان سال 1399 تکمیل و به موازات آن عملیات اجرایی ساخت ایستگاه های مسیر نیز آغاز شود.

تین نیوز

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در بازدید امروز از راه آهن همدان- سنندج گفت: در راستای اتصال مراکز استان ها به شبکه ریلی کشور و تکمیل این مسیر ریلی برنامه ریزی شده است تا عملیات زیرسازی همدان تا سنندج تا پایان سال 1399 تکمیل و به موازات آن عملیات اجرایی ساخت ایستگاه های مسیر نیز آغاز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و  نقل کشور، عباس خطیبی صبح امروز در بازدید از راه آهن همدان- سنندج گفت: در راستای اتصال مراکز استان ها به شبکه ریلی کشور و  بهره برداری از خط آهن تهران- همدان در اردیبهشت ماه سال 96، اتصال استان کردستان به مرکزیت شهر سنندج در طرح راه آهن تهران- همدان- سنندج تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار قرار دارد. 

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته توضیح داد: در حال حاضر فاز نهایی عملیات تکمیلی  خط آهن تهران- همدان  و ایستگاه های نوبران، فامنین و همدان در دست اقدام است و عملیات زیرسازی در محدوده همدان تا سنندج به طول 150 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 59 درصد در  بخش زیرسازی  نیز در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: این محدوده در سه قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول به طول 65 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 68 درصد در بخش زیرسازی، قطعه دو به طول 56 کیلومتر با30 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و قطعه سوم به طول 30 کیلومتر که زیرسازی آن 100 درصد تکمیل شده است.

خطیبی با تاکید بر اهمیت تامین به موقع اعتبارات پروژه در پیشبرد برنامه ها اعلام کرد: برنامه ریزی شده است تا عملیات زیرسازی این مسیر ریلی تا پایان سال 99 به اتمام برسد و به موازات آن در سالجاری برگزاری مناقصه به منظور ساخت ایستگاه های بهار، قروه، دهگلان و سنندج در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ظرف چند ماه آینده مناقصه ساخت ایستگاه ها برگزار و اواخر امسال نیز ساخت همزمان این چهار ایستگاه آغاز خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در خصوص عملیات روسازی مسیر نیز بیان داشت: همزمان با اجرای روسازی خرید ریل مورد نیاز و انتخاب پیمانکار نیز در دست اقدام است و امسال به پیمان خواهد رفت که امیدواریم اوایل سال آینده  اجرای عملیات روسازی مسیر نیز آغاز شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.