| کد خبر: 66171 |

احداثپل بر روی رودخانه آستارا / تسهیل تردد ناوگان تجاری و مسافری ایران و آذربایجان

تین نیوز | در نشست رؤسای کمیسیون مشترک اتصال راه آهن جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان (آستارا - آستارا) که با حضور استاندار گیلان در آستارای جمهوری آذربایجان برگزار شد درباره زمینه‌های گوناگون مناسبات دو جانبه به ویژه در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی بحث وبررسی شد.

به گزارش تین نیوز از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست درباره زمینه‌های گوناگون مناسبات دو جانبه به ویژه در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی گفت وگو شد که بخشی از این گفت وگوها مربوط به احداث پل برروی رودخانه آستارا و ترمینال حمل کالابا هدف تسهیل تردد ناوگان تجاری و مسافری بود.

شعبانعلی‌خاوری درباره جزئیات این نشست به خبرنگار ما گفت :در این کمیسیون، هیئت‌های نمایندگی دو کشور در سطح وزرا، سفرا و مسئولان ارشد راه‌آهن، گمرک، اقتصاد، وزارت امور خارجه، حمل و نقل جاده‌ای و ... با هم دیدار می‌کنند و به تبادل‌نظر پیرامون مسائل مختلف اقتصادی و تجاری می‌پردازند.

هیئت ایرانی و آذری پس از بازدید از مکان احداث هشت کیلومتر از راه‌آهن سراسری جمهوری آذربایجان و اتصال آن به نقطه‌ صفر مرزی و بارانداز این پروژه در آستارای ایران، در زمینه‌ تکمیل ریل راه‌آهن تا شعاع دو کیلومتری خاک جمهوری اسلامی ایران مذاکره می‌کنند.

در این نشست دور روزه که از دیروز در آستارای جمهوری آذربایجان آغاز شد‌ه است ،امروز به میزبانی بندر مرزی آستارای جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان در حال برگزاری است.در این نشست محمود واعظی -وزیر ارتباطات وفناوری -و محسن پورسیدآقایی-مدیر عامل شرکت راه‌آهن کشور- حضور دارند.
گزارش های کامل این همکاری اقتصادی در خبرهای بعد به اطلاع خواهد رسید.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.