بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

با بهره برداری از راه آهن یزد اقلید؛ ۴ میلیون تن بار بر روی ریل خواهد آمد

کاهش ۳۰۰ کیلومتری مسیر انتقال بار و کاهش ۴ ساعته زمان جابه جایی مسافران با بهره برداری از راه آهن یزد اقلید

با بهره برداری از راه آهن یزد اقلید؛ ۴ میلیون تن بار بر روی ریل خواهد آمد
تین نیوز

کاهش ۳۰۰ کیلومتری مسیر انتقال بار و کاهش ۴ ساعته زمان جابه جایی مسافران با بهره برداری از راه آهن یزد اقلید/ ۴ میلیون تن بار بر روی ریل خواهد آمد

بهره برداری از راه آهن یزد اقلید، ضمن ورود ۴ میلیون تن بار به شبکه ریلی، کاهشی ۴ ساعته در مسیر ریلی شیراز- مشهد و کاهش ۳۰۰ کیلومتری در مسیر انتقال بار فی مابین استان فارس به خراسان و بالعکس را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، در حاشیه آیین آغاز بهره برداری از پروژه ریلی یزد اقلید اظهار داشت: بعد از دو سال و نیم تلاشِ دولت سیزدهم برای تکمیل راه آهن یزد اقلید و با تزریق ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار، امروز شاهد بهره برداری رسمی از این خط هستیم.

صالحی افزود: با افتتاح پروژه مذکور که با حضور وزیر محترم راه وشهرسازی همراه بود، از امروز سیر قطار باری و از هشتم خرداد، تردد قطار مسافری نیز در این خط میسر می شود.

وی خاطر نشان کرد: سه شنبه ۸ خرداد، قطار مسافریِ ساعت ۱۵:۳۰ از مبدا شیراز حرکت کرده و از طریق محور یزد اقلید به سمت مشهد عبور خواهد کرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی، با اشاره به کاهش ۴ ساعته مسیر ریلی شیراز یزد مشهد، با بهره برداری از این خط، افزود: مسافرین گرامی مسیر ۲۷ ساعته قبلی را در ۲۳ ساعت طی می کنند و این خدمتی به مردم شریف استان های فارس و یزد است.

مدیرعامل راه آهن، با اشاره به کاهش قابل توجه مسیر قطارهای باری در این مسیر، گفت: با بهره برداری از خط آهن یزد اقلید، مسیرِ انتقال بار بین استان فارس به مقصد خراسان و بالعکس، بیش از ۳۰۰ کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

صالحی از استان یزد به عنوان پایتخت ریلی باری کشور نام برد و گفت: در هفته گذشته، تعیین سرعت سیر قطارها در این خط انجام شد و در بخشی از بلاک ها، سرعتِ ۱۲۰ کیلومتر و در سایر بلاک ها سرعت های ۱۰۰ و ۹۰ کیلومتر بر ساعت مجاز اعلام شد.

مدیرعامل راه آهن، در پایان با بیان این که امیدواریم با بهره برداری از این محور بتوانیم ۴ میلیون تن بار را بر روی ریل بیاوریم افزود: این تامین زیرساخت از نظر ترانزیتی و همچنین حوزه صادرات و واردات، آثار خوبی برای اقتصاد کشور در حوزه ریلی به همراه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.