| کد خبر: 270529 |

افزایش ۲۳ درصدی حمل بار توسط راه‌ آهن فارس در سال ۱۴۰۲

مدیرکل راه آهن فارس در تشریح عملکرد این راه آهن در سال ۱۴۰۲، گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس حمل شد که رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات نسبت به سال ۱۴۰۱ را می توان از جمله مهم ترین دستاورهای این اداره کل در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن فارس در تشریح عملکرد این راه آهن در سال ۱۴۰۲، گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس حمل شد که رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات نسبت به سال ۱۴۰۱ را می توان از جمله مهم ترین دستاورهای این اداره کل در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد انصاری مدیرکل راه آهن فارس با بیان اهم اقدامات حوزه حمل بار و مسافر و زیرساخت و بهره برداری راه آهن فارس در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: خدمات ریلی در راه آهن فارس به صورت ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار و نیز خدمات مسافری به شهروندان عزیز ارائه می شود.

رشد چشمگیر حمل بار توسط راه آهن فارس

انصاری در مورد مهم ترین اقدامات حوزه حمل بار خاطرنشان کرد: رشد ۲۳ درصدی تناژ بارگیری محمولات، رشد ۱۵ درصدی تعداد واگن های بارگیری شده، رشد ۹ درصدی تناژ تخلیه، رشد ۷۴درصدی درآمدهای عملیاتی و خدمات ریلی ایمن و بدون وقفه به صاحبان بار از مهم ترین اقدامات حوزه حمل بار در سال گذشته بود.

انصاری اظهار کرد: محمولات پتروشیمی استان، محمولات سنگ آهن مورد مصرف فولاد مبارکه، حمل خودرو و گندم از جمله بارهای عمده ای است که توسط ناوگان ریلی فارس جابه جا شده است.

وی افزود: بازاریابی گسترده با نگاه بر درآمد کیفی در جذب بارهای ریل پسند و شناسایی مراکز تولید و عرضه بارهای انبوه و هم چنین تعاملات صورت گرفته با این مراکز از دیگر اقدامات حوزه حمل بار و بازرگانی بود.

حمل بیش از ۵۵۰ هزار مسافر توسط راه آهن فارس

انصاری درخصوص عملکرد حوزه مسافری راه آهن فارس گفت: در سال گذشته حمل بیش از ۵۵۰ هزار نفر مسافر توسط ۱۰۵۶ رام قطار به مقاصد تهران و مشهد و ایستگاه های بین راهی به صورت رفت و برگشت انجام و خدمات مسافری نیز به بهترین نحو به مسافران عزیز ارائه شد.

انجام ۳۰۸ مورد تعمیرات ویژه واگن ها و اجرای ۶۵ مانور عملیاتی

انصاری در خصوص اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان راه آهن فارس در سال گذشته یادآور شد: آغاز بارگیری محمولات سنگ آهن در ایستگاه مهیار، اعزام ۱۲۲۵ رام قطار باری، برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان عملیاتی، برگزاری آزمون های ادواری مختص مشاغل فنی، تعویض ۵ دستگاه تراکشن موتور لکوموتیو، تعویض محور در ۹ واگن مسافری و باری، جذب پرسنل عملیاتی در قسمت های موردنیاز و انجام ۳۰۸ مورد تعمیرات ویژه واگن ها و اجرای ۶۵ مانور عملیاتی در بلاک ها وایستگاه های راه آهن فارس از جمله اقدامات شاخص حوزه بهره برداری و ناوگان این اداره کل در سال گذشته بوده است.

توسعه حوزه فنی و زیربنایی راه آهن فارس

مدیرکل راه آهن فارس درخصوص اقدامات حوزه فنی و زیربنایی نیز توضیح داد: فراهم آوردن امکانات و زیرساخت های ریلی برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور کمک به تولیدات داخلی از جمله مهمترین برنامه های این اداره کل است. در این راستا در کنار سایر ظرفیت های ریلی استان، با برنامه ریزی انجام شده در سال گذشته ساخت و راه اندازی بارانداز ریلی مهیار نیز به سرانجام رسید.

انصاری افزود: تکمیل پروژه های فنس کشی محوطه سوخت ایستگاه آباده و احداث سایبان پارکینگ ساختمان کنترل شیراز، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شیراز، انجام بازدیدهای مستمر جهت شناسایی عیوب محور ریلی، زوال برداری ترانشه ها به میزان ۷۷۵ مترمکعب، ۱۲۵ مترمکعب لایروبی پل ها، ۴۵ هزار و ۷۵۰ متر لایروبی کانال ها، انجام ۶۶ بند عملیات جوشکاری، انجام سرویس دیزل ژنراتورهاف مناسب سازی مسیر نابینایان، راه اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک (شیردهی) و نصب و راه اندازی سخت افزاری مرکز ۱۵۰۰ شماره ای تحت شبکه آوا، نصب دستگاه های پوشش رادیویی در طول محور از جمله اهم اقدامات انجام شده در حوزه فنی و زیربنایی این اداره کل است که پس از تشکیل ۲۰ جلسه کنترل پروژه در سال گذشته به سرانجام رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.