| کد خبر: 268629 |

کتاب قوانین و مقررات راه آهن به روزرسانی شود

مدیر عامل راه آهن از ضرورت به روزرسانی کتاب قوانین و مقررات راه آهن خبر داد و تاکید کرد: اگر دستورالعمل های ایمنی به درستی در مناطق اجرا شود، حتی یک سانحه هم رخ نخواهد داد

تین نیوز

مدیر عامل راه آهن از ضرورت به روزرسانی کتاب قوانین و مقررات راه آهن خبر داد و تاکید کرد: اگر دستورالعمل های ایمنی به درستی در مناطق اجرا شود، حتی یک سانحه هم رخ نخواهد داد

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن کارگروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی در مورخ یک اسفند ۱۴۰۲ در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

در این جلسه، معاونان، مدیران کل ستادی و اعضای کمیسیون عالی سوانح به طور حضوری و مدیران کل و معاونان مناطق راه آهن به طور برخط و از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند و در حضور مدیرعامل راه آهن، هم اندیشی جهت ارتقای هر چه بیشتر ایمنی و تمهیدات به منظور جلوگیری از وقوع هر گونه حوادث در راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

دکتر صالحی در این جلسه، با اشاره به روند کاهشی سوانح در دو سال گذشته، اظهار کرد: ما در سال ۹۹ در هر هفته ۴.۵ سانحه داشتیم که بحمدالله در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ روند کاهشی داشته و به هفته ای ۳.۲ سانحه رسیدیم.

وی تاکید کرد: اما همین مقدار از سوانح نیز زیاد است و عمدتا، به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های ایمنی رخ داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر دستورالعمل های ایمنی به درستی در مناطق اجرا شود، حتی یک سانحه هم رخ نخواهد داد؛ به طور مثال موضوع شیربسته، سال ها در راه آهن به یک رویه تبدیل شده بود و واگن های باری با حداقل ایمنی و فشار ترمز حرکت می کردند که با یک اقدام عملیاتی و مهم، امروز همه واگن های باری با شیر باز و فشار حداکثر ترمز حرکت می کنند.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های معاونت ناوگان، در طول سه ماه گذشته هشت هزار واگن باری دارای شیربسته و بدون ترمز، مجهز شدند و امروز همه واگن ها با شیر باز و حداکثر فشار ترمز حرکت می کنند که این موضوع مهم با همراهی و همکاری همه مدیران مناطق و شرکت های حمل و نقل ریلی صورت پذیرفت و در نوع خود، یک انقلاب در عرصه ایمنی راه آهن محسوب می شود.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: اجرای قوانین ایمنی، توامان نیاز به قاطعیت و تدبیر دارد تا هم پیش بینی ها و الزامات یک دستورالعمل رعایت شود و هم استثنا پذیر نباشد و قاطعانه به اجرا برسد، نه اینکه لکوموتیورانان عزیز ما برای هر سیر ایمن نیازمند یادگیری روش های عجیب و غریب باشند و هر لحظه کابوس سانحه ببینند.

وی ضمن تاکید بر لزوم پایبندی به مقررات ایمنی سیر و حرکت عنوان کرد: در حوزه سیاستگذاری باید کتاب قوانین و مقررات راه آهن به روزرسانی شود و در حوزه عملیات نیز، فرآیند احراز صلاحیت و آمادگی نیروهای عملیاتی برای راهبری ایمن قطارها باید به دقت انجام شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای هر اصلاحی، ضروری است تا مشوق هایی نیز در نظر گرفته شود، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید به طور جدی پیگیری شود، مربوط به استفاده از تلفن همراه از سوی برخی از راهبران قطار در حین ماموریت است. به همین منظور، باید برای کسانی که مقررات را رعایت می کنند، موضوعات تشویقی و برای کسانی که رعایت نکنند، حتما برخورد در نظر گفته شود.

دکتر صالحی از نصب دوربین در کابین تمامی لکوموتیوها در ایامی نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف ما هشیاری کامل راهبران قطار است و به همین جهت، لازم است تا اقداماتی که تضمین کننده هوشیاری کامل لکوموتیورانان در حین انجام وظیفه است بعمل آید.

وی همچنین عنوان کرد: راهبران قطار باید تکریم شوند و برای استراحت آنان، شرایط مناسب به همراه ارائه سرویس خوب به همراه افزایش ضریب تشویقی در نظر گرفته شود و ما باید برای لکوموتیورانان شاُن بالایی قایل شویم.

مدیرعامل راه آهن در این جلسه، بر ضرورت به روز رسانی سامانه یکپارچه ارائه مجوز مشاغل عملیاتی (سیام) تاکید کرد و اظهار داشت: این سامانه باید هرچه زودتر به روزرسانی و تکمیل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام 0 0

    النجاه فی الصدق

  • اعلایی 15 0

    جناب مهندس صالحی
    مشکل عدم اجرا است نه ضعف قوانین با کتاب نوشتن مشکل حل نمیشه باید زیر ساخت ها بروز رسانی بشه و دست عوامل انسانی در حداکثر وضعیت کوتاه بشه باید سیستم های الکترونیکی کنترل هدایت قوی تر بشه

  • سد میعاد 2 2

    خدا لعنت کنه آدم دورغگو و ریا کار رو

    • ناشناس 0 0

      خودت رو لعنت نکن

  • کارشناس ریلی 25 0

    باسلام
    اگر از سوی همراهان دکتر صالحی محکوم به منافق کمپ اشرف نمی شویم حقایق را عرض کنیم:
    آقای دکتر صالحی در حال حاضر مشکل نبودن قانون نیست مشکل عدم اجرای قانون است
    2- مشکل دوم نبودن نظارت بر حسن اجرای قانون است که واحدی به نام اداره کل حفاظت بایستی انجان دهد زیر مجموعه آقای گوگو چانی
    3- مشکل سوم آشنا نبودن پرسنل حتی پرسنل حفاظت بر شبکه بر قوانین نوشته شده می باشد
    در عیت حال جهت اطلاع مدیر عامل جوان بایستی عرض کنیم در بیست سال گذشته مقررات سیر و حرکت دو بار تدوین وحالا اصلاح شده است توسط متخصصین ریلی و البته قطعا این مقررات مشکلاتی دارد اما در حال حاضر کسی وجود ندارد که بتونه مقررات برای شما بنویسه همه رفتند برادر بهتر است فعلا دنبال نوشتن نباشید و همین را که دارید درست اجرا کنید.

    • ناشناس 1 7

      بازهم اپیمامی از اردوگاه مرکزی اشرف...؟. کل سایت رو می‌گرده کامنت می‌زاره مزدوری شیرینه