| کد خبر: 268402 |

نماینده اسبق مجلس خبر داد:

◄ عدم اجرای دیدگاه های مقام معظم رهبری در واگذاری تصدی گری بخش ریلی

یکی از نمایندگان اسبق مجلس شورای اسلامی از کاهش میزان حمل بار از طریق حمل و نقل ریلی و عدم اجرای دیدگاه های مقام معظم رهبری در واگذاری تصدی گری دولت در بخش ریلی خبر داد.

تین نیوز

یکی از نمایندگان اسبق مجلس شورای اسلامی از کاهش میزان حمل بار از طریق حمل و نقل ریلی و عدم اجرای دیدگاه های مقام معظم رهبری در واگذاری تصدی گری دولت در بخش ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این موضوع را علی یوسف پور نماینده دوره های دوم، سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی که سابقه معاونت پارلمانی وزارت نیرو، وزارت رفاه ، بنیاد مستضعفان را نیز در پیشینه کاری خود دارد و به مدت پنج سال نیز از سال 1386 تا 1391  ریاست هیئت مدیره شستا را نیز به عهده داشت، در برنامه فی المجلس که در تاریخ 27 بهمن ماه پخش شد، بیان کرد.

به گفته این نماینده اسبق مجلس، از مجموع بارهایی که در ایران  از طریق حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی در ایران حمل می شود، در دولت آقای روحانی 50 میلیون تن با راه آهن حمل می شد که رقم کمی بود.

وی با تاکید بر این که عمده بار حمل شده از طریق راه آهن نیز سنگ آهن است،  افزود: همین رقم اندک نیز در دولت آقای رئیسی به 35 تا 40 میلیون تن کاهش یافته است.

این نماینده اسبق مجلس ادامه داد: در مجلس تلاش شد راه آهن از تصدی گری دست بردارد، حتی مقام معظم رهبری هم چند بار فرمودند که این امور به مردم واگذار شود و دولت فقط نظارت داشته باشد اما راه آهن این امور را واگذار نمی کند، در چنین شرایطی مجلس چه کاره است؟

نماینده اسبق مردم فارسان، اردل و کوهرنگ تاکید کرد که همچنین نمایندگان تلاش داشتند در برنامه هفتم مصوب شود که دولت تصدی گری در امر راه آهن را رها  و فقط برنامه ریزی و نظارت کند اما مدیران راه آهن مجلس را مجاب به تصویب شرایط قبلی کردند در صورتی که توصیه مقام معظم رهبری واگذاری تصدی گری بود و لازم بود دیدگاه عالی ترین مقام کشور اجرا می شد.

به گفته وی بر همین اساس می توان گفت به صورت کلان ، مجلس در مقابل کارشناسان دولت منفعل است .

برای دیدن فیلم کامل سخنان علی یوسف پور اینجا کلیک کنید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 12

    ایشون تا حالا کجا بودن برای اظهار نظر؟؟؟

    • ناشناس 11 2

      ایشان چند سال است در حوزه حمل و نقل ریلی و معادن فعالیت دارند. توضیحاتشان نیز درست است.
      فرمایش دیگه؟

    • ناشناس 14 2

      درود بر دکتر یوسف پور

      خدا ما را از شر مدیران ناصالح رها کند.

  • ناشناس 5 8

    این بخاطر بی لیاقتی و منفعت طلبی نمایندگان مجلس است که مانع انتصاب های وحشتناک توسط آخوندی نشدند و فاجعه انجام و پورسید آقایی منصوب شد و صنعت ریلی به زمین خورده و نابود شد

    • ناشناس 10 1

      این بخاطر بی لیاقتی و منفعت طلبی نمایندگان مجلس است که مانع انتصاب وحشتناک و فاجعه بار و بدفرجام میعاد صالحی بدون تخصص در راه آهن نشدند و فاجعه انجام شد و صنعت ریلی به زمین خورده و نابود شد.

      دوره دکتر پورسیدآقایی به گواهی آمار و ارقامی که هنوز هم در سایت راه آهن موجود است یکی از طلایی ترین دوره های راه آهن ایران بوده است.

    • ناشناس 0 4

      ناشناس پاسخ دهنده آمار گواه این است هیچ سرمایه گذاری کلانی اعم از خرید واگن و دیزل افتتاح طرح ها جدید در دوره پورسید آقایی نبود جز سوانح عظیم ریلی سمنان و آموزان و..‌ با صدها کشته

    • ناشناس 1 5

      دوره پورسید آقایی دوره احیای دزدی و غارت در راه آهن بود چه کیفی کردند

    • ناشناس 4 1

      چرند نفرمایید. دوره پورسیدآقایی رشد حمل و نقل ریلی و نیز رشد جمعیت ناوگان بسیار زیاد بود. واگن های روسی هم در دوره ایشان وارد کشور شدند.

  • رضا 4 2

    مهم نیست کی و کجاست ، مهم ولایت مداری آقای صالحی است که راه آهن را ویران کرده و نه ساختاری و نه انگیزه ای برای کارکنان گذاشته است و نه برنامه ای راهبردی و بلند مدت برای راه آهن دارد.
    متاسفانه آقای تخم پاش هم مشغول پاشیدن تخم کینه و تفرقه در این وزارتخانه بزرگ و لابی و تیم سازی برای آینده سیاسی ... خودش.