| کد خبر: 268287 |

استفاده از ریل طویل در خطوط راه آهن

مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن گفت: ریل طویل موضوعی است که در دنیا حل شده و هیچ جا ریل به طول های کوتاه، تولید و نصب نمی شود.

تین نیوز

مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن گفت: ریل طویل موضوعی است که در دنیا حل شده و هیچ جا ریل به طول های کوتاه، تولید و نصب نمی شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، روح اله تقی زاده  در توضیح ریل طویل افزود: در کشور ما ریل ها با طول های کوتاه تهیه می شود که پس از انتقال به محل پروژه، نصب و جوشکاری می شود. این درحالی است که در دنیا ریل را با حداکثر طول که عموما بیشتر از ۱۰۰ متر است تولید می کنند و در کارگاه های ثابت، مجدد جوشکاری و به طولهای بیشتر تبدیل می شود و سپس ریل تولید شده را به محل پروژه حمل و نصب می کنند.

به گفته تقی زاده، مهمترین اثر این روش، افزایش چند برابری کیفیت، ایمنی سیر و کاهش هزینه های نگهداری در طول عمر پروژه است.

مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن خاطرنشان کرد: به دلایل اشاره شده این موضوع در اولویت کاری شرکت قرار گرفته و با استفاده از توان متخصصان داخلی، موضوعات فنی ریل طویل، نهادینه و تجهیزات این کار فراهم شده است و در چند نقطه در شبکه ریلی، به صورت آزمایشی اجرا شده است.

تقی زاده گفت: پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران- مشهد به صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است.

وی با اشاره به اینکه تمامی خطوط جدید توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور احداث می شود خاطرنشان کرد: لازم است این شرکت هم استفاده از روش قدیمی را ممنوع کرده و این موضوع را مانند راه آهن الزامی کند که ما به عنوان بهره بردار، مطالبه جدی در این خصوص داریم.

مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته جهت بومی سازی تولید ریل گفت: هم اکنون حداکثر طول قابل تولید ریل توسط شرکت ذوب آهن ۳۶ متر بوده که لازم است اقدامات لازم جهت افزایش آن به طول های بیشتر صورت پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 8 0

    به قول قدیمی ها دوکلمه هم از پدر عروس بشنوید
    آقای تقی زاده که واقعا نمی دانیم بر چه اساس و رزومه ای بر جایگاه فعلی تکیه زده اید استفاده از ریل بلند (108 متری) بیش 15 سال پیش به راه اهن وارد شده است و اجرا شده است لطفا این را هم به نام خود نزنید و برای خود رزومه نسازید بدون رزومه وبا شرایط فعلی هم می توانید تا رده معاون فنی صعود کنید پس بهتر است دسترنج وفکر دیگران را به نام خود نزنید