| کد خبر: 247816 |

توافق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان؛

شاخه غربی کریدور شمال - جنوب فعال می شود

ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به منظور فعال سازی شاخه غربی کریدور شمال-جنوب در نخستین اجلاس ۲ + ۶ وزرای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه آسیای مرکزی توافق کردند.

تین نیوز

ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به منظور فعال سازی شاخه غربی کریدور شمال - جنوب در نخستین اجلاس ۲ + ۶ وزرای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه آسیای مرکزی توافق کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به منظور فعال سازی شاخه غربی کریدور شمال - جنوب در نخستین اجلاس ۲ + ۶ وزرای حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه آسیای مرکزی توافق کردند.

این اجلاس درباره توسعه همکاری های ترانزیتی به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در امتداد نشست اخیر سران سازمان همکاری های شانگهای به تازگی در تهران برگزار شد.

در این اجلاس دو روزه، نمایندگانی از کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان به همراه نمایندگانی از کشورهای آذربایجان و فدراسیون روسیه، در سطح وزیر، معاون وزیر و مدیران عامل راه آهن حضور داشتند و در خصوص توسعه همکاری های ترانزیتی و بیانیه ترانزیتی فی مابین در امتداد نشست اخیر سران سازمان همکاری های شانگهای، به گفت وگو پرداختند.

در این اجلاس، در دو نشست سه جانبه بین کشورهای ایران، روسیه و آذربایجان، موضوعاتی نظیر ساخت و بهره برداری از بخش ریلی رشت- آستارا به منظور توسعه حمل و نقل و توسعه زیربنای ریلی و ترافیک باری در شاخه غربی کریدور بین المللی شمال - جنوب بحث و بررسی شد.

همچنین در پایان این اجلاس، دکتر صالحی مدیرعامل راه آهن با معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه در خصوص مسیر ریلی گرمسار– اینچه برون به مذاکره پرداخت.

گفتنی است؛ متن بیانیه نخستین اجلاس همکاری ترانزیتی ایران با کشورهای آسیای مرکزی با هدف توسعه ترانزیت به امضای اعضای این اجلاس رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.