| کد خبر: 247438 |

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

عبور دومین قطار ترانزیت روسیه از طریق کریدور شمال-جنوب ایران

دومین قطار ترانزیتی از مبدا روسیه وارد مرز ریلی سرخس شد و از آنجا به سمت بندر عباس در حال حرکت است.

تین نیوز
دومین قطار ترانزیتی از مبدا روسیه وارد مرز ریلی سرخس شد و از آنجا به سمت بندر عباس در حال حرکت است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن از عبور دومین قطار ترانزیتی روسیه از طریق کریدور شمال-جنوب ایران خبر داد.
مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: پس از هماهنگی های صورت گرفته بین راه آهن دو کشور، قطار ترانزیتی تشکیل شده از ۳۷ واگن فله بر محموله کود شیمیایی از مبدا کشور روسیه جهت اعزام به بندر عباس از مرز ریلی سرخس وارد کشور شد.
صالحی ادامه داد: این قطار ترانزیتی پس از خروج از روسیه با عبور از قزاقستان و ترکمنستان و طی مسافت بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر از مرز ریلی سرخس وارد کشور شده و روز جمعه ۸ مهر ماه حرکت در مسیر شاخه شرقی کریدور شمال-جنوب ایران را آغاز کرده و پس از طی مسیر حدود ۱۶۰۰ کیلومتری در کشورمان به بندر شهید رجایی بندرعباس می رسد و محموله آن از بندرعباس بوسیله کشتی به کشور هند منتقل خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامه ریزی راه اندازی این قطار از دی ماه سال گذشته و با پیگیریها و هماهنگی های لازم طی سفرهای مقامات راه آهن دو کشور به ایران و روسیه و برگزاری جلسات مختلف حضوری و مجازی فیمابین مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل و قائم مقام راه آهن روسیه آغاز شده است. پس از عبور نخستین قطار در تیرماه و بررسی جزئیات مسیر و پیگیری رفع موانع و با توجه به موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مزایای متعدد این مسیر از جمله کاهش قابل توجه مجموع زمان سیر، حرکت قطارهای بعدی نیز آغاز شده است.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان بیان کرد : عبور این قطار، سرآغازی برای ادامه این فرایند ارزشمند و مستمر خواهد بود و امیدواریم با تثبیت کریدورهای عبوری از کشور، شاهد توسعه قابل توجهی در این راستا باشیم.
شایان ذکر است مقصد در نظر گرفته شده برای این محموله ها، کشورهای هندوستان و آفریقای جنوبی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.