| کد خبر: 241397 |

افزایش جا به جایی مسافر نوروزی با قطار در مسیر مشهد

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: جا به جایی مسافر از طریق ناوگان قطارهای مسافربری در مسیر مشهد طی نوروز ۱۴۰۱ در مقایسه با پارسال ۱۰۵ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

مصطفی نصیری ورگ افزود: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان چهارم فروردین ماه جاری ۳۸۰ هزار مسافر از طریق شبکه ریلی به مشهد وارد شده و یا به شهرهای خود بازگشته اند که این رقم در مدت مشابه در نوروز پارسال ۱۸۵ هزار نفر بوده است.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: از ابتدای نوروز روزانه به طور متوسط ۷۹ رام قطار مسافربری برنامه ای به صورت رفت و برگشت از مشهد به ۲۷ شهر و مرکز استان تردد داشته اند که البته در برخی روزها این عدد کمتر یا بیشتر شده است.

بنا بر اعلام راه‌آهن خراسان ۳۱۱ مرکز مجاز فروش بلیت قطار در  استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی دایر است که سهم کلانشهر مشهد از این تعداد عاملیت مجاز فروش بلیت قطار ۲۴۳ مرکز است.

بر اساس آمارهای سال ۱۳۹۸ تا پیش از اعمال محدودیتهای کرونایی افزون بر ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شده بودند.

شبکه ریلی خراسان به ۲۳ ایستگاه راه‌آهن مجهز است. پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.  

براساس اعلام قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد در ایام نوروز پیش رو بیش از ۵۳ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ریلی و هوایی روزانه وارد مشهد می شوند.

شهرستان مشهد افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت را زیر پوشش دارد و در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است و در مجموع حداکثر ۱۵ درصد از این جمعیت، ناوگان حمل و نقل عمومی را برای سفر به مشهد انتخاب می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.