| کد خبر: 171854 |

◄ رشد ۲۹ درصدی صادرات به کشورهای CIS از راه‌آهن قم

مدیرکل راه‌آهن قم از رشد ۲۹ درصدی صادرات کالا به کشورهای CIS طی ۴ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن قم از رشد ۲۹ درصدی صادرات کالا به کشورهای CIS طی ۴ ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد با تشریح عملکرد چهار ماه نخست سال‌جاری در این اداره کل گفت : طی این مدت، تناژ تخلیه با میزان ۳۲ هزار و ۴۵۰ تن، رشد ۱۹ درصدی و بارگیری با میزان ۶ هزار و ۷۸۰ تن، رشد ۹۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

او با اشاره به اینکه بیشترین سهم این منطقه از بارگیری، از نوع صادرات بوده افزود: بارگیری از این منطقه باهدف صادرات به کشورهای عضو CIS بوده و در ۴ ماهه نخست امسال با بارگیری ۵۴ واگن به میزان ۳ هزار و۴۰۳ تن، رشد ۲۹ درصدی را شاهد بودیم.

مدیرکل راه‌آهن قم اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی بارگیری شده کاشی،گرانول، روغن ماشین‌آلات و مواد پلاستیکی بوده است.

اعتماد، کانتینر را از دیگر کالاهای تخلیه و بارگیری شده در شهرک صنعتی کاوه خواند و عنوان کرد: در ۴ ماهه نخست امسال تعداد واگن کانتینر دار بارگیری شده با رشد ۱۳۸ درصدی به ۳۱۶ کانتینر رسیده است.

تعداد واگن کانتینر دار تخلیه‌شده نیز با رشد ۲۰۱ درصدی، ۳۴۶ کانتینر بوده است.

او اضافه کرد: در این منطقه به‌طور متوسط ماهیانه ۳۰ واگن بارگیری و ۱۴۸ واگن تخلیه می‌شود.

به گفته اعتماد؛ در چهار ماه نخست سال گذشته بیش از ۴.۲ میلیون تُن کیلومتر بار و در مدت مشابه امسال نیز با افزایش ۸۹ درصدی بیش از هشت میلیون تُن کیلومتر بار از طریق ریل و راه‌آهن قم حمل شده است.

اعتماد در ادامه با اشاره به لزوم اتصال چشمه‌های بار به راه‌آهن، گفت: سالانه ۱۹ میلیون تن بار از مناطق مهم باری قم جابه‌جا می‌شود که این مسئله فرصت خوبی برای راه‌آهن است تا در راستای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از آلودگی هوا، بخشی از این میزان بار را از سطح جاده به ریل منتقل کند.

رشد ۳۱.۵ درصدی آمار مسافر

از سوی دیگر مدیرکل راه‌آهن قم با تأکید برافزایش آمار جابجایی مسافر در راه‌آهن قم، گفت: در چهار ماه نخست امسال، ۳۸۹ هزار و ۹۸ مسافر از ایستگاه مرکزی قم خارج و ۳۶۹ هزار مسافر نیز واردشده‌اند که درمجموع ۷۵۸ هزار و ۹۸ مسافر از طریق ریل و راه‌آهن قم جابه‌جاشده‌اند که این تعداد نشانگر رشد ۳۱.۵ درصدی مسافر جابجا شده نسبت به مدت مشابه پارسال است.

او با اشاره به مزیت استفاده از راه‌آهن نسبت به جاده گفت: در چهار ماه نخست سال گذشته حدود ۲۶۹ میلیون نفر کیلومتر مسافر از طریق خطوط آهن قم جابه‌جاشده‌اند که در مدت مشابه امسال با افزایش ۳۳ درصدی، این مقدار به حدود ۳۵۸ میلیون نفر کیلومتر رسیده است.

اعتماد افزود: درحال‌حاضر روزانه چهار رام قطار از قم به تهران و بالعکس و سه رام قطار مسافری کوپه‌ای از قم به مشهد و بالعکس با ضریب اشغال بیش از ۹۰ درصد درحال سرویس‌دهی است.

او گفت: با توجه به اقبال زیاد مردم برای سفر ریلی به مشهد، قطارهای مسافری ملایر، کرمانشاه و اراک به مشهد از ۱۵ مردادماه جاری از ایستگاه محمدیه به ایستگاه مرکزی راه‌آهن قم منتقل شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.