| کد خبر: 169401 |

◄ کاهش زمان ماندگاری واگن‌های آسیای میانه از خروج ارز جلوگیری کرد

سرمایه‌گذاری‌های خوب در بخش توسعه زیرساخت‌ها، مثل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقای ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی‌ها، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه به‌ویژه بندرعباس و... باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن‌های CIS در ایران از 21روز به 17روز شده است.

تین نیوز

در سه‌ماهه نخست سال جاری، هفت‌هزار و 300 دستگاه واگن، از طریق مرز بین‌المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه بار و یا بارگیری مجدد از این مرز خارج شده‌اند که میانگین زمان ماندگاری آن‌ها در ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل 19درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن خراسان در این‌باره گفت: سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در بخش توسعه زیرساخت‌ها شامل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقای ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی‌ها، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه به‌ویژه بندرعباس و همچنین راه‌اندازی قطارهای برنامه‌ای و مستقیم ترانزیتی سرخس-بندرعباس و بالعکس، باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن‌های CIS در ایران از 21روز به 17روز شده است.

محمدهادی ضیایی‌مهر اضافه کرد: واگن‌های آسیای میانه از تاریخ ورود به ایران از مرز سرخس مشمول پرداخت حق بهره‌برداری، به‌صورت ارزی به راه‌آهن‌های آسیای میانه می‌شوند. بنابراین کاهش ماندگاری واگن‌های مذکور در شبکه ریلی کشور در سه‌ماهه سال جاری، بیش از 930هزار فرانک معادل 40میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی را به دنبال داشته و مانع خروج ارز از کشور شده است.

ضیایی‌مهر تاکید کرد: 48درصد از واگن‌های ورودی و خروجی از مرز سرخس واگن‌های لبه‌بلند بوده که عمدتا حامل گوگرد ترانزیتی هستند و میانگین ماندگاری آنها 15روز است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 35درصد کاهش یافته، همچنین 36درصد مربوط به واگن‌های مسقف است که میانگین مدت‌زمان ماندگاری آن 20روز است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان افزود: بهره‌وری مهم‌ترین کلیدواژه‌ مدیریت نوین است و از همین‌رو هم در چند سال اخیر افزایش بهره‌وری یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شده است.

ضیایی‌مهر تصریح کرد: بنابراین ما همواره به دنبال افزایش درآمد همراه با کاهش هزینه‌ها در راستای افزایش بهره‌وری هستیم و بر این اساس، کاهش ماندگاری واگن‌های CIS در ایران، یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای افزایش بهره‌وری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.