| کد خبر: 157516 |

صبح امروز با حضور وزی راه و شهرسازی امضا شد

◄ قرارداد 3 میلیارد یورویی روس‌ها برای تامین مالی تولید 21 هزار واگن

قرارداد ۳ میلیارد یورویی تامین مالی تولید 21 هزار واگن باری، مسافری و ۳۵۰ دستگاه لکوموتیو ایرانی-روسی امضا شد.

تین نیوز

قرارداد ۳ میلیارد یورویی تامین مالی تولید 21 هزار واگن باری، مسافری و ۳۵۰ دستگاه لکوموتیو ایرانی-روسی امضا شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صبح امروز در محل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی نشستی تحت عنوان «امضای قرارداد تأمین مالی خارجی و پوشش بیمه‌ای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیمه اعتباری روسیه جهت تأمین و تولید مشترک ناوگان ریلی توسط تولیدکنندگان ایران و روسیه» با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

 این قرارداد در راستای هماهنگی برای گسترش روابط تجاری، اقتصادی و صنعتی بین ایران و فدراسیون روسیه با تحقق پروژه‌های مشترک و تولید صنعتی و سرمایه‌گذاری درزمینهٔ تولید ناوگان ریلی انجام شد.

این قرارداد به امضای سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن و پیتر فرد رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل مرکز صادرات روسیه که نماینده گروه اکسایر و اگزیم بانک از روسیه است؛ رسید.

تحت این قرارداد طرفین موافقت کردند که در اجرای پروژه‌های مشترک برای تأمین ناوگان موردنیاز راه‌آهن در قالب بومی‌سازی تولید مشترک بین تولیدکنندگان ایرانی و روسی صورت پذیرد و سرمایه‌گذاری مشترک طی 5 سال آینده به مبلغ سه میلیارد یورو انجام شود.

نمونه اول این قراردادها تولید مشترک 6 هزار دستگاه واگن باری از محل منابع مالی خارجی توسط شرکت یونایتد واگن روسیه و سه واگن‌سازی ایرانی به نام واگن‌سازی پارس، واگن‌سازی کوثر و فولاد درخشان است که با همکاری وزارت صنعت و شرکت‌های مربوط در چند ماه گذشته نهایی شده و در ادامه در حوزه‌های واگن‌های مسافری و لوکوموتیو و تأمین تجهیزات ریلی نیز اقدامات مشابه صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.