| کد خبر: 143331 |

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

موضوع ایمنی را فدای موضوعات دیگر نکنیم

محمدزاده مدیر عامل راه آهن تاکید کرد: راه آهن کشور به لحاظ مسئولیت اجتماعی موظف است ضمن آگاهی بخشی مردم حاشیه خطوط ریلی، طی برنامه ای کوتاه مدت و میان مدت نسبت به افزایش ایمنی اقدامات گسترده تری به ویژه اطلاع رسانی دقیق انجام دهد.

تین نیوز

 

محمدزاده مدیر عامل راه آهن تاکید کرد: راه آهن کشور به لحاظ مسئولیت اجتماعی موظف است ضمن آگاهی بخشی مردم حاشیه خطوط ریلی، طی برنامه ای کوتاه مدت و میان مدت نسبت به افزایش ایمنی اقدامات گسترده تری به ویژه اطلاع رسانی دقیق انجام دهد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید محمدزاده در جلسه ستاد ارتقای ایمنی با بیان اینکه منابع مورد نیاز در بخش حمل و نقل ریلی محدود است، عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی مدیران ستادی و مناطق این است که در کنار محدودیت منابع، پروژه های مهم و اساسی که به ایمنی مربوط می شود را در اولویت کارهای خود قرار داده و با آگاهی رسانی و آشنا کردن مردم در حریم خطوط اقدامات وسیعی را انجام دهند.

مدیر عامل راه آهن تصریح کرد: راه آهن موظف است از تمام ظرفیت های آموزش و پرورش، صدا و سیما و تمامی زیر ساخت ها برای نصب تابلوهای ایمنی در کنار خطوط برای آگاهی مردم استفاده کند تا مردم زندگی آرامی را در کنار ریل داشته باشند.

وی تاکید کرد: چنانکه فردی در کنار خط ریلی دچار سانحه شود یک خانواده آسیب بزرگ خواهد دید و اقتصاد خانواده دچار مشکل می شود بنابراین ما در راه آهن موظفیم نسبت به اصلاح خطوط، رفع موانع ریلی و غیره نگاه جدی تری داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مدیران ریلی وظیفه دارند روش ها و ساز و کارهای مربوط به ایمنی و افزایش آن را در حوزه ریلی به مشارکت گذاشته و از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای اگاهی بخشی مردمی که در حاشیه خطوط زندگی می کنند، استفاده بهینه نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به سرعت متفاوت قطارها در مسیرهای مختلف، بروز حادثه ریلی ۱۰ تا ۳۰ برابر بیشتر از یک حادثه خودرویی است بنابراین تا آگاهی کامل به مردم ارائه نشود و در این راستا اقداماتی چون ساخت انیمیشن و مهمتر از همه آموزش ایمنی در مدارس حاشیه خطوط صورت نگیرد، نمی توان انتظار داشت که شاهد کاهش سوانح ریلی در کشور باشیم.

مدیر عامل راه آهن خاطر نشان کرد: راه آهن کشور به لحاظ مسئولیت اجتماعی موظف است ضمن آگاهی بخشی مردم حاشیه خطوط ریلی، طی برنامه ای کوتاه مدت و میان مدت نسبت به افزایش ایمنی اقدامات گسترده تری به ویژه اطلاع رسانی دقیق انجام دهد.

ملاحظات ایمنی را در کنار خط گرم رعایت کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وقتی در کنار خط گرم کار می کنید حتما و قطعا باید ملاحظات جدی ایمنی را داشته باشید.

وی اضافه کرد: سیر و حرکت در مسیرهای ریلی نیازمند رعایت ایمنی و افزایش آن برای خطوط پرسرعت است.

موضوع ایمنی را فدای موضوعات دیگر نکنیم

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان این مطلب که تمامی اقدامات مدیران ریلی و ستادی مبتنی بر ایمنی باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه مشخصات فنی و عمومی قراردادها با مشخصات قراردادهای دیگر متفاوت است بنابراین در کنار این قراردادها بایستی بستر برای موضوع ایمنی در حاشیه خطوط نیز فراهم شود.

محمدزاده افزود: مساله ایمنی بایستی در کنار خطوط صورت گرفته و چنانکه در قراردادها لحاظ نشده باشد ضروری است به فوریت اجرایی شود.

وی تاکید کرد: مدیران مناطق و ستاد ارتقای ایمنی بایستی نسبت به ایمنی و پیاده سازی آن در تمامی پروژه ها و قراردادها اقدامات لازم را انجام و نظارت کافی داشته باشند.

وی با اشاره به این مطلب که ایمنی را فدای موضوع های دیگر نکنیم، گفت: ایمنی و هر چیزی که موجب افزایش آن در خطوط ریلی می شود بایستی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

وی یادآور شد؛ نباید به صورت گذری از برخی سوانح هر چند کوچک عبور کنیم، زیرا موضوعات هر چند جزئی می توانند تبعات جبران ناپذیری را بر بدنه حمل و نقل ریل وارد کنند.

مدیر عامل راه آهن تاکید کرد: عدم رعایت هر یک از مقررات مربوط به ایمنی با هیچ منطقی پذیرفته نشود.

بازبینی و بررسی سوانح ریلی اولویت اول مدیران ستادی و مناطق

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بررسی سوانح وظیفه اصلی برای هر منطقه ای محسوب می شود، عنوان کرد: به جای تقسیم تقصیر سانحه در یک ناحیه، بایستی ضمن بازبینی حادثه رخ داده در جهت اصلاح موانع و همچنین ارتقای ایمنی به تصمیم گیری نهایی رسیده و اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

وی بیان داشت: مدیران در بازده زمانی مشخص باید با همکاری و مشارکت یکدیگر جلساتی را جهت رفع موانع و بررسی و تحلیل بیشتر سوانح برگزار و در جهت رفع مسائل تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه اقدامات اجرایی در جهت ارتقای ایمنی و کاهش سوانح بایستی به دقت در جلسات ارتقای ایمنی بازگو و تشریح شود، اظهار داشت: درس آموخته های مربوط به سوانح در همه نواحی به مشارکت گذاشته شود تا شاهد ارتقای ایمنی باشیم.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیران اداره کل های اراک، یزد، اصفهان، زاهدان، کرمان و جنوب شرق (زاهدان) گزارش های مربوط به عملکرد و اقدامات اساسی خود در خصوص ایمنی را از طریق ویدئو کنفرانس ارائه دادند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.