بازدید سایت : ۴۲۶۳۰
| کد خبر ۱۳۷۱
کپی شد

سامانه ۵۱۴۹ راه آهن؛ اطلاع رسانی و رسیدگی به شکایت از قطارهای مسافری

|

تین نیوز |  سامانه اطلاع رسانی پاسخگویی به شکایات راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرکز ارتباط مردمی در تمامی ساعات شبانه روز با خط ویژه تلفنی 5149-021 در سراسر کشور پاسخگوی مشتریان و هموطنان ارجمند است.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن ، مسافران و متقاضیان گرامی می توانند پس از تماس با شماره (5149-021) از خدماتی همچون برنامه حرکت قطار، خدمات تمامی شرکت های مسافری، مراکز فروش بلیت و تعرفه و قوانین مربوط به آن از جمله بازگرداندن بلیت، صدور دوباره بلیت ، حمل خودرو و توشه و همچنین بلیت بین المللی و اینترنتی، معرفی ایستگاه ها و ... بهره مند شوند.
همچنین متقاضیان محترم پس از ورود به سامانه خدمات تلفن گویامی توانند از طریق اطلاعات گویا، فاکس و کارشناسان سامانه ؛ از خدمات این سامانه استفاده کنند.
هموطنان و مسافران عزیزمی توانند با ارسال پیامک به شماره 5149-021 برای گزارش مشکلات احتمالی در قطار به صورت آنلاین اقدام کنند تا متولیان سامانه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم را برای رفع مشکلات انجام دهند.
 
همچنین مدیرکل روابط عمومی راه آهن با تاکید بر وظیفه خطیر روابط عمومی ها در اطلاع رسانی، بر نقش مهم روابط عمومی ها در جریان سازی و اطلاع رسانی سیاستهای کلی سازمان تاکید کرد.
صادق سکری با بیان اینکه روابط عمومی ها نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جهت تحقق اهداف سازمان ایفا می کند ، اظهار داشت: اطلاع رسانی شفاف، ارتباط گسترده با رسانه های گروهی و فرهنگ سازی از ویژگیهای روابط عمومی کارآمد است.
وی افزود: رکن اساسی برای نیل به این اهداف، داشتن تعامل مناسب با اصحاب رسانه است و اعتماد سازی و جلب اعتماد اصحاب رسانه باید در اولویت کاری روابط عمومی ها باشد. سکری همچنین بر مستند سازی سوانح، ارایه عملکرد شفاف، اطلاع رسانی در زمینه عملکرد کارکنان و فعالیتهای سازمان، توجه به کیفیت بخشی خدمات در ایام نوروز و خودداری از اظهارنظرهای غیرکارشناسی تاکید کرد.
بنابراین گزاش مدیرعامل راه آهن در حکمی ، بیژن علیزاده را به سرپرستی اداره کل راه آهن لرستان منصوب کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • اماندادی پاسخ

    با عرض سلام و احترام همسر کارگر خطی ایستگاه[…] است. با وجود بدی هوا و کار سخت روزانه درآمد ماهیانه ایشان ۷۳۰۰۰۰ تومان است و هر گاه از او به علت کمی حقوق شکایت میکنم میگوید این شرکت دزد است و حقوق مارا کامل نمیدهد. میگویم چرا شکایت نمیکنی اگر چنین باشد شما یک شکوایه بنویسید همگی امضا کنید من پیگیری میکنم در جواب مینویسد همکاران میترسند که همین کار را هم از دست بدهند. من از شما درخواست میکنم و قسمتان میدهم اگه چنین است پیگیری کنید. خدارو خوش نمی آید چگونه با ماهی ۷۳۰۰۰۰ زندگی کنیم. انشااله خیر دنیا و آخرت نصیبتان شود

  • علیرضا سلیمی پاسخ

    با سلام بنده به همراه خانواده ام روز پنجم فروردین از مشهد عازم اصفهان بودم با قطار نور الرضا ساعت ۱۶:۴۰ که برای صرف شام به رستوران رفتیم، حسابدار رستوران سرما خورده بود و بدون رعایت هیچگونه مساءل پیشگیری و بهداشت دایم به اطراف سرفه میکرد، ما ک چند لحظه. برای سفارش و حساب کردن غذا رفتیم از ایشون سرماخوردیم، فرزندم نیز سرما خورد، پس این چه رستورانی هست که مسئولش بهداشت رعایت نمیکنه؟ مثلا قطار لوکس و وی آی پی هست؟ طرف نه ادب و شعور داشت، مستقیم هم توی صورت آدم سرفه میکرد، مگه قطار پزشک نداره؟ چرا به ایشون تذکر نمیده؟ ما باید از مأمورین قطار سرما بخوریم؟

  • نوروزی پاسخ

    سلام برای تغییر نام مسافر در بلیط تهران و کرمان و بالعکس مراجعه نمودیم کل هزینه مجدداً دریافت شد و هزینه بلیط کنسل شده استرداد نشد. یعنی برای یک سفر با قطار دو هزینه بلیط دریافت شد. خواهشمند است پیگیری نمایید.

    • اشنا

      با سلام لطفا درباره دانشجویانی که به طور مداوم در رفت وآمد هستند فکری بکنید سابق براین بود با ارائه کارت دانشجویی فرد میتواند از قطار با پرداخت وجه آن استفادهکند ولی بسیاری از روئسای قطار این مسئله را لحاظ نمیکنند چون دانشجو معمولا با تعطینی ناگهانی کلاس تصممیم میگیرد به خانه برگردد و این مسئله بلیط مشکل بزرگی پیش آمده

  • سعید اهتمام بر پاسخ

    من رییس قطار م حقوقی راه اهن بدون اخطار قبلی وارد منزل من شده وهمه جارا گشته وفیلم گرفته وحتی بزرسی ناحیه تهران اقای فراهانی دیده لطفا رسیدگی فرمایید من سرمانورچی ترنست وریلباس هستم با تشکر

  • Mohammadtavana۲۰۰۹ @ yahoo. com پاسخ

    سلام، بعد از ۱۵ سال، فقط صرفا جهت کنجکاوی و بررسی تغییرات جدید سیستم ریلی ایران، قطار البرز، لوکس ۴ نفره مربوط به مسیر گرگان - تهران را برای مسافرت انتخاب کردم، به محض ورود به قطار، کاملا به وخامت اوضاع پی بردم و ازاینکه اتوبوس VI P را سوار نشدم، شدیدا پشیمان شدم. واقعا بسیار متاسفم، یک صندلی بسیار نا راحت کننده،،، یه کوپه تنگ و نا زیبا با حداقل فاصله، سرویس سابق ۴ نفره مبله گرگان، در سالهای قبل بسیار مناسبتر، راحتتر، و آبرومندتر از این سرویس کنونی بود. حداقل من برای چنین قطاری حاضر نیستم، بیشتر از ۱۵۰۰۰ تومان بدهم، چه برسد به ۴۳۰۰۰ تومان! فقط خدا به ما مردم رحم کنه، چون مسءولین کوچکترین ارزش واحترامی برای مردم قایل نیستند.

  • پاسخ

    سلام. نظر به حذف قطارهای مسیر زنجان به تهران و بالعکس و قرار دادن فقط یک قطار به این استان و استفاده از قطار شهرستان میانه در این خط در حالیکه امکانات این شهرستان از مرکز استان ما هم بیشتر است و افزایش بلیط قطار و برداشته شدن خدمات مسافربری مانند حذف یک بطری آب و دریغ آن از مسافران، حذف قطار پردیس و اتوبوسی دو طبقه. بدینوسیله ابراز تأسف خودم و همشهریان خودم را از خدمات رسانی شرکت رجا اعلام می کنم. من یک دانشجو هستم که در این مسیر رفت و آمد میکنم و این وضع و اوضاع قطارهای زنجان بسیار کار مرا دشوار کرده است. از مسئولان خواهشمندم به جای حذف قطارها از چرخه مسافربری در خدمات رسانی بیشتر به مسافران بکوشید تا به جای انتخاب سفر جاده ای که مخاطرات زیادی برای هموطنانمون داره و وسالانه کشته و تلفات زیادی در این مسیرها رخ می دهد سفر امنی را از طریق ناوگان ریلی فراهم آورید. خواهشمند است یکم هم به فکر هموطنانتون باشید. و خوب میشد حداقل در این ایام ماه محرم که تردد به استان زنجان بیشتر از مواقع دیگر سال است چند تا قطار اضافه به این مسیر اختصاص می دادید.

  • پاسخ

    باعرض سلام وخداقوت به شما میخواستم حدمتتان عرض کنم که به مهماندارهای مردمجرد قطار نور تاکیدکنیدکه{…} اخلاق و رفتار در خور یه مهماندار را دارا باشند.

    • N

      سلام وقت بخیر
      من در تاریخ جمعه ۸ دی مسافر قطار مشهد_قم ساعت۱۷:۱۰ فدک بودم
      دو خانم بودیم و کوپه ویژه خواهران رو رزرو کردیم دو مسافر بعدی هم دو خانم بودند که یک بچه ۶ ساله (اضافی و بدون پرداخت هزینه و بلیط) آوردن داخل کوپه به بهانه اینکه پسرخاله من تو راه آهن کار می‌کنه!!!!!
      من در این خصوص خیلیییی تجربه ی بدی از قطار فدک و همکارانشون داشتم که اصلا این مورد عین خیالشون نبود پیگیری نکردند اجازه دادند این خانم خیلی راحت با بچشون داخل کوپه ما باشن و تا آخر مسیر موجب سلب آرامش ما شدند هم از لحاظ جا و هم از لحاظ سر و صدا
      به حدی که تا خود اینجا مجبور به گذاشتن هندزفری بودیم
      و جالب تر اینکه مهماندار حتی از ما نپرسید شما دو نفر ما این موضوع مشکلی ندارید که ایشون نفر اضافی آوردن داخل کوپه؟!!!!!
      من مطمنن پیگیر این موضوع هستم و از شما هم خواهشمندم شکایت و صدای من رو به مسئولین فدک برسانید
      این اولین تجربه سفر من با فدک نبود اما با توجه به تجربه تلخ این سفر و عدم آرامش قطعا دفعات بعدی انتخابم برای سفر قطار فدک نیست!!!!

  • خردمند پاسخ

    با عرض سلام‌، متاسفانه راه اهن مسافربری قم کربلا به تعهدات خود عمل نکرده و در مسیر بازگشت از کربلا هیچ‌ قطاری در کار نبوده و ناموس مردم سرگردان شده اند، کی جوابگو هست خدا میدونه، کی این پول‌ها رو پس میده خدا میدونه، به کی شکایت کرد خدا میدونه، مردم و ناموس ایرانی در کربلا در راه اهن قطار سرگردان و اقایون به هرجا زنگ میزنی در خواب غفلت و هیچکس جوابگو نیست، حداقل یک اطلاعیه هم در کربلا ندادند که مردم به این راه اهن متروکه و خوفناک در شب نروند

  • علی عباسی پاسخ

    قطار مسیر بندرعباس به مشهد در نزدیکی تربت حیدریه خراب شده مسئولین قطار پس از ۲۰ دقیقه توقف تازه از خواب بیدارشدن و به مسافران گفتن که مشکل دیزل داره و معلوم نیست کی درست میشه لطفا پیگیری کنید مردم تو بیابون تلف شدن هیچکی هم جوابگو نیس .متشکرم.

  • عصمت شاکری پاسخ

    با درود و عرض ادب،
    روز ۷ تار ۱۳۹۸ با قطار نورالرضا از مقصد شیراز عازم تهران بودم. شماره قطار ۵۲۵ و ساعت حرکت ۵:۱۵ بود. سالن شماره ۵ و صندلی ۱۵. کوپه کناری تعداد زیادی بچه با سر و صدای زیاد بود. هر چه به ایشان تذکر دادیم اهمیتی ندادند و مخل آسایش دیگران هم بودند به طوریکه باعث درگیری لفظی با بقیه مسافرین هم شدند. این در حالی بود که داخل همین سالن بیمار قلبی اورژانسی وجود داشت که نیازمند آرامش بود. با مهماندار سالن صحبت کردیم ولی هیچ تاثیری واقع نشد. موقع تذکر به خود مسافرها، مدعی بودند که با رئیس قطار صحبت شده که اگر ناراحتید دیگران کوپه خود را عوض کنند. چرا رئیس محترم قطار نور به جای یادآوری فرهنگ عمومی و رسیدگی به مشکلات مردم هیچ راهکاری ارائه نکردند؟ و این سفر با این هزینه بسیار بر ما سخت گذشت.

  • دکتر حسین حاجی زاده پاسخ

    029912290005
    این بارنامه من است
    ۱۰ تا یونولیت خالی به وزن تقریبی ۱۰ کیلو گرم از شهر ازنا به مقصد اهواز ارسال کرده ام متاسفانه با کرایه نجومی و غیر قابل تصوری مواجه شدم ....کرایه ۱۳۰هزارتومان واقعا برای ۱۰کیلو بار خیلی زیاده...گویی اینکه تا کره مریخ برده شده است...درحالیکه در ازنا بمن گفتند حدود سی چهل هزارتومان خواهد شد ولا غیر....واقعا چه خبره....چرا مراعات حال مردم نمیشود....مردم بی پناه به کجا پناه ببرند.

  • مهدی پاسخ

    سلام.بنده یک هفته پیش برای برگشت به تهران ازمشهد کوپه اختصاصی گرفته بودم با اینکه شماره قطار ساعت حرکت شماره سالن و کوپه درست بود طبق بلیط و حتی دو نفر خدمه بلیط رو تایید کردند مسئول مربوطه بنده را از قطار پیاده کرد و با دروغ بنده رو به قطاری که ایستاده بود و اصلا مسافر نداشت راهنمایی کرد و فردی که مسئول پاسخ گویی در سالن است اصلا به حرف های بنده اهمیت نمی‌داد و با تحقیر رفتار نمود خواهشا بفرمایید چه کنم ¿

  • ناشناس پاسخ

    باسلام و تشکر از زحمات مسئولین راه آهن
    لطفا فکری به حال ایستگاه هشترود بکنید این ایستگاه از زمانهای خیلی طولانی جایگاه سوارشدن و پیاده شدن مسافران روستاهای اطراف هشترود بود ولکین در دولت قبلی نمیدانیم به چه دلیلی از دور خارج شد و دیگر قطارهایی که به مراغه و تبریز می روند در این ایستگاه نگه نمیدارند و فقط زمانهایی که مسافر برای روستاهایی اطراف مخصوصا تلم خان باشد نگه می دارند آنهم دربهایی را باز می کنند که مشرف به بیابان بوده و سوار شدن و پیاده شدن برای مسافران پیر و زنان و زنان باردار و کسانی که مشکلات معلولیت دارند خیلی مشکل ساز شده است لطفا به مسئولین این قطارها بگویید خواهش می کنیم قطار در سکوی اصلی ایستگاه هشترود نگه دارد و دربهایی که مشرف به سکو هستند باز شود و زمان نگه داشتن آن هم تا پیاده شدن کامل مسافران باشد تا مشکلی برای مسافران پیش نیاید چون چندین بار مشکل برای خانواده من پیش آمده است لطفا رسیدگی شود و این ایستگاه هشترود مورد بررسی قرار گیرد با تشکر

  • رهبری پاسخ

    سلام الان یکساعت ونیم قطار در نزدیکی نیشابور خراب شده مانده ایم تکلیف نداریم قطار شماره ۳۵۰ تهران مشهد حرکت ۲۳/۳۰

  • عبدالهی پاسخ

    در 10اردیبهشت قطار شیراز مشهد.با تاخیر خیلی زیاد به خاطر سرعت کم ایست زیاد در ایستگاه سلام لطفاً پیگیر شود تا بشه مسیر کوتاه را برای این مسیر در نظر بگیرید

  • آدر نصیری پاسخ

    باسلام.قطار شماره ۴۸۱ مشهد تبریز که قرار بود صبح ۶/۲۰حرکت کنه با دو ساعت تاخیر ۸/۲۰حرکت کرد و ۴۵ دقیقه بعد از حرکت دچار خرابی شد...الان که ساعت۱۱/۴۵ هست، همه مسافرا در گرما و بلاتکلیف بین کوه و بیابان سرگردانند.ممنون که رسیدگی میفرمایید.

  • مجتبی محمدی پاسخ

    سلام من هرروز با قطار پیشوا به سمت تهران ساعت ۷.۱۵ صبح میام و واقعا قطار خیلی شلوغه حتی جای وایستادن نیست لطف کنید واگن های قطار بیشتر کنید تا حد اقل بتونیم بایستیم این کار هر روز هست شلوغ بودن

  • احمد نصرانی پاسخ

    با عرض سلام وخسته نباشید
    اگر واقعا بررسی می کنید...چون من توی این سال های که راه آهن مشهد بودم...هیچ بررسی از طرف هیچ مقام یا مسولیت ندیدم... خوشبختانه یا متاسفانه.. انگار نه انگار که این آقایان مسولیت هم توی این ارگان بزرگ ندارد
    من از برج 4که شرکت جدید آمده هیچ حقوقی از شرکت دریافت نکردم و بعد فقط بیمه برج 5ریخته شده.... و متاسفانه ناظر قرار داد حمل باربر که آقای قطبی نام است ...هیچ بررسی دراین مورد ندارد...وهیچ مقام مسولی جوابگو نیست...اگر قابل بررسی است ... لطفاً اقدامات لازم را در مورد این امر مهم...که تامین کننده مخارج80نفر از پرسنل باربری مشهد است...به وجود بیاورید....با تشکر....پرسنل باربری ایستگاه راه‌آهن مشهد

  • محدثه خواجه پور پاسخ

    با عرض سلام بنده و همسرم روز۲۷ مهر در راه برگشت از بندر عباس به میبد بعلت داشتن بلیط یزد در واگن در مسیر یزد میبد به راهرو قطار انتقال داده شده و مبلغ به ازای هر نفر ۳۶۵۰۰ مامورین قطار قبض نوشته و به اصطلاح خودشان چون ایستاده بودیم ۶۰ تومن جمعا از ما گرفته شد البته ابتدا میخواستند در یزد ما رو پیاده کنند در مسیر هم واگن مرد و زن را قاطی در واگن گذاشته بوده و مقصر را بلیط فروشی میدانستند چه مملکت اسلامی هست واقعا اینا دارن به کجا میرن؟ هر جور که میتوانند مینامند قطار شماره ۸۲۱ واقعا کارمندها اعجوبه ای دارند رفتارشان با مردم فقط کاسب کارانه و مانند مامورین زندان میباشد خواهشمندم پیگیری کنید

  • بی نام پاسخ

    باعرض سلام امروز ساعت ۳و۵دقیقه سوار قطار شدیم ی خانم و بچش ک ۴ ساله بود سوار قطار شدن ریس قطار بهش جا نداد ولی ب زور میگن ۸۰ تومن باید پول بدی ب قول معروف پول زور

  • کمالی پاسخ

    خانواده من در روز ۲۴ آبان ساعت ۱۰ دقیقه به ۱۵ بلیط قطار از تهران به مشهد داشتن خانواده من ساعت 14/35در راه آهن بودن که مامور گیت از ورود خانواده من ممانعت کردن واجازه ورود ندادن گفتن قطار حرکت کرده خواهشن رسیدگی کنید چرا قطار زودتر حرکت کرده وچرا مامور گیت اجازه ورود نداده شماره قطار مربوطه ۳۶۸

  • Reza پاسخ

    رسیدگی به سرویس بهداشتی قطار پرند
    نداشتن دستمال کاغذی برای سرویس
    نداشتن مایع دستشویی
    کیپ بودن فریز برق برای شارژ موبایل چندین و چند تا رو چک کردم مثل اینکه با پیچ گوشتی سوزانده شده باشن
    با تشکر رسیدگی بفرمایید

  • علی زارعی پاسخ

    با سلام، قطار 330شاهرودمشهدجویپارقبلا پذیرایی داشت الان فقط آب وحدود114تومن پول بلیط، آیا مشکل مهماندار است؟ یاشرکت نحوه کارش عوض شده10/12ساعت22/29دقیقه شاهرود البته با40دقیقه تاخیر

  • محمد تقی معصومی پاسخ

    سلام قطار قزوین تهران ازتاکستان درمیاد همه سرپاهستیم خیلی خطرناکه

  • ناشناس پاسخ

    قطار فدک پذیرایی افتضاح داره، کی بهش 5 ستاره داده، قطار زندگی فوق العاده بود، 5 ستاره حق قطار زندگی است

  • محمد پاسخ

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید پرسنل زحمت کش راه اهن جمهوری اسلامی ایران چرا حمل خودرو به کرمان انجام نمیشه

  • حمید رضا مهجوری پاسخ

    سلام ، من و دوستم در تاریخ۱۴۰۲/۵/۶ با شماره قطار ۳۶۷ از مشهد عازم تهران شدیم و قرار بود در ساعت ۷ بامداد به تهران برسیم اما قطار ۴ مرتبه خراب شد و دیزل های مختلفی عوض کرد و در ساعت ۱۱:۳۵ وارد ایستگاه شد صرفنظر از اینکه قطار نورلرضا از در اختیار گذاشتن هندسفری خودداری کرده بود و این امر مزاحمت برای کسانی که نمیخواستند به تلویزیون قطار گوش فرا دهند ایجاد کرده بود باعت تحمیل مخارج یکروز زندگی در تهران و مخارج هتل و خورد و خوراک و از کار افتادگی یکروزه شد ، رئیس قطار قول برگشت نصف هزینه بلیط را به مسافرها داد اما بجای نصف حدود مبلغ ۱۷۰ هزارتومان برگشت دادند و حتی پول صبحانه را نیز از ما گرفتند هر نفر ۳۰ تومان ، لذا خواهشمندم رسیدگی لازم مبذول فرمایید ،

  • سارا رنج بر پاسخ

    اقایی که میاد پولا و بلیطارو جمع میکنه با منی که یه خانم هستم خیلی بد صحبت کرد و کارت پولو پرت کرد تو صورتم کم مونده بود از قطار پرتم کنه پایین نمیدونم رو چه اساسی این کارمندارو استخدام میکنن فردا از دستش شکایت میکنم

  • ناشناس پاسخ

    از روسای قطار آقای تبری و بهمن یار و پرسنل محترم مخصوصا آقای حسن اسماعیلی از مجموعه جوپار و قطار 821 بخاطر برخورد عالی و پیگیرانه و مسولانه ایشان در برخورد با مشکلات مسافران تقدیر و تشکر مینمایم .

  • ایرج پاسخ

    تعدادواکن های قطارگرگان به پل سفیدوبلعکس کم هستندومسافران زمان زیادی رابایدسرپاواستند۳سال است کسی رسیدگی نمی کند

  • علی پاسخ

    با سلام من ۲۱اذر بلیط تهران به مشهد داشتم که دیر رسیدم ولی قطار ساعت ۸:۳۰ حرکت داشت من هم ساعت ۸:۲۵رسیدم قطار حرکت نکرده بود به سرپرست قطار اطلاع دادم که قطار حرکت نکند الان مسافر میاد سوار بشه ولی هیچ توجهی نکردن وقطار حرکت کرد من جا ماندیم واقعا متاسفم هستم که واسه مسافر خود هیچ ارزشی قائل نیستند لطفا پیگیری کنید

  • ناشناس پاسخ

    برخورد پرسنل قطار خیلی با من بد بود حرفهایی که به من زدن کسی که حوصله واعصاب نداره واسه چی باید اینو بزارن پرسنل قطار که روزانه هزاران نفر باید اعصابشون واسه همچین آدم بی لیاقتی داغون بشه

  • فاطمه حسینی پاسخ

    با سلام. چرا برای وقتی که به دلیل عدم نقدینگی یا اشکال سایت نمیتوان بلیطو کنسل کرد فکری نمی کنید. چند جا هم زنگ زدم شاید اطلاعات مرا وغچارد کنند و بعدا پولم رو برگردونن. اما همه گفتند باید حضوری بری راه آهن. لطفا فکری کنید.

  • علی فقیه زاده پاسخ

    با سلام.من روز ۲۳وم دی ماه برای پدر و مادرم که مسن هستند بلیط قطار تهیه کردم که بجای ساعت ۱۵:۴۵که ساعت حرکت قطار بود ساعت ۱۸:۴۰حرکت کرده و صبح ساعت ۶که برای نماز در ایستگاه متوقف شده بودن تا ساعت۹قطار متوقف بوده و در کل۲۸ساعت مسیر مشهد به اصفهان را امده است.ان هم بدونه رسیدگی به مسافران و حداقل تهیه چای و تغذیه برای مسافران.چگونه میشود درخواست جبران خسارت از شرکتی که هزینه ۲برابر برای تامین ارامش و سریعتر رساندن مسافران میگیرد کرد؟چه کسی پاسخگو میباشد؟

  • سمیه پاسخ

    باسلام چطور میشه یه بلیط رفت وبرگشت تو کوپه 4 نفره بگیری وهزینشو پرداخت کرده باشی ولی برا برگشت بلیط کوپه 6 نفره بهت بدن ؟

  • میلاد صنگوری پاسخ

    فشار آب سرویس بهداشتی در حد قطع بودن آب،هبچ خبری از پذیرایی مثل پک های دارای خوراکی نبود!!!!!!

  • مهدی تحیتی اردکان پاسخ

    سلام من از اردکان به تهران و بالعکس سوار قطار جوپار و پردیس شدم،در هردوقطار سیستم سرمایشی رو خاموش کرده بودند و می گفتند خراب است.پول حلال به فرزندانتان بدهید

  • ناشناس پاسخ

    قطار فدگ 0 امتیاز

  • علیرضا بکاولی پاسخ

    صفر امتیاز قطار فدک

  • مریم محمدی پاسخ

    خیلی قطار گرم هست تهویه خوبی نداره از گرما کلافه شدم تو قطار

  • سالار پاسخ

    سلام عرض ادب چرا بچه ای بلیط نداره سوار میکنن کاپ.ل قطار چهار تخته دادیم با اون بچه میشه پنج تخته باید پولما رو برگردونم نیم میلیون بلیط میدیم راحت باشیم

  • مجتبی حسن‌بیگی پاسخ

    سلام طرز برخود یکی از کارکنان قطار اهواز به تهران محترمانه نبود
    سالن ۴
    تاریخ ۱۵/۴/۴۰۳

  • ناشناس پاسخ

    هر بار که بدلیل نبودن بلیط یا گرانی بایط هواپیما مجبور به سفر با قطار می شوم از گرما کثیفی کوپه و تاخیر های سه چهار ساعته به ستوه می آیم کی قراره به مشکلات و شکایت های مسافران رسیدگی شود؟؟!!!

  • سعیده پاسخ

    وای بر ما وای بر ما
    ک ب علت اقتصاد ضعیف کشور باید قطار رو برای مسافرت متاسفانه انتخاب کنیم و کنترل کننده بلیط با بی ادبی و الفاظ زشت برخورد کند ب نحوه ایی ک انگار قتلی انجام دادیم قطاری ک هزینه آن 298 هزار تومان هست 450 دریافت شود آیا انصاف است وای بر ما ک مسولیت را ب چ کسانی سپرده ایم ک شخصیت هر انسان را زیر سوال ببرن در تاریخ 28 خرداد 1403 کنترل چی بلیط ب قول خودشان رئیس قطار آقای سلیمانی قطار 351 مشهد ب تهران برخورد بسیار زشت و زننده گاها با توهین ب همراه داشت
    لطفا مسئولین وقت رسیدگی کنند.

  • hjjjjjjkl پاسخ

    با عرض سلام
    من امروز با قطار مثلا چهار ستاره پارس لاریم عازم تهران بودم
    ولی این قطار نتنها چهار ستاره نیست بلکه یک ستاره هم نیست
    وضعیت. صندلی ها و تخت ها که افتضاح
    ملافه ها و رویه بالشت ها هم که انقدر کثیف و سیاه هست. ادم نمیتونه روش بخوابه.
    فقط به اسم قطار چهار ستاره پول میگیرن ولی امکانات قطارشون در حد قطار یک ستاره هم نیست
    پس الکی گول تبلیغات و عکس های الکی در سایت ها رو نخورید

  • رجب علی حسنی پاسخ

    فکر نمیکردم مدیریت قطارهای فدک، به این اندازه ضعيف باشه در موقع خرید بلیط می‌گویند کودکان زیر سه سال لازم نیست بلیط بگیرند اما هنگام سوار شدن انکار کرده و مطالبه پول می‌کنند آنهم بلیط کامل یک نفر، جالب تر اینکه بعد از پرداخت هزینه کوپه را به مسافر دیگری واگذار میکنند، با این وضعیت مدیریت دیگر توقع رسیدگی به شکایت هم باقی نمیماند

  • ناشناس پاسخ

    سلام تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۳ سوار قطار ۴ تختخه غزال پارس لاریم شدم بسیار کثیف ومتکا پتوها فوق لعاده بوی گند میداد پرسیدم اینهارو اصلا میشویید مسوول کوپه گفت ماهی یکبار واقعا تابستان با این حجم مسافر و ماهی یکبار شستن ایا درست است ؟؟ خواهشا رسیدگی کنید چرا اینقدر عقب افتاده ایم

  • سعاد پاسخ

    بنده یه شکایتی دارم چراایستگاه راه اهن خرمشهربه مشهد هرروز حرکت نیست هفته ای یکبارالان چندسال بلیط ازخرمشهرگیرمون نمی یات ازاهوازخیلی اذیت میشیم افرادمسن بابچه کوچیک تواین گرما باید بریم اهواز رییس راه اهن یکم بفکرمردم خرمشهرمظلوم باشید قطار مسقیم مشهد وراه اندازی کنید

  • جواد پاسخ

    با عرض سلام و احترام
    بنده خواستم شکایت کنم برای تاخیر های قطار قم به تهران یا برعکس چ دلیلی داره ک قطار طی مسیر ک میخواد بره هزار بار قطار نگه داره بعد حرکت بکنه اون مسافر های ک داخل قطار هستن برای برگشتن از سرکار به خانه باید حدود 2 ساعت ربع یا نیم داخل قطار بمونن تا به مقصد برسن لطفا این موضوع تاخیر زیاد قطار را پیگیری کنید

  • میرزاده پاسخ

    ما در یک کوپه دربستی از اهواز به تهران با قطار پارس لاریم مثلا ۴ ستاره. . تلویزیون خراب دستشویی ها افتضاح از کثیفی و بوی بد شیر دستشویی به زحمت باز و بستهمی شد . . روکش صندلی های کوپه کثیف .قفل کوپه خراب که به سختی توانستیم در را قفل کنیم .
    تهویه نامطبوع و گرم . خلاصه اینکه اصلا راضی نبودم. این قطار. به هیچ کس توصیه نمی کنم

  • فاطمه احمدی پاسخ

    درتاربخ ۱۲ آبان درقطاراهواز به تهران ساعت ۱۸/۱۰
    من یک زن۶۶ساله دریک کوپه با۳آقا همسفر شدم وقتی ازمدیر اونجا درخواست جابجایی کردم کوچکترین توجه ای نشون ندادن بیش یک ساعت در راهرو ماندم بعدازچندساعت علاف شدن بالاخره یک کوپه سه دخترجوان بایک پسر جوان منوبردن پسره با اکران رفت دخترا هم همینطور بعد ازنیم ساعت یکی ازکارکنان قطار ازمن خواست کوپه روترک کنم چون پسره میخواست درکناردخترا باشه
    تا ساعت ۱۱شب من دربدر بودم تا درسالن دیگری دریک کوپه ۳تا خانم بودن رفتم
    بشدت نسبت به مدیریت قطار ‌نحوه برخوردشون اعتراض دارم نه حرمت زن بودن من نه حرمت سن وسال رونداشتن
    دراعتراض من گفتن حتی رئیس جمهور هم بیاد نمیتونه کاری بکنه چرا ازا ول درویژه خواهران اقدام نکردی من پسرم برام بلیط تهیه کرده بود ونمیدونست باید چیکارکنه بهرحال انتظار دارم که نسبت به بی حرمتی کارکنان قطار عکس العمل نشون بدین

  • حسینعلی پاسخ

    با تاخیری یکساعت و نیم قطار نور مشهد به اصفهان منجر به خسارت وارده به مسافر شد لطفاً رسیدگی شود

  • ناشناس پاسخ

    سلام و عرض ادب
    بنده تازه از سفر مشهد به همراه خانواده برمی‌گردم اما اصلا راضی نیستم چون ما هشت نفر بودیم و همه هم خانم اما هر کدوم از مارو تو یه کوپه انداخته بودن در حالی که گفته بودیم دوتا کوپه چهار نفره کنار هم می‌خوایم. اما اصلا توجه نکردن و کوپه ما با کوپه آقایون یکی بود

  • ناشناس پاسخ

    من روز چهارشنبه به مقصد ساری سوار قطارشدم فوق العاده وضعیت کثیف و نابسامانی وجودداشت حتی یک چایی هم سرو نشدچون باید پول میدادیم کاملا غیر بهداشتی ، واگن بغلی تمیز تر بود بین ایستگاه ها مثل اتوبوس بین شهری سر پا مسافر سوار وپیاده می‌شد با یک عالم بار و بندیل مسافر های بین ایستگاه از ما درخواست داشتند که در واگن ما که جا هم نبود بنشینند!!!!!!چرا نباید بین ایستگاه ها اعلام بشه که کجا هستیم چون بعضی ایستگاه ها معلوم نیست کجا توقف کرده شیشه های قطار فکر کنم ۱۰ سالی هست که نظافت نشده کی باید رسیدگی کنه ؟ برخورد مهماندار هم انگار ارث و میراث پدرش رو ما خوردیم

  • ناشناس پاسخ

    فقط نظرات را نخوانید فکری به حال ما بکنید

  • فرناز پاسخ

    5خانم بودیم تاریخ 1403/09/21 به علت اشتباه در خرید بلیط قطار تهران بندر عباس ناچار بدون بلیط البته با اطلاع رییس قطار که بسیار با شخصیت و محترم بودن سوار قطار شماره 823شدیم ... متاسفانه رفتار متصدی مالی قطار بسیار زننده و دور از ادب و احترام بود ...

  • رصا غیورکاظمی پاسخ

    بااحترام فراوان بعرض میرساند من و همراهان. مسافر قطار ۳۸۴ مورخ۱۴۰۳/۹/۲۷ تهران به مشهد کوپه ۹ از واگن ۹ از وضعیت قطار بسیار ناراضی بودیم اولا فشار آب در دستشویی یقدری کم بود که امکان استفاده در سرویس بهداشتی واگن ۹ نبود بطوریکه رئیس قطار مجبور شد دستور قفل کردن آنرا بدهد ثانیا با تاخیر حدود سه ساعتی مواجه شدیم که علیرغم این تاخیر هیچ صبحانه یا چاشت مختصری هم داده نشد
    مسئول خدمات دهی واگن ، آدمی بی تعهد و نسبت به وظایفش بی اعتنا بود از جمله سرویس دهی شام بعداز پیگیری ما ساعت حدود ۱۱/۵ شب انجام شد
    ایشان به. آموزش نحوه برخورد بامسافرین نیاز دارد متشکرم.

  • مونا مداحیان پاسخ

    با سلام و احترام
    احتراما به استحضار میرساند بنده از قطار مشهد به تهران مسافر بودم متاسفانه خانم اقاپور خیلی بی ادبانه و طلبکارانه برخورد کرد و متاسفانه وقتی اعلام کردم شکایت میکنم گفت هر کاری دوست داری انجام بده فکر کردی کی هستی؟ با اینکه هزینه زیادی بابت بلیط گرفته شده مهماندار بی ادب و کاملا مشخص آست سواد مهمانداری ندارد خواهشمند است برای مهماندار کلاس آموزش برخورد بر مشتریان گذاشته شود
    با تشکر

  • سجاد سلیمانی پاسخ

    خدمات خیلی ضعیف.سر و صدای و جیر جیر ولرزش شدید
    قطار نورالرضا.

  • جواد سلطانیان پاسخ

    گرفتن پول زیاد به عنوان بیمه کودک ۲ساله میگن باید ۱۵۰۰۰۰۰میلیون تومان

  • احمد استکی پاسخ

    سلام
    برای گرفتن بلیط قطار رجا در روز مقرر که سایت آن باز می شد اقدام کردیم ولی در همون اول صبح تمام بلیط ها فروش رفته بود فقط بلیط نورالرضا باز بود که اونم قیمتش بالا بود جالب اینجاست که تمام شرکت های قبلا بلیط قطار رو بدون هتل میفروختن الان میگن با هتل فقط بلیط می فروشیم یاین یعنی .... چرا با مردم این کار رو میکنن

  • معصومه پاسخ

    سلام تا ریخ 27دی ماه قطار تهران شیراز ساعت 17‌.10دیقه گرفتیم ما دودیقه زودتر از ساعت اونجا بودیم قطار حرکت کرده بود و ما موندیم برای گرفتن ماشین سعی کردیم پیدا کنیم تاکسی های اطراف تا قم 1.500میگرفتن کارمند های اونجا هیچ‌توجه ای نمی‌کردم و میگفتن دیگه نمی‌رسید دیگه نمیشه کاری کرد و بد صحبت میکردن هیچ پولی هم گفتن بر نمی‌گرده سوالم این جاست تهران شهر شلوغی همیشه پرواز و قطار تاخیر میخوره چرا اون روز زود حرکت کردن بدون اینکه توجه ای متن که مسافر نیست حداقل 5دیقه صبر کنم من پولمو اون بلیطی که سوخت شد رو می‌خوام

  • پریسا پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    برای شکایت رسمی از دلال های بلیط های قطار از کجا میشه اقدام کرد که هویتشون مشخص بشه؟
    چون داخل سایت بلیطی پیدا نمیشه برای بهمن و اسفند اما داخل آگهی های دیوار همون بلیط ها دو تا سه برابر فروش میره !! چطوره که یه نفر چند صدتا بلیطو یک جا تهیه میکنه و کسی بهش شک نمیکنه و آگهی هارو هم کسی پیگیری قانونی نمیکنه!!
    واقعا ضعف مدیریتی و قانونی هست در این زمینه
    یک بلیط معمولی رو باید چند برابر قیمت خرید !!

  • مهدیه نادی پاسخ

    سلام شرکت حمل و نقل ریلی رجا قطار اتوبوسی شماره 318 مورخ 1403.11.05 تعداد خیلی زیاد از مسافرین بین راهی بدون صندلی و امکانات و امنیت سوار کرده است و باعث مزاحمت و سر و صدا و اذیت بقیه مسافرین شده است. به طوری که مسافران بین راهی توی سالن ها روی زمین و پله ها نشسته اند. و بابت این اقدام هم از مسافرین بین راهی پول بلیط دریافت میشد.

  • علی پاسخ

    خدا لعنت کنه خدمات دهی راه اهن واقعا افتضاحه خدماتشون. تاخیر دارن هیچ کس جواب گو نیست. ۴ ساعت تاخیر واقعا بی نظیره من به امتحانم نرسیدم. یک میلیون دربست گرفتم بازم نرسیدم من که نمیبخشمم این قصور و بی تدبیری

  • سجاد پاسخ

    سلام. فقط می تونم بگم برای نورالرضا متاسفم . برای برگشت از مشهد به سمت اصفهان در تاریخ ۳۰ بهمن خدمه قطار از بچه ۳ ساله من ۱۳۰۰۰۰۰ تومان گرفتند بدون هیچ نوع
    خدمات شام.بسته پذیرایی.ملحفه واب وقتی گفتیم نرخش ۶۰۰ تومنه گفتند همینه که هست. در تاریخ رفت از اصفهان نیز در روز ۲۶ بهمن نیز از بچه سه سالم مبلغ ۶۵۰ تومان گرفتند بدون شام و پذیرایی و ملافه.
    باج گیریه دیگه

  • محسن پاسخ

    با سلام. امروز 10 بهمن 1403 قطار نورالرضا از مشهد ساعت 21 دیشب راه افتادیم 1.5 بعد از حرکت قطار خراب شد و 3.5 تو بیابان‌ها اطراف نیشابور تو سرمای زیر صفر درجه معطل ماندیم و گرمایش هم نداشتیم و با بچه نوزاد واقعا یخ زدیم و الان که ساعت 10 صبح است تازه به سمنان رسیدیم و هیچ گونه پذرایی و صبحانه ای هم بابت تاخیر بیش از 4 ساعت به ما ندادند.مهمان دار قطار هم با مسافرین د ست صحبت نمی‌کند.

  • Ali پاسخ

    سلام.وقت بخیر
    با توجه به حجم ورودی کم مسافرین قطار شماره ۴۶۰ تهران به زنجان و همچنین حجم ورودی کم قطار شماره ۴۶۱ زنجان به تهران،بازه زمانی تعریف شده بسیار نامناسب بوده بصورتی که اکثر صندلی های قطار خالی بوده و شهروندان نیز از آن استقبال نمیکنند.خواهشمندم زمان حرکت قطار طوری باشد که روزانه ساعت ۲ ظهر از تهران حرکت کرده و از زنجان ساعت ۴ صبح به تهران حرکت نماید.با تشکر

  • فریده پاسخ

    باسلام می خوام نسبت به پیش فروش بلیط قطارمشهد شکایت کنم روز شنبه ساعت 8فروش بلیط شروع شد منم ساعت 8اقدام کردم ولی متاسفانه تمام ظرفیت ها پر بود ومنم نمی توانم بلیط قطارپنج ستاره رزرو کنم چندین ساله آرزو داشتیم با بچه هام برم مشهد نشد ای کاش یه جایی پیدا بشه این بی عدالتی رو ببینه و رسیدگی کنه

  • Zp پاسخ

    سلام
    این چه وضعیه که درست کردید برای رزرو بلیط این همه باید اذیت بشیم؟
    این چه پیش فروشی هست که هنوز شروع نشده قطار های شش نفره رو اتمام میزنه؟
    خدا لعنت کنه باعث بانیشو

  • fateme پاسخ

    من هرروز با قطار تهران پرند تردد دارم و مهمانداران با کارتخوان کرایه رو از من دریافت میکنن..امروز یکی از مهماندارها بهم گفت که تو هرروز داری کارت میکشی حتما باید دعوا راه بندازم که از پول نقد استفاده کنید؟!!! کاری به این ندارم که شیوه پرداخت باید به چه صورت باشه، کاری به این ندارم که وقتی کارتخوان هست چرا نباید بکشم..من میخوام بدونم چی باعث شده این اقا به خودش جرات بده که من رو تهدید به دعوا کنه اون هم بخاطر اینکه با کارت پرداخت انجام میدم!!!واقعا چه طرز برخورد با مسافره تو کل عمرم مهماندار انقدر گستاخ و پلشت ندیده بودم!

  • زهرا پاسخ

    سلام ، برای بلیط رفت و برگشت از کرج به مشهد اسفند ۱۴۰۳ یک هفته تموم سایت هارو پیگیری کردیم حضوری هم به راه آهن کرج مراجعه کردیم گفتن بلیط ها پیش فروش شده و تموم شده ، میخوام بدونم اگه تموم شده چطور ده ها نفر تو سایت دیوار بلیطِ اسفند ماه رو میفروشن با دوبرابر قیمت ؟ جریان چیه واقعا تو هیچ سایتی ۹ اسفند حتی یدونه بلیط هم از قطار های ۳ یا ۴ ستاره برای مشهد پیدا نشد ولی تو سایت دیوار هر چندتا بخوای میتونی گیر بیاری از طریق اشخاصی که نمایندگی دارن ولی قیمت هر بلیط تقریبا ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزارتومن بیشتر از قیمت اصلیش . لطفا یه مسئول پاسخگو باشه

  • زهرا پاسخ

    سلام ، برای بلیط رفت و برگشت از کرج به مشهد اسفند ۱۴۰۳ یک هفته تموم سایت هارو پیگیری کردیم حضوری هم به راه آهن کرج مراجعه کردیم گفتن بلیط ها پیش فروش شده و تموم شده ، میخوام بدونم اگه تموم شده چطور ده ها نفر تو سایت دیوار بلیطِ اسفند ماه رو میفروشن با دوبرابر قیمت ؟ جریان چیه واقعا تو هیچ سایتی ۹ اسفند حتی یدونه بلیط هم از قطار های ۳ یا ۴ ستاره برای مشهد پیدا نشد ولی تو سایت دیوار هر چندتا بخوای میتونی گیر بیاری از طریق اشخاصی که نمایندگی دارن ولی قیمت هر بلیط تقریبا ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزارتومن بیشتر از قیمت اصلیش . لطفا یه مسئول پاسخگو باشه

  • حسین نوروزی پاسخ

    سلام چرا قطار برای عید به تهران مشهد کمه این همه مسافر برنامه ریزی کردن برای عید اما الان بلیط نیست متاسفانه

  • ناشناس پاسخ

    خدا لعنتشون کنه با این تاخیر های قطار پرند ۱۴۰۳

  • علی پاسخ

    بلیط و میخواستم بگیرم یهو از حسابم برداشت شد ولی بلیط صادر نشد

  • سید احمد هاشمی نژاد پاسخ

    سلام
    سال نو همگی مبارک ،
    تاریخ ۱۴ فروردین با قطار ۴۹۰ زنجان به مشهد مقدس شرکت بن ریل سفر کردیم من از ایستگاه کرج سوار شدم که قطار با تاخیر ۱۸ دقیقه ای رسید، ایستگاه دامغان برای نماز ایستاده بود که چند تا واگن پیاده رفتم ولی همه درها بسته بود و جالب اینکه هیچ مهمانداری هم در محل کارش نبود به ناچار در کوپه بدون مهر و نشسته روی تخت نماز خواندم.
    ادر ضمن بخدا که بعد از ایستگاه تهران از مهمان دار خواهش کردم که برای نماز بیدارم کنه که به صراحت گفت با بلنگو اعلام میکنن، حداقل در زمان صدور بلیط ساعت و ایستگاه نماز را اعلام کنید تا خودمون قبلش بیدار بشیم،
    این رسیدگی ها حداقل و مهم‌ترین وظیفه شماست،

  • مهدی پاسخ

    سلام رئیس قطار شکایت دارم بنده رو نزاشت تو کوپه خودم بشینم
    میگف ویژه خواهران هست در حالی میتونست جابجایی با یک خانم عوض کنه

  • مجید سلطانی پاسخ

    با عرض سلام.
    در مورخه ۲۷ اسفند پارسال قطار ۴ستاره غزال بندرعباس.تهران ساعت ۱۶۰۰ که تاخیر زیادی داشت.پول بیلیط برگشت به حساب مسافران..از خانوم بنده و دو فرزندم هنوز انجام نشده..و امروز و فردا میکنند که خورد به تعطیلات عید..خواهشاً رسیدگی بفرمایید.

  • صمد بهرامی پاسخ

    من همراه خانواده با قطار رفتیم بندر عباس مدیر همراه قطار رفتار بسیار بد بدون توجه به مشکل ما.
    یکی از بچه هام سرما خورده بود هرچی اعلام کردیم کولر کوپه مارو خاموش کنید نشد که نشد گفتن اصلا دکمه خاموش نداره. چرا هر کوپه نباید دکمه خاموش و روشن کولر نداشته باشه؟
    یه موضوع دیگه تی وی کلا خاموش بود گفتن دیگه خرابه بیخیالش بشید.
    رفتار ریس قطار همراه با مسافرها با حالات صحبت با دست و برو حالا میان درست میکنن اینجوری بود.
    من دفعه اول و آخرم بود

  • صمد بهرامی پاسخ

    مسافرت ما تاریخ ۵اردیبهشت از تهران به بندرعباس بود؟
    افتضاح
    افتضاح
    افتضاح
    برخورد مدیر همراه مسافرین افتضاح

  • ناشناس پاسخ

    پارس لاریم را به هیچ عنوان به عنوان ۴ستاره انتخاب نکنید حتی سیستم گرمایشی هم کارنمیکنه چه برسه به غذای مناسب بسیار کثیف هم بود

  • Miri پاسخ

    چرا بلیط ها باید در عرض ۵ دقیقه زود فروش بره و بلیط ۶۰۰ تومنی رو یه دلال بده ۱ میلیون خورده ای؟
    خدا لعنت کنه هرچی دزد و حروم خور رو .