| کد خبر: 256518 |

زاکانی: به دنبال افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل‌ ونقل‌ هستیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه عملیات ساخت خط ۱۰ مترو امسال و خط ۸ و ۱۱ نیز در سال آینده آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط ۹ نیز در سال جاری شروع شود.

تین نیوز

شهردار تهران با اشاره به اینکه عملیات ساخت خط ۱۰ مترو امسال و خط ۸ و ۱۱ نیز در سال آینده آغاز می شود، گفت: امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط ۹ نیز در سال جاری شروع شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، هفتمین همایش ایمنی در حمل ونقل ریلی با موضوع «تاثیرات اجتماعی در کیفیت خدمات صنعت ریلی» در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

بررسی حوادث با منشاء بلایای طبیعی، جریان مسافری، تجاوز به حریم ریلی، تحویل گیری با کیفیت از ابتدا، بررسی روانشناختی روش های هدایت مسافری، آثار ارتعاشات ناشی از تردد قطار بر فضاهای مسکونی از جمله محورهای این همایش بود.

 علیرضا زاکانی شهردار تهران در این همایش که با همکاری دانشگاه علم و صنعت و با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونان و مدیران شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و اساتید دانشگاه برگزار شد، از برنامه های شهرداری برای افزایش قدرالسهم حوزه ریلی در حمل ونقل های شهری خبر داد و گفت: کنار این هدف گذاری، فرآیند تکمیل ۷ خط نخست متروی تهران نیز پیگیری می شود. 

وی با تاکید بر اینکه بالاترین مشکلات شهر تهران ترافیک، آلودگی هوا و بد مسکنی و بی مسکنی است، افزود: ریشه بخش عمده ای از این مشکلات به حمل و نقل و زیرساخت های محدود آن در تهران برمی گردد.

شهردار تهران تصریح کرد: باید قدرالسهم حوزه ریلی در حمل و نقل های شهری افزایش یابد، اگرچه پیش از این باید با هوشمندسازی تهران و نیاز مردم به رفت وآمد در درون شهر برای دریافت و ارایه خدمات کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۳۴ درصد از رفت وآمدهای درون شهری با وسایل حمل ونقل عمومی انجام می شود.

زاکانی گفت: با توجه به هدف گذاری که برای بهبود وضعیت حمل ونقل عمومی تا سال ۱۴۲۰ شده است، باید خطوط ۱۱ گانه مترو با ۳۲۷ ایستگاه و ۴۵۳ کیلومتر طول تکمیل شود.

وی افزود: در تلاشیم تا در راستای حل مشکلات مردم زودتر از این برنامه و تا سال ۱۴۰۸ به این افق برسیم. 

زاکانی با اشاره به اینکه عملیات ساخت خط ۱۰ مترو امسال و خط ۸ و ۱۱ نیز در سال آینده آغاز می شود، گفت: امیدواریم با تکمیل فرآیندهای لازم عملیات احداث خط ۹ نیز در سال جاری شروع شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در کنار این هدف گذاری، فرآیند تکمیل ۷ خط نخست متروی تهران نیز پیگیری می شود که در نتیجه آن استفاده از این ناوگان ۶۰ درصد افزایش پیدا می کند.

وی گفت: فناوری سیگنالینگ در کشور ما بومی شده است و خوشبختانه ما هم به جز خطوط ۱ و ۲ مترو از این فناوری به صورت بومی استفاده می کنیم. تمامی این موارد نشان می دهد افق بهره مندی از صنعت ریلی در کشور ما روشن است.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، زاکانی در پایان با بیان اینکه روزانه پایتخت پذیرای ۴ میلیون نفر مسافر است، گفت: بخش عمده ای از این مسافران باید به وسیله خطوط ریلی جابه جا شوند، در همین راستا به دنبال اتصال شهرهای پیرامونی به تهران با راه آهن هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.