| کد خبر: 270220 |

جاده های غیراستاندارد مهمترین علل بروز حوادث ترافیکی

نماینده مردم میرجاوه، خاش، نصرت آباد و کورین در مجلس، در تشریح عوامل موثر در افزایش حوادث ترافیکی در ایام نوروز 1403 از وجود جاده های غیراستاندارد به عنوان مهمترین علل آن یاد کرد و افزود: استان سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تصادفات جاده ای را دارد.

تین نیوز

نماینده مردم میرجاوه، خاش، نصرت آباد و کورین در مجلس، در تشریح عوامل موثر در افزایش حوادث ترافیکی در ایام نوروز 1403 از وجود جاده های غیراستاندارد به عنوان مهمترین علل آن یاد کرد و افزود: استان سیستان و بلوچستان بیشترین میزان تصادفات جاده ای را دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی  در مورد علل افزایش حوادث ترافیکی در ایام نوروز 1403 که رییس جمهور در جلسه هیات دولت به آن اشاره کرده و دستور داده است که مسئولان مربوطه به این موضوع ورود پیدا کنند، گفت: ما در گذشته بازدیدهای مکرری از طرف کمیسیون عمران مجلس از جاده های استان های مختلف کشور داشتیم و علل تصادفات جاده ای را که اغلب مربوط به جاده های غیراستاندارد بود مورد بررسی قرار دادیم.

نماینده مردم میرجاوه، خاش، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با علل بروز بیشترین میزان تصادفات در سیستان و بلوچستان که این استان را در بین 3استان دارای بیشترین حوادث ترافیکی کشور قرار داده است، ادامه داد: متاسفانه سالهاست در ایام نوروز استان سیستان و بلوچستان در صدر استان های دارای بالاترین آمار تصادفات و خسارات جانی و مالی ناشی از آن قرار می گیرد چرا که جاده های این استان غیراستاندارد بوده و کمتراز 10 درصد جاده های آن دوبانده شده اند ضمن اینکه اکثر راه های این استان فرعی بوده و هنوز به راه اصلی تبدیل نشده اند که این موارد از علل افزایش میزان تصادفات در اثر برخورد رودرروی خودروها با یکدیگر هستند.  

وی با ارزیابی مثبت ازدستور رییس جمهور برای ورود دستگاه های مربوطه به منظور بررسی علل افزایش میزان تصادفات جاده ای در ایام نوروز، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی باید زیر نظر هیات دولت یکبار برای همیشه بجای تخصیص قطره چکانی اعتبارات با افزایش اعتبارات این بخش، بستری مناسب برای ایمن سازی جاده های کشور فراهم کنند تا کمتر شاهد خسارات جبران ناپذیر جانی ناشی از تصادفات باشیم.

حسین زهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خسارات ناشی از تصادفات توسط دولت از طریق بیمه پرداخت می شود اگر این مبالغ برای ایمن سازی جاده های کشور هزینه شود بعد از این کمتر شاهد بروز حوادث ترافیکی خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: هم اکنون بیشترین حجم تصادفات جاده ای در استان سیستان و بلوچستان در مسیر خاش تا زاهدان اتفاق می افتد چراکه خاش در نقطه ای قرار گرفته است که خودروها از 17 شهرستان از این مسیر تردد می کنند.

وی افزود: البته حدود 100 کیلومتر از مسیر خاش-زاهدان به سمت کرمان به دلیل اینکه دوبانده شده است دارای کمترین میزان تصادفات است بنابراین ما از طریق مجلس به خصوص کمیسیون عمران پیگیر بودیم تا تمام جاده های این استان دوبانده شوند اما سال گذشته تنها 20 درصد اعتبارات این بخش افزایش یافته و در قالب اوراق ارائه شد که کمکی به این بخش نکرد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان فاقد بزرگراه و آزادراه است اما سازمان برنامه و بودجه تاکنون اعتبارات محدودی به حوزه راهسازی این منطقه تخصیص داده است، از سوی دیگرماده 23 در سازمان برنامه و بودجه برای تبدیل راه های فرعی این استان به اصلی صادر نشده است که یکی از علل کاهش میزان حوادث ترافیکی است./

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.