| کد خبر: 248845 |

مرگ هزاران ایرانی در جاده، حوادث جاده ای جان چند نفر را گرفته است؟

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: در ۱۰ سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر در کشور بر اثر حوادث ترافیکی فوت شده اند.

تین نیوز

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: در ۱۰ سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر در کشور بر اثر حوادث ترافیکی فوت شده اند.

به گزارش تین نیوز، محمد اسماعیل مطلق، در کارگاه کشوری تدوین خلاصه سیاستی مداخلات ویژه کوتاه مدت در سلامت و ایمنی ترافیک، اظهار کرد: سوانح ترافیک جاده ای و آسیب های ناشی از آن، یکی از چالش های مهم حوزه سلامت عمومی در بسیاری از جوامع است که در سطح ملی و بین المللی دارای اهمیت است.

به گفته وی، طبق آمار جهانی، متأسفانه سالیانه ۱.۳۵ میلیون نفر یعنی تقریباً روزانه ۳۷۰۰ نفر بر اثر حوادث ترافیکی فوت می کنند و ۳۰ تا ۵۰ میلیون نفر مصدوم یا معلول می شوند که بار سنگینی را به نظام سلامت کشورها تحمیل و هزینه هنگفتی را برای دولت ها رقم می زنند.

مطلق افزود: در ایران طی ۱۰ سال گذشته حدود ۱۷۰ هزار نفر جان خود را در حوادث ترافیکی از دست داده اند و طی سال ۱۴۰۰ نیز ۱۶۷۷۸ نفر بر اثر این حوادث جان باخته و بیش از ۶۰۰ هزار نفر مصدوم، معلول و یا از کار افتاده شده اند.

وی عنوان کرد: از مشکلاتی که حوادث ترافیکی در ایجاد آنها دخیل است، می توان به تحمیل هزینه های اقتصادی بالا به کشورها و خانواده ها، بی سرپرست شدن بسیاری از خانواده ها و ایجاد هزینه های اجتماعی، معلولیت و ناتوانی های بالا، تحمیل هزینه های سنگین به بخش سلامت اشاره کرد.

مطلق افزود: اگرچه در طول سال های گذشته اقداماتی در حوزه حوادث ترافیکی صورت گرفته، اما آمار بالای مرگ و میر و مصدومیت های ناشی از این حوادث در کشور همچنان نگران کننده است و ضرورت دارد در این حوزه اقدامات ویژه ای برای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با همکاری سازمان های مختلف صورت پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.