| کد خبر: 259098 |

۱۲۳ کیلومتر بزرگراه در شمال سیستان و بلوچستان ساخته شد

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به همراه ۲ پل بزرگ نهراب و ماشکید طی ۲ سال اخیر به همت دولت سیزدهم در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره‌کل ساخته و به بهره برداری رسید.

تین نیوز

عطاء اله اکبری اظهارکرد: سیستان و بلوچستان از نظر شاخص توسعه بزرگراهی جزو استان های کم برخوردار بوده و به تبع این شرایط تصادفات جاده ای هم در این استان از میانگین کشوری بالاتر است از این رو برای جبران این مساله در دولت مردمی توسعه بزرگراه های استان با جدیت در دستورکار قرار گرفته به طوریکه تقریبا اغلب پروژه های بزرگراهی استان از ردیف ملی برخوردار شده و در قالب قطعات مختلف در دست اجراست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اکبری ادامه داد: سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آب های آزاد از طریق بندر چابهار، تنها استان با بیش از یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر ۲ کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیت ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده موقعیتی که استفاده از آن در مسیر توسعه اقتصادی منطقه احداث هر چه سریعتر بزرگراه ها را می طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا در حال حاضر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب ۱۱ کارگاه راه سازی در محدوده شهرهای زیر پوشش این اداره کل در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه هزینه هر کیلومتر احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: کارگاه های حوزه عمرانی راه در مسیرهای مختلف استان فعال بوده و هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص به موقع منابع مالی طرح ها از شتاب بیشتری برخوردار می شوند.

اکبری متوسط ساخت بزرگراه در دولت قبل را در سیستان و بلوچستان حدود ۱۳ کیلومتر عنوان کرد و افزود: با نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه زیر ساخت ها اکنون متوسط سالانه ساخت بزرگراه در این استان به بیش از ۵۴ کیلومتر رسیده که نوید بخش رونق و آبادنی بیش از پیش است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ،09302706616 0 0

    پس بزرگراه زابل هیرمندچه شد