| کد خبر: 257364 |

آغاز ریلگذاری راه آهن خاش ایرانشهر

در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب شرق کشور و راه آهن زاهدان-چابهار ، عملیات روسازی راه آهن خاش- ایرانشهر به طول ۱۵۰ کیلومتر آغاز شد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان خبر داد: صبح روز  سه شنبه 23 خرداد در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب شرق کشور و راه آهن زاهدان-چابهار ، عملیات روسازی راه آهن خاش- ایرانشهر به طول ۱۵۰ کیلومتر به ارزش حدود ۶ هزار میلیارد تومان و عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم محور زاهدان- خاش به طول ۳۳ کیلومتر و اعتباری بالغ بر 740 میلیارد تومان آغاز شد.

عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر باند دوم در محور زاهدان خاش

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خیراله خادمی  در سفر به استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات ریلگذاری راه آهن چابهار زاهدان حدفاصل خاش تا ایرانشهر به طول 150 کیلومتر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در راستای تکمیل کریدور ریلی شمال جنوب شرق کشور و مسیر ریلی زاهدان-چابهار، عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم محور ریلی زاهدان- خاش به طول ۳۳ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان نیز آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از راه آهن چابهار زاهدان بازدید کرد و گفت: یکی از اولویت های اصلی دولت تکمیل کریدور ریلی شمال-جنوب در شرق کشور و توسعه مناطق کم برخوردار است که در قالب دو پروژه در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی کل پروژه 66 درصد است و طبق برنامه زمان بندی ظرف یک ماه آینده عملیات حفاری تونل های مسیر در 40 دستگاه و عملیات اجرایی 138 دستگاه پل بزرگ آن به اتمام می رسد.

خادمی با اشاره به بهره برداری از راه آهن زاهدان-خاش اظهار داشت: کل مسیر ریلی زاهدان تا چابهار 628 کیلومتر است و عملیات زیرسازی 478 کیلومتر نیز با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال انجام است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اولویت بندی اجرا و بهره برداری کل محور از اتمام عملیات اجرایی مسیر تا پایان سال 1404 خبر داد و گفت: به منظور اتمام عملیات اجرایی بخش های باقیمانده این مسیر ریلی 12 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی همچنین در خصوص برنامه اجرایی بخش های دیگر کریدور ریلی شمال-جنوب در شرق کشور توضیح داد و گفت: قرارداد ساخت مسیر ریلی زاهدان به سمت میلک با اعتبار 12 هزار و 700 میلیارد تومان منعقد شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود. ادامه مسیر به سمت بیرجند و در نهایت یونسی نیزدر 23 قطعه اجرایی تعریف شده است که مناقصه بیشتر قطعات برگزار شده است و ظرف دو ماه آینده پیمانکار کل 900 کیلومتر مشخص شده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود و بدین ترتیب یک تحول بزرگ در ساخت خطوط ریلی کشور آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه همچنین طول بزرگراه های در دست ساخت استان سیستان و بلوچستان را 616کیلومتر اعلام کرد و افزود: برنامه اجرایی بخش بزرگراهی تکمیل 1920 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در این استان است و عملیات اجرایی کلیه محورهای منتهی به مرکز استان در حال اجرا است و به منظور تکمیل آنها اعتباری بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان نیاز است.

خادمی تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان سیستان و بلوچستان را بخش دیگری از برنامه های وزارت راه و شهرسازی در این منطقه از کشور دانست و گفت: این کریدور از شرق دریای عمان تا غرب خلیج فارس امتداد دارد از 5 استان کشور عبور می کند. 312 کیلومتراز این کریدور در استان سیستان بلوچستان واقع شده است که عملیات اجرایی 78 کیلومتر آن به اتمام رسیده و زیر عبور قرار دارد وعملیات اجرایی در بخش های دیگر نیز با روند خوبی در حال اجرا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا مهدوی 2 0

    خیرالله خادمی هر روز میره این شهر و اون شهر وعده افتتاح 6 ماه دیگه میده یادم میاد سال 1401 گفت رشت کاسپین هفته دولت افتتاح میشه هنوز که هنوزه افتتاح نشده تازه اومده گفته اگه بودجه برسه تابستان افتتاح میشه البته در خواب

  • ناشناس 0 0

    سلام به جای راه اهن رشت استارا از راه اهن گرگان اینچه برون تا ترکمنستان سپس مسکو صورت نمی گیرد