| کد خبر: 253709 |

◄ روابط تجاری ایران با افغانستان افزایش می یابد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دو ملت ایران و افغانستان باید در کنار هم در زمینه توسعه تجارت ارتباط بیشتری داشته باشند.

تین نیوز

محمد کرمی استاندار سیستان بلوچستان امروز پنجشنبه در بازدید از بندر چابهار به همراه هیئت اعزامی کشور افغانستان اظهار کرد: برای تعاملات بیشتر اقتصادی و تجاری همراه هیئت اعزامی از کشور افغانستان هستیم و این هیات برای سرمایه گذاری در بندر چابهار استقبال کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر دو ملت ایران و افغانستان در کنار هم در زمینه توسعه تجارت ارتباط داشته باشند و این ارتباط هرروز باید قوی تر شود.

وی همچنین بر لزوم عملیاتی کردن توافقات و تفاهم نامه های بین ۲ کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم با رفع موانع، در سایه همدلی و هماهنگی، شاهد توسعه اقتصادی در ۲ کشور باشیم. کرمی افزود: توسعه روابط با کشورهای مختلف از جمله افغانستان موجب همکاری بهتر تجاری، اقتصادی و آبادانی هر ۲ کشور را به همراه دارد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز در بازدید از بندر چابهار گفت: پتانسیل های بندر چابهار را که قبلا در مورد آن شنیده بودیم، اکنون مشاهده کردیم.

نورالدین عزیزی در ادامه با اشاره به تخلیه کشتی های تجاری بزرگ در بندر چابهار بیان کرد: این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری فراوانی در حوزه های مختلف تجاری را دارد و بایستی با هدف توسعه صادرات و بهره مندی از ظرفیت و سهولت تجارت در بندر چابهار و از امکاناتی که اینجا وجود دارد به نفع هر دو کشور و ملت ایران و افغانستان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ظرفیت های منطقه آزاد چابهار به گونه ایست که نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای کشورهای همسایه نیز فرصت های سرمایه گذاری خوبی دارد. وی افزود: با توجه به رشد سریع تکنولوژی در عصر حاضر، یکی از نکات مهم برای ما استفاده بهینه از زمان برای توسعه ارتباطات است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده در سالیان گذشته اظهار کرد: پیشنهاد ما تجدید نظر در برخی از موضوعات این تفاهم نامه ها و انعقاد تفاهم نامه های جدید و کارشناسی شده است.

وی گفت: باتوجه به وجود رقبای منطقه ای بسیار مانند دبی، عمان و قطر، چابهار به لحاظ برخورداری از یک موقعیت استراتژیک، همچنان منطقه ای جذاب برای جهانیان است.

عزیزی همچنین پیشنهاد کرد که منطقه آزاد چابهار نیز در مذاکرات جاری بین افغانستان و چین به منظور احیای جاده ابریشم قدیم مشارکت کند تا در فعالسازی این کریدور تسریع حاصل شود.

وزیر صنعت و معدن افغانستان در سفر به چابهار از منطقه آزاد چابهار، شهرک های صنعتی و تجاری بازدید و با ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه آشنا شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.