| کد خبر: 248025 |

کشف بیش از ۵هزار تن اضافه تناژ درمحورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کشف ۵هزارو ۸۰ تن اضافه تناژ در شش ماهه اول سالجاری در محورهای تحت پوشش این اداره کل خبرداد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از کشف  ۵هزارو ۸۰ تن اضافه تناژ در شش ماهه اول سالجاری در محورهای تحت پوشش این اداره کل خبرداد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)،تیمورباقری اظهار داشت:کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایل نقلیه از جمله مهمترین شاخص ها برای کاهش تخلف و افزایش ضریب ایمنی در جاده هاست.

وی ادامه داد:حمل و نقل بیش از ظرفیت مجاز، یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت جاده ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه های فراوان و تخریب جاده، احتمال وقوع تصادفات را برای کاربران جاده و خودروها نیز افزایش می دهد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:در صورتی که رانندگان باری دارای محموله هایی با مشخصات خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار باشند باید پروانه عبور بار ترافیکی را از این اداره کل دریافت کنند که سرعت، ساعت، مسیر مجاز و نیاز به خودروی اسکورت از جمله مواردی است که در پروانه ترافیکی قید می شود و راننده موظف است آن ها را رعایت کند.

وی از حضور مستمر گشت های نظارتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با همکاری پلیس راه  خبر داد و افزود : استفاده از سامانه های هوشمند نظارتی از دیگر راهکارهای کنترل اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی است که در این زمینه در محور مواصلاتی خاش، زاهدان سامانه توزین درحال حرکت تجهیز شده است و نیاز است در سایر محورها سامانه های هوشمند افزایش یابد.

باقری درخاتمه اظهار داشت : در شش ماهه نخست سالجاری ۶۰۰ پروانه عبور ترافیکی در استان سیستان و بلوچستان صادر شده است .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.