| کد خبر: 196043 |

میزان آسفالت زاهدان به ۲ میلیون متر مربع خواهد رسید

شهر زاهدان حدود ۱۳ میلیون متر مربع معابر دارد.

تین نیوز

مسول واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زاهدان گفت: در سال‌جاری میزان آسفالت زاهدان به دو میلیون متر مربع خواهد رسید و در کم‌تر از شش سال دیگر کلیه معابر شهر آسفالت خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  پیمان نارویی  مسؤول واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زاهدان  گفت: امسال در بخش آسفالت به میزان دو میلیون مترمربع یعنی هشت برابر سال‌های گذشته کار خواهد شد که این میزان با توجه به افزایش چهار برابری قیمت‌ها بسیار چشمگیر است.

نارویی افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم فقط در محدوده زیباشهر ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت را اجرا کنیم.

او  ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته در کل سطح معابر شهر این میزان آسفالت انجام می‌شده، می‌توان گفت در این مقوله جهش قابل توجهی صورت گرفته که قابل تأمل و توجهی است.

او  ادامه داد: از آنجایی که زاهدان شهر بسیار جوانی است و توسعه زیرساخت‌های شهر زاهدان همگام با رشد افقی آن انجام نشده است، زاهدان طی چندین مرحله متحمل حفاری‌های زیرساخت‌های شهری از قبیل مخابرات، فاضلاب شهری، آب شهری و این اواخر گاز شده است و این موضوع مشکلات عدیده‌ای را هم برای شهروندان و هم برای شهرداری ایجاد کرده است. برخلاف این‌که این حفاری‌ها ترمیم و لکه گیری می‌شوند، اما کیفیت اولیه خود را باز نخواهد یافت.

شهر زاهدان حدود ۱۳ میلیون متر مربع معابر دارد که تقریبا همه آن‌ها نیاز به روکش آسفالت دارند، در سنوات گذشته در شهرداری زاهدان میزان آسفالتی که در طی یک سال انجام می‌شده است حدود ۲۵۰ هزار مترمربع بوده است که اگر با همان روند پیش می‌رفتیم بیش از ۵۰ سال طول می‌کشید تا کل معابر شهر آسفالت می‌شده است.

اما در مدیریت جدید شهرداری زاهدان در سال گذشته برخلاف چهار برابر شدن هزینه‌های تمام شده آسفالت، بیش از یک میلیون متر مربع از معابر شهر آسفالت شد یعنی چهار برابر سنوات قبل و در سال جاری نیز این میزان به دو میلیون متر مربع خواهد رسید و اگر بتوانیم همین روند را ادامه دهیم در کمتر از ۶ سال دیگر همه معابر شهر آسفالت خواهند شد.

در انتها از شهروندان عزیز درخواست داریم در این خصوص اندکی صبر و تحمل داشته باشند و با پرداخت عوارض و مشارکت خود ما را در ساختن شهری بهتری یاری برسانند.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.