| کد خبر: 183749 |

بارش برف ارتفاعات زاهدان و خاش را سفید پوش کرد

بارش برف ارتفاعات زاهدان و خاش را سفید پوش کرد به طوریکه بیشترین بارش های اندازه گیری شده در حومه تفتان رخ داده است.

تین نیوز

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش برف ارتفاعات زاهدان و خاش را سفید پوش کرد به طوریکه بیشترین بارش های اندازه گیری شده در حومه تفتان رخ داده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از ایرنا، محمود دیانتی اظهار داشت: بیشترین مقدار برف اندازه گیری شده از ایستگاه های سیستان و بلوچستان تا ساعت 6:30 امروز مربوط به تمندان خاش در حومه کوه تفتان با هشت سانتی متر بوده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه های ترشاب، کوشه و سنیپ خاش نیز بین چهار تا پنج میلی متر برف اندازه گیری کرده اند، افزود: از ایستگاه های کلات سیاه، خیرآباد بالا و میرآباد در شهرستان زاهدان نیز بارش برف گزارش شده که بیشترین میزان آن با سه سانتی متر مربوط به نواحی غرب زاهدان بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان درباره میزان بارش های این سامانه گفت: تا صبح امروز بیشترین بارش ثبت شده از این سامانه در شهرستان زاهدان مربوط به ایستگاه بارانسنجی میرآباد به 16.5 میلی متر بوده است.

وی تصریح کرد: به طور کلی تا کنون از 13 ایستگاه بارانسجی زاهدان گزارش باران داشته ایم که میزان بارش ها در سه ایستگاه بین 15 تا کمتر از 17 میلی متر بوده است.

دیانتی ادامه داد: در ایستگاه سیننوپتیک فرودگاهی زاهدان نیز تا کنون 3.4 میلی متر و مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی سیستان و بلوچستان واقع در بلوار خلیج فارس زاهدان 8.3 میلی متر باران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تا اواسط وقت امروز شرایط برای ریزش رگبار باران، رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف وجود دارد، افزود: با توجه به تضعیف سامانه بارشی میزان ریزش های امروز خفیف برآورد می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.