| کد خبر: 178521 |

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

◄ رشد ۵۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی بندر چابهار

تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی ۴۰ درصد رشد یافت.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: طی هشت‌ماهه سال جاری، تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی بندر چابهار ۵۱ درصد و تخلیه و بارگیری کانتینر ۷۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش  تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و بنادرودریانوردی، بهروز آقایی درباره تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی بندر چابهار اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون و طی بازه زمانی هشت‌ماهه تخلیه و بارگیری انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی ۴۰ درصد رشد و کالاهای نفتی ۱/۶۰ درصد رشد را نسبت به بازه زمانی یادشده نشان می دهد.

مدیر کل بنادرودریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۲۲,۲ درصدی پهلوگیری شناورهای ورودی بالای هزار تن و افزایش ۲۲.۵ درصدی شناورهای خروجی بالای هزار تن؛ میزان رشد تخلیه و بارگیری کانتینر (TEU) طی مدت مذکور را نسبت به زمان مشابه ۷۳ درصد اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: رشد عملیاتی بندر چابهار نشان از هدف‌گذاری اصولی سازمان بنادرودریانوردی در توسعه عمرانی و تجهیزاتی، اعمال تخفیفات و تسهیلات ویژه و پیگیری توافقنامه موسوم به «توافقنامه چابهار» و همچنین توانمند ساختن بندر شهید بهشتی در تخلیه و بارگیری و انتقال کالاهای ترانزیتی در این بندر استراتژیک بوده که امروزه پهلوگیری کشتی‌های با آبخور بالا و بهره مندی از پیشرفته ترین تجهیزات استراتژیک موجبات کاهش قیمت تمام‌شده و کاهش زمان انتقال کالا به بازارهای هدف شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.