| کد خبر: 171557 |

بازدید معاونت امور زیربنایی پدافند غیرعامل کشور از بندر چابهار:

◄ بندر شهید بهشتی چابهار نقطه قوت کشور در برون‌رفت از تحریم‌ها

بازدید معاونت امور زیربنایی پدافند غیرعامل کشور در راس هیاتی امروز (بیستم مرداد) به‌منظور بازدید از طرح‌های توسعه‌ای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و مطالعات مفهومی پدافند غیرعامل وارد بندر چابهار شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان‌و بلوچستان، در نشست مشترکی که با موضوع بررسی مطالعات مفهومی پدافند غیرعامل در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد گفت: اختصاص بخشی از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های ایجادشده در این بندر و باهدف تمرکززدایی از بنادر حوزه خلیج‌فارس و تامین نیازهای اساسی سیستان‌و بلوچستان و استان‌های هم‌جوار کرمان، خراسان جنوبی و سمنان ضروری است.

​به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره‌کل بنادرودریانوردی سیستان‌و بلوچستان،  بهروز آقایی برقراری تعادل کاهش هزینه و زمان و حرکت و مقاوم‌سازی، بازدارندگی و آمادگی در برابر تحریم‌ها و تهدیدات آینده را در راستای اهداف پدافند غیرعامل ضروری خواند و تدبیر و جدیت در مباحث مربوط به دریای عمان را از اولویت‌های دریایی کشور خواند.

مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان‌و بلوچستان بر تکمیل و احداث راه‌آهن چابهار-ایرانشهر-زاهدان به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه محور شرق کشور تاکید و ایجاد دسترسی‌های ریلی در بنادر و اتصال به شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور را به‌عنوان مهم‌ترین عوامل کاهش بهای تمام‌شده کالا و ایجاد مزیت رقابتی حائز اهمیت خواند که سرمایه‌گذاری دولت همراه با ایجاد مشوق‌های بخش خصوصی به‌منظور ورود و تکمیل‌کننده این حوزه ضرورت دارد.

معاونت زیربنایی پدافند غیرعامل کشور در این نشست اظهار کرد: اهمیت بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از دوران دفاع مقدس و به‌عنوان بندر پشتیبان خارج از محدوده خلیج‌فارس عینیت یافت.

سردار ساسانی پیشرفت و توسعه حاصل‌شده در بندر چابهار درزمینه واردات، صادرات، ترانزیت و پیوند با کشورهای همسایه را مثبت و قابل‌تقدیر خواند و افزود: بندر شهید بهشتی با توجه به توسعه و ظرفیت‌هایی که در آن ایجاد شده و با رعایت مباحث پدافند غیرعامل؛ نقطه قوت کشور در برون‌رفت از محدودیت‌ها و تحریم‌های یک‌جانبه‌ای است که تسریع در توسعه آن برای دشمنان و تهدیدکنندگان، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

وی پیش‌بینی‌های لازم و مطالعات پدافند غیرعامل را در حوزه‌های واردات، صادرات، خدمات بندری و خطوط کشتیرانی مورد تاکید و بر اجرای آیین‌نامه مرزبانی زیستی پدافند غیرعامل، طرح مدیریت بحران در حوادث احتمالی، تعریف و تعیین مسئولیت در مواجهه با شرایط اضطرار، برگزاری مانورهای سالیانه با موضوعات سایبری و دریایی و برگزاری دوره‌های آموزشی را جهت آمادگی در شرایط بحران تصریح کرد.

معاون زیربنایی پدافند غیرعامل کشور پیشرفت طرح توسعه بندرشهیدبهشتی چابهار و تامین تجهیزات استراتژیک در زمان کوتاه‌مدت برجام را بسیار مثبت و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: حمایت و پیگیری سازمان پدافند غیرعامل در جهت تصویب راه‌های دسترسی و اتصال به پس‌کرانه بندر و درب‌های خروج بندر شهید بهشتی و همچنین الحاق فاز ۵ به طرح کنونی امری ضروری است.

در پایان مدیرکل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE سازمان بنادرودریانوردی نیز در این جلسه گفت: دستورالعمل طرح مدیریت بحران در سازمان بنادرودریانوردی مدون و مصوب و به بنادر ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.