| کد خبر: 169173 |

◄ آخرین وضعیت تامین ۱۲ دستگاه گنتری‌کرین جدید بندر شهید رجایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت تامین ۱۲ دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی را تشریح کرد.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت تامین ۱۲ دستگاه گنتری کرین در بندر شهید رجایی را تشریح کرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمدرضا اله‌یار‌، با اشاره به اینکه به‌منظور افزایش ظرفیت کانتینری کشور و امکان پهلوگیری کشتی‌های پهن‌پیکر (Ultra Large Container Vessel ULCV) قرارداد خرید ۱۲ دستگاه گنتری‌کرین مدنظر قرار گرفت، افزود: خرید این ۱۲ دستگاه گنتری‌کرین سوپر پست پاناماکس به ارتفاع زیر اسپریدر ۴۵ متر با طول بوم ۶۷ متر و ۶۱ متر به مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو و دوره تحویل دهی ۲۸ ماه از محل اندوخته داخلی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: قرارداد مذکور با شرکت آلمانی لیبهر (یکی از معتبرترین سازندگان این‌گونه تجهیزات در جهان) که توانسته بود در فرآیند مناقصه عمومی ضمن ارائه قیمت مناسب و زمان تحویل کوتاه، پیشنهاد بهتری را ارائه کند، منعقد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به پیشرفت فیزیکی فعلی پروژه اشاره کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی فعلی پروژه جلوتر از موعد زمان‌بندی قرارداد و بیش از ۹۰ درصد بوده است که شامل عملیات کامل طراحی، تامین مواد و قطعات، ساخت و بارگیری و حمل به بندرشهید رجایی از یکسو و نصب و راه‌اندازی ۱۲ دستگاه از سوی دیگر است.

اله‌یار ادامه داد: در حال حاضر شش دستگاه اول به‌صورت کامل مونتاژ شده و روی ریل یال جنوبی حوضچه ۲ مستقرشده‌اند که از این تعداد ۴ دستگاه تحویل کارفرما شده است و دو دستگاه نیز در حال راه‌اندازی و آماده تحویل موقت هستند.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: این در حالی است که دو دستگاه دیگر نیز آماده انتقال به اسکله جنوبی شده‌اند که بلافاصله پس از جابجایی ۸ دستگاه جرثقیل کانتینری چینی تحت عنوان زد پی‌ام‌سی این انتقال عملی خواهد شد و چهار دستگاه دیگر نیز در حال مونتاژ در محوطه هستند که در اسکله غربی مستقر می‌شوند.

اله‌یار با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود این پروژه در نیمه دوم سال ۱۳۹۷ به اتمام برسد، ابراز امیدواری کرد که با اتمام این پروژه علاوه برافزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینری کشور به بیش از ۶ میلیون TEU، برای اولین بار در کشور امکان تخلیه نسل هفتم کشتی‌های پهن‌پیکر با ۲۴ ردیف کانتینر نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.