| کد خبر: 170586 |

◄ جاده‌های ترانزیتی منتهی به چابهار پاسخگوی ظرفیت تردد نیست

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش از 2،5 میلیون تن به 8،5 میلیون ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار با انعقاد قراردادهای اخیر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار از 2،5 میلیون تن به 8،5 میلیون، با انعقاد قراردادهای اخیر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی گفت: قراردادهای سرمایه‌گذاری به ارزش 184 میلیارد تومان در بندر شهید بهشتی چابهار منجر به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری از 2،5 میلیون تن به 8،5 میلیون تن خواهد شد.

او تصریح کرد: قراردادهای امضاشده به روش BOT و در زمینه  ساخت مخازن نگهداری LPG، جمع‌آوری مواد زائد کشتی‌ها، ساخت مخازن فرآورده‌های نفتی و انبار چندمنظوره است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: طرح جمع‌آوری مواد زائد کشتی‌ها در زمینی به مساحت یک هکتار و ظرفیت اشتغالزایی برای 16 نفر و با سرمایه‌گذاری 195 میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

آقایی اظهار داشت: از اهداف مهم اجرای این طرح حفظ محیط‌زیست دریایی از آلودگی‌های نفتی بر اساس کنوانسیون (marpol) است.

او ادامه داد: مخازن نگهداری LPG نیز با ظرفیت 265 هزار تن در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع با اشتغالزایی 63 نفر و سرمایه‌گذاری 53 میلیارد تومان اجرا می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر 2 بانده شدن جاده‌های ترانزیتی متصل به چابهار تاکید کرد و افزود: با ورود کالاها به بندر چابهار ظرفیت فعلی جاده‌های منتهی با آن ازجمله مسیر چابهار-نیکشهر -ایرانشهر پاسخگوی این حجم تردد نیست.

آقایی ادامه داد: پیش‌بینی ما تردد سالانه 800 هزار کامیون و روزانه 2 هزار کامیون در جاده‌های این استان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.