| کد خبر: 171212 |

◄ بازدید هیات بلندپایه افغانستان از بندر چابهار

با ورود چندین محموله گندم ترانزیتی از بندر کاندلای هندوستان به مقصد کشور افغانستان از طریق بندر چابهار شاهد حرکت رو به رشد و توسعه‌ای بندر چابهار هستیم.

تین نیوز

 هیات بلندپایه کشور افغانستان از زیرساخت‌ها، تجهیزات، اسکله‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بندر شهید بهشتی و کلانتری چابهار بازدید کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مدیرکل بنادرودریانوردی سیستان‌وبلوچستان در بازدید هیات بلندپایه افغانستان از بندر چابهار، گفت: با هماهنگی و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان، تخفیفات و مشوق‌های حمایتی در نظر گرفته‌شده از سوی سازمان بنادرودریانوردی، سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی از سرمایه‌گذاری در بندر چابهار استقبال می‌کنند.

بهروز آقایی با اشاره به گسترش و تقویت همکاری‌های ترانزیتی در راستای موافقت‌نامه سه‌جانبه چابهار، افزود:  با افتتاح فاز اول طرح توسعه بندرشهیدبهشتی، امکان پهلوگیری کشتی با آبخور بالا و افزایش ظرفیت عملیات تخلیه و بارگیری ایمن فراهم‌شده است. 

آقایی خاطرنشان کرد: توسعه همکاری‌های  ایران و افغانستان، ارائه تسهیلات به تجار، رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل در کاهش هزینه‌ها و بهره‌برداری از خطوط ریلی، در دستور کار سازمان بنادرودریانوردی قرارگرفته است.

وزیر حمل‌ونقل و هوانوردی افغانستان نیز تخفیفات و مشوق‌های ارائه‌شده در بندر چابهار را در توسعه همکاری‌های بندری و دریایی بین دو کشور بسیار راهگشا دانست و از تشکیل شرکت کشتیرانی برای تقویت فعالیت‌های دریایی در ایران خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.