| کد خبر: 242145 |

◄ تخریب ۱۰۲ مورد تجاوز به حریم راه‌های استان سمنان

معاون اداره کل راهداری استان سمنان بابیان اینکه نگهداری از راه و حفظ حریم آن در اولویت این اداره کل است، گفت: طی سال گذشته ۱۰۲ مور تجاوز به حریم راه‌های استان سمنان تخریب شد.

تین نیوز

محمد رضا عرب احمدی صبح یک‌شنبه در جلسه ایمنی راه‌ها به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰۲ مور تجاوز به حریم راه‌های استان سمنان تخریب شد، ابراز داشت حفظ و بهره‌برداری از حریم راه‌های دسترسی و اقدامات غیر مجاز حاشیه راه‌ها بازرسی و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی بابیان اینکه مواد فوق در جلسات کمیسیون ماده ۳، کمیته نظارت بر حفظ و بهره‌برداری و پیگیری‌های حقوقی بررسی‌شده است، افزود: برای بیش از ۲۲۰ مورد تخلف حوزه راه‌ها در شهرستان‌ها اخطار داده‌شده است.

معاون اداره کل راهداری استان سمنان بابیان اینکه نگهداری از راه و حفظ حریم آن در اولویت این اداره کل است، ابراز داشت: گذشته به منظور بررسی درخواست عبور تأسیسات زیر بنایی از حریم قانونی راه‌ها ۱۲ جلسه تشکیل و تصمیمات لازم پیرامون آن اخذشده است.

عرب احمدی بابیان اینکه آثار تخلف تجاوز به حریم راه‌ها نیز قلع‌وقمع شده است، تصریح کرد: این اقدام در راستای حفاظت و صیانت از این سرمایه ارزشمند ملی با همه توان شبانه‌روزی عوامل راهداری صورت گرفته است.

وی افزود: برابر ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تأسیسات به شعاع ۱۰۰ متر از انتهای حریم راه نیاز به اخذ مجوز از وزارت راه و شهرسازی و در استان‌ها از ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.