| کد خبر: 220554 |

ارزیابی فنی بیش از ۱۹ هزار ناوگان سنگین جاده ای سمنان

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از مراجعه بیش از ۱۹هزار ناوگان سنگین جاده ای به مراکز معاینه فنی استان طی شش ماهه اول سالجاری خبر داد .

تین نیوز

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از مراجعه بیش از ۱۹هزار ناوگان سنگین جاده ای به مراکز معاینه فنی استان طی شش ماهه اول سالجاری خبر داد .

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن لشکری گفت : در طی ۶ ماهه اول سالجاری ۱۹ هزار و ۶۳ مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی تحت پوشش انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل مهم و حائز اهمیت در تعداد و شدت حوادث جاده ای وجود نقص فنی در ناوگان برون شهری است خاطرنشان کرد: طی این مدت شاخص نسبت تعداد وسایل نقلیه  که در مراجعه اول موفق به اخذ معاینه فنی شده اند ۵۳ درصد بوده است که این آمار نشان دهنده کنترل و نظارت مناسب بر عملکرد این مراکز در سطح استان است.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان  با اشاره به اهمیت و ارزش کار معاینه فنی خودرو در حفظ محیط زیست، ایمنی و امنیت جاده ها گفت : مراکز معاینه فنی خودرو های سنگین به منظور دستیابی به اهدافی مثل  ارتقاء ایمنی در تردد جاده ای ، حفظ محیط زیست از آلودگی ،کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده هادر بخش حمل و نقل عمومی فعالیت می نمایند .

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد مراجعین به مراکز معاینه فنی در شش ماهه اول الجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت :در استان سمنان چهار مرکز معاینه فنی سنگین در شهرستانهای سمنان ، شاهرود ، گرمسار  و دامغان فعالیت می‌کنند و کلیه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی بصورت مکانیزه انجام می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.