| کد خبر: 220829 |

تصادف‌های فوتی درون شهری استان سمنان ۴۰ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: تصادف‌های درون شهری منجر به فوت این استان در نیمه نخست امسال ضمن مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافت.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: تصادف‌های درون شهری منجر به فوت این استان در نیمه نخست امسال ضمن مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ موسی بزرگی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان ابراز داشت: نیمه نخست امسال ۹ نفر بر اثر تصادف‌های درون شهری در استان سمنان جان باختند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان بیان کرد: نیمه نخست سال گذشته ۱۵ نفر در تصادف‌های درون شهری استان فوت کردند.

وی ادامه داد: ۶ ماه نخست امسال ۵۹ نقطه حادثه خیز درون شهری در استان سمنان شناسایی و به دستگاه‌های مرتبط برای رفع نقص اعلام شده است و اکنون ۲۵ نقطه رفع نقص شده و ۳۴ نقطه باقیمانده در دست رفع نقص است.

وی اضافه کرد: راکبان موتور سیکلت‌ها سهم ۵۵ درصدی و عابران پیاده سهم ۵۵ درصدی در  تصادف‌های دورن شهری استان سمنان دارند.

بزرگی تصریح کرد: میانگین سن افراد در تصادف درون شهری در استان سمنان بین ۲۵ تا ۳۵ سال است و تلاش شده با ایجاد پیست‌های موتورسواری هیجان موتورسوران تخلیه و به کاهش تصادف‌ها کمک شود.

وی یادآور شد: نیمه نخست امسال مراکز تعویض پلاک استان سمنان  به  ۲۰ هزار و ۴۴۳ نفر خدمات ارایه کردند و همچنین  ۶ ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۷۶ نفر از خدمات صدور گواهینامه به وسیله پلیس راهور بهره‌مند شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: هوشمندسازی پلیس و راه‌اندازی دوربین‌های پایش تصویری و ثبت تخلف در معابر درون شهری استان در اولویت کاری قرار دارد و اکنون در شهر شاهرود مراکز پایش تصویری و ثبت تخلف فعال است و در دامغان پیشرفت ۸۰ درصد داشته و در سمنان نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد.

برنامه های هفته گرامیداشت ناجا امسال از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان برگزار می شود و شعار هفته ناجا برای امسال  با هم برای امنیت  و سلامت نامگذاری شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.