| کد خبر: 208712 |

جان‌باختگان تصادف‌های درون شهری سمنان ۱۴ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: جان‌باختگان تصادف‌های درون‌شهری استان سال ۹۸ در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد کاهش داشت.

تین نیوز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: جان‌باختگان تصادف‌های درون‌شهری استان سال ۹۸ در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد کاهش داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل ازایرنا، سرهنگ موسی بزرگی ابراز داشت: بیشترین تصادف‌های منجر به فوت درون شهری در استان سمنان در سال گذشته مربوط به شهرستان شاهرود و سپس دامغان و سمنان بود.

وی بیان کرد: تصادفات منجر به فوت در معابر شهری شهرستان سمنان و شاهرود در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۵۳ و ۹ درصد کاهش، اما این شاخص در شهرستان دامغان ۱۶۶ درصد افزایش داشت.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان ادامه داد: تصادفات جرحی درون شهری در این مدت در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ سرنشینان وسایل نقلیه سواری‌ها در مجموع تصادف‌های درون شهری استان بیشترین آسیب را دیدند، اظهارداشت: در این مدت، بیشترین آسیب دیدگی و خسارت در تصادف‌های جرحی و منجر به فوت درون شهری استان نیز، مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بود.

بزرگی تصریح کرد: علت عمده تصادفات معابر درون شهری در استان سمنان، رعایت نکردن حق تقدم و بی توجهی راننده به جلو بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با اشاره به اقدامات سازنده پلیس در ترویج فرهنگ ترافیکی، یادآور شد: ترویج فرهنگ ترافیکی در بین اقشار مختلف جامعه و آموزش به کودکان به عنوان آینده‌سازان کشور در مدرسه‌ها، مهدکودک ها نقشی انکارناپذیر در کاهش سوانح رانندگی دارد و در این بین رسانه‌ها نقشی موثر در اطلاع رسانی،آگاه سازی و ترویج فرهنگ ترافیکی دارند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار کیلومتر راه روستایی دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.