| کد خبر: 209737 |

۲۷۴ نفر سال گذشته بر اثر تصادف در راه‌های استان سمنان جان باختند

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: آمار فوتی‌های ناشی از تصادف‌های رانندگی در محورهای مواصلاتی این استان در سال ۹۸ با افزایش یک درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۲۷۴ نفر رسید.

تین نیوز

رییس پلیس راه استان سمنان گفت: آمار فوتی‌های ناشی از تصادف‌های رانندگی در محورهای مواصلاتی این استان در سال ۹۸ با افزایش یک درصدی نسبت به سال ۹۷ به ۲۷۴ نفر رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ تقی کبیری روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: ۲۷۱ نفر در سال ۹۷ در محورهای مواصلاتی استان در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: تعداد تصادف‌های منجر به فوت در راه‌های استان سمنان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته آن بیش از سه درصد کاهش اما تصادفات جرحی ۱۱ درصد افزایش داشت.

رییس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: واژگونی و خروج از جاده با ۵۲ درصد، بیشترین فراوانی را از نظر علت تصادفات در راه‌های استان در سال گذشته به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به تصادف‌ها در محور تهران به مشهد و بالعکس، تصریح کرد: در این مدت، ۶۶ درصد کل تصادف‌ها معادل ۱۸۲ فقره تصادف در راه‌های استان سمنان در مسیر تهران به مشهد و بالعکس رخ داد.

رییس‌ پلیس راه استان سمنان افزود: در سال ۹۸، بالغ بر ۳۳۶ هزار خودرو در راه‌های استان اعمال قانون و با ۱۲ هزار و ۵۰۸ خودرو نیز به دلیل انجام تخلفات حادثه ساز، برخورد قانونی شد.

کبیری به کاهش ۶۳ درصدی ترددها در محورهای سمنان در نوروز ۹۹ اشاره و اضافه کرد: این مساله به دلیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود و سبب کاهش ۷۵ درصدی تصادف‌ها در راه‌های استان شد.

وی با اشاره به کاهش ۷۵ درصدی کل تصادف‌ها در محورهای مواصلاتی استان سمنان، بیان کرد: تصادفات منجر به فوت در راه‌های استان در نوروز امسال ۴۲ درصد، جرحی ۵۶ درصد و خسارتی ۸۲ درصد کاهش داشت.

کبیری تاکید کرد: نیاز است تا در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علاوه بر اقدام‌های انجام شده و در حال انجام، مطالبه در خصوص جذب اعتبارات ملی نیز در دستور کار قرار گیرد.

رییس پلیس راه استان سمنان یادآور شد: در راستای کاهش تلفات در تصادف‌های راه‌های روستایی، ۷۰۰ کلاه ایمنی در روستاها و کلاس‌های برگزار شده در این روستاها در بین راکبان موتورسیکلت به صورت رایگان توزیع شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.