| کد خبر: 201786 |

بهره‌مندی نیمی از روستاهای استان سمنان از قیر یارانه‌ای

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از تخصیص قیر یارانه‌ای به نیمی از روستاهای این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از تخصیص قیر یارانه‌ای به نیمی از روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا فلاحی در نشست بخشداران و دهیاران استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این بنیاد در مناطق روستایی اظهار کرد: اساس و رسالت کار بنیاد مسکن ، خدمت به مردم روستاهاست ‌.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت به روستاها به اعتبارات تخصیصی به تامین قیر پرداخت و تصریح کرد: میزان اعتبار تخصیصی به قیر طی یک سال گذشته در استان سمنان افزون بر دو میلیارد و 100 میلیون تومان در استان سمنان بوده است  .

وی با اشاره به بهره‌مندی روستاهای استان از قیر یارانه‌ای خاطرنشان کرد: علاوه بر هزینه اعتبارات استانی، ۵۰ میلیارد تومان  مشارکت مردمی در سطح روستاها جمع‌آوری و هزینه شد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از افزودن 33روستا به روستاهای بالای 20 خانوار استان در چند سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه ازمحل اعتبارات سال ۹۷ به هر ۳۳ روستا  اعتبار با هدف تهیه طرح هادی این روستاها اختصاص داده شد

فلاحی با بیان اینکه در حال حاضرهمه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی هستند خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن می‌کوشد با کمک به آبادی و عمران روستایی مانع از کوچ روستاییان شود.

وی از جذب اعتبارات ملی طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات استان  بر اساس سیاست کاری سال ۹۷ بنیاد مسکن،  بیش از ۴ برابر اعتبارات استانی از اعتبارات ملی در روستاهای استان هزینه شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از ادامه روند اعطای تسهیلات ساخت مسکن روستایی خبر داد و اضافه کرد: تسهیلات ساخت مسکن روستایی به متقاضیان استان پرداخت شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت هزینه تمام شده ساخت مسکن گفت: افرادی که در روستاها تسهیلاتی برای ساخت خانه دریافت کردند چنانچه نیاز به تسهیلات بیشتر جهت تکمیل واحد خود باشند تا سقف ۸ میلیون تومان درهر روستا تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد.

فلاحی با اشاره به آسیب‌های ناشی از سیل و رانش زمین در برخی روستاها در ابتدای سال جاری خاطرنشان کرد: تمام اعتبارات تخصیص یافته در هیئت دولت برای ساخت واحدهای آسیب دیده از سیل ابتدای امسال جذب و عملیات ساخت این واحدهای مسکونی در استان در حال انجام است.‌

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.