| کد خبر: 32243 |

مدیر انجمن ملی پرواز در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ جزییات مجوز خرید هواپیمای شخصی غیرنظامی / صنعت هوانوردی؛ دغدغه اصلی دولتمردان شود

تین نیوز | دبیر جامعه خلبانان با اشاره به اینکه آیین نامه مالکیت و بهره برداری هواپیمای شخصی در سال 1382 به تصویب هیات وزیران رسید، گفت: برای رسیدن به سند چشم انداز 1404 و تامین 400 فروند هواپیما در بخش حمل و نقل هوایی، صنعت هوانوردی باید دغدغه اصلی دولتمردان شود.

مهدی ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: بر اساس آمار ارائه شده در افتتاحیه ایرشو کیش که متاسفانه هر دوره با کاهش کمی و کیفی آن مواجه هستیم، بخش زیادی از گردش مالی و اشتغال ایجاد شده مربوط به صنعت حمل و نقل هوایی است و بیشتر با گردشگری هوایی در ارتباط بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد زیر ساخت و تامین وسیله حمل و نقل هوایی یا همان هواپیما، بخش مرتبط با صنعت هوانوردی هر کشور است، گفت: بررسی آماری نشان می دهد شرکت ایرباس در 9 ماه نخست امسال سفارش ساخت 791 هواپیما دریافت کرد و طی این مدت 443 هواپیما به مشتریان تحویل داده است . تعداد کل هواپیماهایی که ایرباس در سال 2013 به مشتریانش تحویل داد 626 فروند بود و این شرکت تلاش می کند این رقم را امسال نیز تکرار کند.

مدیر انجمن ملی پرواز، با بیان اینکه شرکت بوئینگ نیز اعلام کرد در 9 ماه نخست امسال سفارش ساخت 1000 هواپیما را دریافت کرده است تصریح کرد: در بخش هوانوردی عمومی نیز تعداد هواپیماهای تحویل شده در سال 2013 توسط تمامی سازندگان هواپیما در دنیا 2 هزار و 256 فروند بوده که رشد 4 درصدی را نسبت به سال 2012 نشان می دهد. این در حالی است که رشد اقتصادی حاصل از فروش این تعداد هواپیما 24 درصد بوده و رقمی بالغ بر 23.4 بیلون دلار بوده است.

جزئیات مجوز خرید هواپیمای شخصی غیرنظامی
ایرانمنش با اشاره به سخنان ریاست سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص آزاد شدن واردات هواپیما توسط هر فرد ایرانی، گفت: هیأت وزیران در جلسه مورخ 1382.11.8 بنا به پیشنهاد شماره 12358.11 مورخ 1382.6.8 وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون ساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین نامه مالکیت و بهره برداری هواپیمای شخصی را تصویب نمود.

دبیر جامعه خلبانان، ادامه داد: در این آیین نامه که به امضای محمدرضا عارف، معاون اول رییس جمهور رسید، اشاره شده هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات مربوط، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی، نماید.

وی افزود: در بند چهار مصوبه فوق ذکر گردیده مرجع رسیدگی به درخواست بهره برداری و اعطای مجوز صلاحیت پرواز، سازمان هواپیمایی کشوری بوده و مدت زمان اعطای آن از زمان تکمیل تجهیزات و مدارک مورد نیاز که به طور کتبی به متقاضی اعلام خواهد شد، شش ماه تقویمی خواهد بود.

ایرانمنش، اظهار کرد: از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری می خواهیم که اعلام کند بعد از گذشت 11 سال در سازمان تحت مدیریت شان چه اقدامی برای اجرایی شدن موضوع فوق شده است.

صنعت هوانوردی باید دغدغه اصلی دولتمردان شود
مدیر انجمن ملی پرواز، به اقداماتی که برای رسیدن به سند چشم انداز 1404 و تامین 400 فروند هواپیما در بخش حمل و نقل هوایی باید انجام شود اشاره کرد و افزود: احیای هوانوردی عمومی، اقتصادی کردن فرودگاه ها، افزایش سهم حمل و نقل هوایی، ارتقا آموزش هوانوردی و از همه مهمتر تسلط بر فناوری های جدید هوانوردی از اقدامات لازم در صنعت هوانوردی، برای رسیدن به برنامه چهارم توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید صنعت هوانوردی ایران جز دغدغه های اصلی نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان قرار گرفته و بسیار جدی تر و انقلابی تر و فارغ از هرگونه شعار و تبلیغات به آن نگاه شود، گفت: حمایت از ایرلاین ها برای ورود هواپیما، تقویت جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری، از طریق حمایت از کارشناسان سازمان به منظور افزایش و ارتقاء جایگاه نظارتی و حاکمیتی و هزاران برنامه عقب افتاده در صنعت هوانوردی باید انجام شود تا علاوه بر حفظ موقعیت فعلی به سمت رشد و اعتلای صنعت هوانوردی قدم های محکمی برداشته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn 0 0

    از اینکه آقای ایرانمنش از نزول فاحش ایرشوی کیش از نظر کیفی و کمی سخن گفتند متشکریم۰ این نمایشگاه هر ساله فقط پذیرای عزیزانی است که می خواهند در کیش استراحت کنند و حق مأموریت بگیرند و هیچ سودی برای صنعت حمل و نقل هوائی ورشکسته کشور نداشته است!