| کد خبر: 24440 |

دبیر جامعه خلبانان در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ علت عدم اعتماد مردم به صنعت هوانوردی کشور / " نکند توپولوف سوار شده باشیم؟! "

تین نیوز | دبیر جامعه خلبانان با اشاره به نگرش منفی افکار عمومی در کشور نسبت به هواپیماهای توپولوف گفت: زمانی که توپولوف ها در کشور پرواز می کردند، حتی افرادی که هیچ شناختی از هواپیما نداشتند، اولین سوالشان از مهماندار این بود که آیا سوار توپولوف شده اند یا خیر!

مهدی ایرانمش در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: متاسفانه قضاوت افکار عمومی نسبت به صنعت هوانوردی کشور منفی است و هرگاه از مسافرت های هوایی سخن به میان می آید، در ذهن مردم سانحه، سقوط و کشته شدن تداعی می شود.

وی افزود: نمونه بارز آن را می توان در واکنش مردم در فضای مجازی پس از سقوط هواپیمای ایران 140 مشاهده کرد.

ایرانمش تصریح کرد: زمانی که توپولوف ها در کشور پرواز می کردند، حتی افرادی که هیچ شناختی از هواپیما نداشتند، اولین سوالشان از مهماندار این بود که آیا سوار توپولوف شده اند یا خیر! با این افکار عمومی، اگر توپولوف دوباره وارد کشور شود، قطعا مورد اقبال عمومی قرار نخواهد گرفت و ترس از هواپیماهای روسی بیش از پیش در جامعه مشاهده خواهد شد.

سهم 15 درصدی طراحی و ساخت در پیشرفت صنعت هوانوردی
این کارشناس هوایی، ضمن انتقاد از آمار تاخیرات پرواز ها گفت: تاکنون آزادسازی نرخ بلیت تاثیر مثبتی در وضعیت حمل و نقل هوایی کشور نداشته است.

وی به نقش 15 درصدی طراحی و ساخت در حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: سیستم مدیریتی و اجرایی، نقش بسزایی در پیشرفت صنعت هوانوردی دارد.

ایرانمنش با تاکید بر لزوم اصلاح سیستم مدیریتی هم در بخش حاکمیتی و هم در بخش اجرایی گفت: میانگین عمر مدیران سازمان هواپیمایی کشوری، یک سال و نیم است و برخی از آن ها حتی فرصت نداشتند که سازمان را به درستی بشناسند.

وی به ضعف مدیریت ایرلاین ها اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر پیشرفت صنعت هوانوردی در خارج از مرزها، با سرعت زیادی همراه است تا جایی که ما به ناچار به سمت کپی برداری از استانداردها رفته ایم.

جایگاه نامطلوب هوانوردی در سند چشم انداز بیست ساله
ایرانمنش با بیان اینکه صنعت هوانوردی در بدترین شرایط استراتژیک قرار دارد گفت: متاسفانه در برنامه چشم انداز کمترین توجه به موضوع هوانوردی شده است، ضمن آنکه نگاهی به سند توسعه هوافضا، نشان می دهد که بیشتر به حوزه فضا تاکید شده و تنها در چند سطر از بحث لزوم توسعه هوانوردی، سخن به میان آمده است.

وی ادامه داد: در واقع به این موضوع که چه اقداماتی برای پیشرفت صنعت هوانوردی کشور لازم است انجام شود، هیچ اشاره ای نشده، ضمن اینکه صنعت هوانوردی جزو 10 اولویت اول دولت هم نیست.

این کارشناس هوایی با اشاره به تحریم های داخلی و خارجی گفت: تحریم های بین المللی از قدیم بوده ولی بیشترین آسیب های صنعت، ناشی از خود تحریمی ها است. آن زمانی که ما دچار تحریم های بین المللی بودیم، تاثیر تحریم های داخلی هم کمتر از تحریم های خارجی نبود.

ایرانمش ادامه داد: در حال حاضر علیرغم اینکه قطعات هواپیما وارد شده و شرکت های مطرح هواپیمایی برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کردند، اما همچنان وضعیت به شکل سابق است.

وی در پایان گفت: صنعت هوانوردی کشور نیازمند انقلابی درونی است و مسکن های مقطعی چاره ساز نخواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    شما توپولوف و آنتونوف را وارد کنید و قیمت بلیط را رقابتی و آزاد کنید، بعد ببینید مردم سوار میشن یا خیر!

  • m 0 0

    […] مدیر و سرپرست وقتی سیاسی و امنیتی باشد سازمان خود را امنیتی و سیاسی می کند، چون نه هوانوردی می فهمد و نه اقتصاد و نه بازرگانی ونه هواپیما۰ نمونه ها طی ۳۵ سال گذشته بسیارند۰آقای ایرانمنش کدام رئیس سازمان هواپیمائی کشوری به ایمنی و اقتصاد هوانوردی توجه کرد۰ همه بدنبال ساخت و ساز و خرید هواپیماهای بنجل و دست چندم بودند و هستند۰ یکی هم اگر پیدا شد و توانمند بود با هزار بهانه به خارج فراری اش دادند تا خود از این[…] شوند و مدام به یکدیگر جایزه و مدال لیاقت بدهند و از خود بابت اینهمه نابسامانی تشکر کنند۰مراقبت پروازی می شود رئیس فرودگاه اصلی، ولی متخصص هوانوردی و حمل و نقل هوائی تبعید می شود به اروپا!!!!!!!!! تا به بیگانگان خدمت کند و توسری بخورد ۰ آقای ایرانمنش، بد کردید، بد۰

  • کار شناس ارشد هواپیما 0 0

    حسین اقا چرا باید توپولوف و انتونوف را وارد کرد؟ مگر مردم ما موش ازمایشگاهی هستند که باید را برا با این هواپیما های روسی تلف شوند؟ چرا خط هوایی اروفلوت روسی خودش فقط ارباس و بویینگ می پراند؟ ایا وزیر راه وقت مرحوم دادمان را بخاطر دارید؟ با همین هواپیماهای روسی از بین رفتند … محصولات روسی بخصوص موتورهایشان فقط باید در سیبری با مسافرهای خودشان اگر حاضر به پرواز باشند استفاده شوند.

  • حسین 0 0

    آقای کارشناس: اگر وارد بشه فک میکنید چند درصد ناوگان روسی میشه؟ فک میکنید خود مردم در حال حاظر عقلشون نمیرسه چه هواپیمایی سوار شن؟

  • حسین 0 0

    آقای کارشناس عقل مردم میرسه چه هواپیمایی سوار شن! بعضی ها از واردات هواپیماهای شرقی منافعشان به خطر میلفتد!