| کد خبر: 259327 |

370 هواپیمای دیگر برای تامین بلیت هواپیما نیاز داریم

رییس سازمان هواپیمایی گفت: نیاز حال حاضر کشور ۵۵۰ فروند هواپیما است اما فقط ۱۸۰ فروند هواپیما سر خط داریم و به همین دلیل با وجود افزایش مسیرهای پروازی، مسافران اعتراض دارند که بلیت هواپیما سخت پیدا می شود.

تین نیوز

محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی درباره اینکه چرا صف خرید بلیت هواپیما طولانی شده است، گفت: در نظر داشته باشید از بهار ۱۴۰۱ هم ناوگان هوایی بیشتر شده است و هم مسیرهای پروازی افزایش یافته است؛ همزمان ضریب اشغال به بالای ۹۵ درصد رسیده است و هواپیماها با حداکثر ظرفیت می پرند. پس چه اتفاقی رخ داده است که با وجود افزایش پروازها، مسافران اعتراض دارند که بلیت هواپیما سخت پیدا می شود؟ ما می گوییم قیمت مناسب حمل و نقل بخش هوایی و افزایش ایمنی، عامل افزایش تقاضا شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رییس سازمان هواپیمایی توضیح داد: امروز دیگر در ایران فصل «لو سیزن» و «های سیزن» وجود ندارد و معنای خود را از دست داده و همواره در دوره اوج تقاضای سفر هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط استقبال از حمل و نقل هوایی کسری هواپیماها هم تاثیرگذار است. نیاز حال حاضر کشور ۵۵۰ فروند هواپیما است، اما فقط ۱۸۰ فروند هواپیما سر خط داریم. ما در پی توسعه ناوگان هستیم تا آرامش به بازار بازگردد. همزمان در سایر شقوق حمل و نقل با کاهش عرضه مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل حل شود.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: به علت افزایش تقاضا و کمبود عرضه با بازار سیاه‌ بلیت هواپیما و سوداگری در این زمینه مواجه هستیم. دستگاههای امنیتی و حاکمیتی هم ورود پیدا کرده اند و نظارت های دقیق تری در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

ریس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که از محل هواپیماهای زمینگیر چند فروند به ناوگان هوایی کشور تا پایان سال اضافه خواهد شد؟ توضیح داد: با وضعیت تقاضای فعلی به ۵۵۰ فروند هواپیما نیازمندیم.

محمدی بخش توضیح داد: ۳۳۰ فروند هواپیمای ثبت شده داریم که ۱۳۹ فروند از این رقم از ۲ سال بیشتر است که گراند (زمینگیر) شده است. تعدادی از این هواپیماها قابل برگشت به چرخه نیستند و حرفه ای نیست هواپیمایی که ۲۰ سال است گراند شده را جزو دارایی ها محاسبه کنیم و قرار است پارک دایمی هواپیماهای زمینگیر را در کنار فرودگاه همدان تاسیس کنیم.

وی گفت: تعداد هواپیماهای قابل برگشت که در شرایط سخت تحریم امکان تعمیر و استفاده دارند در برنامه اورهال هستند و شما اخبار روزانه اورهال و اضافه شدن به ناوگان را می شنوید.

رییس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: به طور کلی هم اکنون ۱۸۰ فروند هواپیمای فعال داریم که در فرودگاههای کشور در حال خدمت رسانی هستند و تا رسیدن به رقم ۵۵۰ فروند هواپیما به ۳۷۰ فروند هواپیمای دیگر نیازمندیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چه صحبتهای ضد و نقیضی!!!
    ایشان نیاز به ۵۵۰ فروند را از کجا اورده است؟
    اگر به مطالعات دانشگاه تربیت مدرس اشاره دارد چرا به سایر الزامات اشاره شده در ان مطالعه توجه نمی کنند.
    چر امار دقیقی از هواپیماهایی که در حال سرویس دهی هستند اشاره نمی کنند؟ ابا واقعا ۱۸۰فروند هواپیمای سرخط در اختیار ایرلاین ها است؟
    اگر از بهار ۱۴۰۱ تعداد هواپیماها بیشتر شده است چرا پروازها در فرودگاهها کمتر شده است؟
    لطفا با صداقت با مردم سخن بگویید.