| کد خبر: 256683 |

ادعای سازمان هواپیمایی کشوری

◄ ورود تعداد زیادی هواپیما طی 20 ماه گذشته!

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از شرایط نابسامان ناوگان هوایی در سال 1400 خبر داد که منجر به دستور رئیس جمهور برای نوسازی ناوگان هوایی شد.

تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری چندی پیش از خرید بیش از ۵۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر در ۱۸ ماه گذشته خبر داده‌اند که تنها 20 فروند آن به چرخه پروازی اضافه شده است. این  در حالی است که صنعت هوایی به 550 فروند هواپیما نیاز دارد.

حال به تازگی محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از وضعیت نابسامان ناوگان هوایی در سال 1400 خبر داده و گفته است: به لحاظ تعداد هواپیما و همچنین وضعیت ادامه فرآیند در شرایط نابسمانی قرار داشتیم، از این رو به دستور رئیس جمهور، سازمان هواپیمایی مکلف به توسعه ناوگان هوایی شد.

او اعلام کرد: با تخصیص اعتباری که دولت درسال ۱۴۰۲ قرار داد، بخش نوسازی ناوگان در دستور کار قرار گفت که در راستای آن طی ۲۰ ماه گذشته شمار قابل توجهی هواپیما وارد کشور شد.

بی‌نیازی صنعت هوایی به تعمیر هواپیماها در خارج از کشور

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تعمیرات هواپیما در داخل کشور اشاره کرد و گفت: با کمک متخصصان این عرصه توانسیم تعمیرات اساسی هواپیما‌ها را انجام دهیم که دیگر نیازی به اعزام هواپیما‌ها به خارج از کشور برای انجام تعمیرات نداشته باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش مسیرهای پروازی خبر داد و افزود: تعامل همه دستگاه‌ها از جمله ستاد کل نیرو‌های مسلح سپاه ارتش مسیر‌های جدیدی اضافه شد که هم در بحث صرفه جویی سوخت، هم کاهش ساعت سفر و هم ارتباطی که با دنیا برقرار می‌کنیم موثر بوده و همچنان به دنبال افزایش مسیر‌های جدید هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در انتها گفت: امروز با قانون جدید سازمان هواپیمایی کشوری این ۱۰ هزار هواپیمای بدون سرنشین مشغول به فعالیت هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.