| کد خبر: 232597 |

وقتی مالکان کارخانه‌های مواد غذایی هم‌ به دنبال تأسیس شرکت هواپیمایی هستند!

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به تازگی موافقت اصولی سازمان هواپیمایی کشوری برای تأسیس یک شرکت هواپیمایی صادر شده است.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: به تازگی موافقت اصولی سازمان هواپیمایی کشوری برای تأسیس یک شرکت هواپیمایی صادر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، ‌مقصود اسعدی سامانی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی در موضوع شیوع کرونا با توجیه رعایت فاصله گذاری اجتماعی موظف به ‌فروش فقط 60 درصد ظرفیت هواپیما هستند و از این محل زیان جدی دیده‌اند که ضرورت دارد در این موضوع تجدیدنظر شود چون از نظر علمی منطقی نیست ودر هیچ یک از پروازهای دنیا حتی پروازهای خارجی خودمان هم چنین چیزی وجود ندارد.

وی درباره قیمت سوختی که به شرکت‌های هواپیمایی مسافری و باری (کارگو) ارائه می‌شود بیان کرد:‌ در حال حاضر بابت پروازهای مسافری سوخت با نرخ هر لیتر 600 تومان و بابت پروازهای باری (کارگو) سوخت مطابق با نرخ فوب خلیج فارس هر لیتر حدود 6 هزار تومان، به شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره راه‌اندازی شرکت هواپیمایی جدید در ناوگان هوایی کشور، اظهار داشت:‌ به تازگی یک شرکت هواپیمایی از سازمان هواپیمایی کشوری فقط موافقت اصولی گرفته است، اما این شرکت اگر بخواهد هواپیما وارد کند و در موضوع کفایت سرمایه، زمان می‌برد.

به تازگی یک شرکت هواپیمایی موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت کرده است؛‌ در نامه سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت ذکر شده است که ۶ ماه زمان دارد تا زیرساخت‌ها، مدارک و الزامات سازمان را برای ورود به فرآیند صدور پروانه بهره‌برداری آماده کند.

بیشتر بخوانید: تغییر کفایت سرمایه برای تاسیس ایرلاین از ۱۰۰میلیون دلار به ۸۰۰ میلیارد تومان

این شرکت هواپیمایی قرار است از بوئینگ ۷۳۷‌ کلاسیک در ناوگان خود استفاده کند و با مرکزیت مشهد وارد صنعت هوانوردی ایران خواهد شد.

همچنین‌ اخباری مبنی بر تاسیس یک شرکت هواپیمایی جدید دیگر در ارومیه با ۳ فروند بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک به تازگی شنیده شده است همچنین‌‌  فرایند تأسیس ایرلاین جدید دیگری با ناوگان  ایرباس 310 آغاز شده است.

به عقیده برخی کارشناسان وقتی مالکان کارخانه‌های مواد غذایی هم‌ به دنبال تأسیس شرکت هواپیمایی هستند، این نظریه که اخذ مجوزهای تأسیس شرکت هواپیمایی به‌ قصد دریافت ارز و‌ تسهیلات و پولشویی، است، قوت می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.