| کد خبر: 228742 |

۲۷ فروردین، انجام پرواز لوفتهانزا از فرودگاه امام‌خمینی(ره)

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: پروازهای هواپیمایی لوفتهانزا بعد از ۱۵ماه توقف، روز جمعه ۲۷ فروردین‌ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) از سرگرفته می شود.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: پروازهای هواپیمایی لوفتهانزا بعد از ۱۵ماه توقف، روز جمعه ۲۷ فروردین‌ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) از سرگرفته می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هواپیمایی لوفتهانزا در پی شیوع ویروس کرونا پروازهای خود به ایران را از دی ماه سال۹۸ متوقف کرد، در این ۱۵ ماه نیز بیش از سه بار نسبت به از سرگیری پروازها اعلام آمادگی کرد اما در پی آنچه نا امنی آسمان ایران یا شیوع ویروس کرونا اعلام می‌کرد، وعده خود را عملی نکرد.

در این زمینه «محمدحسن ذیبخش» سخنگوی سازمان هواپیمایی امروز (شنبه) به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: بازگشت هواپیمایی لوفتهانزا به آسمان ایران قطعی است و روز جمعه ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) نخستین پرواز این شرکت هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد آلمان انجام خواهد شد.

به گفته وی، پروازهای لوفتهانزا با سه پرواز از مبدا فرانکفورت به تهران با درخواست این شرکت هواپیمایی از سر گرفته خواهد شد که در تاریخ‌های ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین)، چهارم و هفتم ماه می (به ترتیب سه‌شنبه ۱۴ و جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) است و بنا بر رشد تقاضا برای پروازها، احتمال افزایش پروازها از اول ماه ژوئن (سه‌شنبه، اول خردادماه) پیش‌بینی می‌شود.

مسافران ایرانی مقیم کانادا از مسافران اصلی پروازهای لوفتهانزا هستند که از طریق شهر فرانکفورت با هواپیمایی لوفتهانزا به تهران سفر می‌کنند.

پیشتر رییس سازمان هواپیمایی گفته بود: در جلساتی که با ایرلاین های خارجی داشتیم بارها تاکید کردیم که آسمان ایران برای همه شرکت‌های هواپیمایی امن است و هیچ مشکلی برای پرواز در آسمان ایران وجود ندارد.

پروازهای هواپیمایی اتریشی که تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند) کنسل شد هنوز از سر گرفته نشده است، با این حال ایران و اتریش در تلاش و مذاکره برای از سرگیری مجدد این مسیر پروازی هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.