| کد خبر: 224198 |

◄ چه تعداد نیروی متخصص در ایرلاین‌ها مشغول فعالیت هستند؟

در سال گذشته مجموعا 26 هزار و 47 نفر نیروی انسانی از جمله خلبان، کمک خلبان، مهماندار، مهندس تعمیرات، خدمات فرودگاهی، بازرگانی، حراست، اداری و مالی و ... در 17 شرکت هواپیمایی فعال در سال 98 مشغول به کار بوده اند.

تین نیوز

در سال گذشته مجموعا 26 هزار و 47 نفر نیروی انسانی از جمله خلبان، کمک خلبان، مهماندار، مهندس تعمیرات، خدمات فرودگاهی، بازرگانی، حراست، اداری و مالی و ... در 17 شرکت هواپیمایی داخلی مشغول به کار بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در سال 98، هیچ مهندس پروازی در شرکت هواپیمایی فلای پرشیا، سپهران، ساها، کاسپین، وارش، ایران ایرتور، کیش ایر و آتا مشغول به کار نبوده اند.

*اشتغال بیشترین و کمترین خلبان و کمک خلبان در ایران ایر و فلای پرشیا

به طور کلی هزار و 597 خلبان و کمک خلبان در شرکت های هواپیمایی مشغول به کار بوده اند. ایران ایر با 347 نفر، در میان سایر ایرلاین ها بیشترین تعداد خلبان و کمک خلبان داشته و ماهان با 305، آسمان با 179، ایران ایرتور با 118 و آتا با 100 نیروی انسانی متخصص در این بخش، به ترتیب در رده های دوم تا پنجم قرار گرفته اند.

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا در سال گذشته، تنها با داشتن 14 خلبان و کمک خلبان دارای کمترین تعداد پرسنل در این بخش بوده است. هواپیمایی ساها با 23، کارون با 25، سپهران با 28، وارش با 37 به ترتیب دارای کمترین نیروی خلبان و کمک خلبان بوده اند.

*اشتغال بیش از 3 هزار مهماندار در صنعت هواپیمایی

در سال گذشته 3 هزار و 437 مهماندار در شرکت های هواپیمایی مشغول به کار بوده اند که از این تعداد هزار و 36 مهماندار در هواپیمایی ماهان فعالیت داشته اند. 698 مهماندار در ایران ایر مشغول به کار بوده اند و آسمان با 276، ایران ایرتور با 268، آتا با 180، زاگرس با 143 و کیش ایر با 126 مهماندار در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

در این میان تنها 14 مهماندار در فلای پرشیا، 23 نفر در ساها، 25 نفر در سپهران مشغول به کار بوده اند.

* 8 ایرلاین، بدون نیروی انسانی مهندس پرواز

در سال گذشته، 239 مهندس پرواز در ایرلاین ها مشغول به فعالیت بوده اند که قشم ایر با 57 مهندس پرواز بیشترین نیروی انسانی در این بخش را داشته است. تابان با 47 و زاگرس با 34 مهندس پرواز در رده دوم و سوم بوده‌اند.

جالب است بدانید در سال 98، هیچ مهندس پروازی در شرکت هواپیمایی فلای پرشیا، سپهران، ساها، کاسپین، وارش، ایران ایرتور، کیش ایر و آتا مشغول به کار نبوده اند.

*بیش از 80 درصد پرسنل نیروی ها خدمات فرودگاهی در ایران ایر

بیشترین تعداد نیروی انسانی در بخش خدمات فرودگاهی مشغول به کار بوده اند. از 5 هزار و 199 نیروی انسانی فعال در این حوزه نزدیک به سه هزار و 995 نفر آن ها در  ایرلاین ایران ایر مشغول به کار بوده اند.

در سال گذشته 4 هزار و 985 نیرو در حوزه مهندسی و تعمیرات در ایرلاین ها مشغول به کار بوده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.