| کد خبر: 224014 |

◄ حضور ایران در همایش جهانی امنیت هوانوردی

نمایندگان نهادهای فعال در امنیت هواپیمایی کشور در همایش جهانی امنیت هوانوردی حضور یافتند.

تین نیوز

نمایندگان نهادهای فعال در امنیت هواپیمایی کشور در همایش جهانی امنیت هوانوردی حضور یافتند.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، چهارمین همایش جهانی امنیت هوانوردی به صورت ویدئو کنفرانس، عصر روز جمعه، 28 آذر با سخنرانی محمد خلیفه رحما، مدیر کل بخش حمل و نقل هوایی ایکائو، و با حضور نمایندگان کشورهای عضو و نمایندگان صنعت هوانوردی کشورمان در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

در این همایش اعضای پنل امنیت هوانوردی، معاون مدیر کل و مدیر اجرایی بخش ضد تروریستی سازمان ملل، مدیرکل بخش حمل و نقل اتحادیه اروپا، دبیر کل شورای بین المللی فرودگاه​ها، مدیر کل بخش حمل و نقل هوایی انگلستان و مدیر کل امنیت حمل و نقل آمریکا نظرات خود را مطرح کردند.

در ادامه همایش، مراسم رسمی تمدید سال« فرهنگ امنیت هوانوردی» به سال 2021 میلادی با سخنرانی دکتر فانگ لیو، دبیر کل ایکائو انجام شد.

در چهلمین مجمع عمومی سازمان ملل، سال 2020 با عنوان سال «فرهنگ امنیت هوانوردی» نام‌گذاری شده بود که به دلیل شیوع و همه گیری ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در انجام فعالیت​های ارتقاء فرهنگ امنیت هوانوردی در قالب برنامه جهانی امنیت هوانوردی (GASeP)، سال فرهنگ امنیت هوانوردی (YOSC) به سال 2021 میلادی تعمیم داده شد.

با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری، متخصصان و نمایندگانی از فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه‌​های کشور، دفتر نمایندگی واجا در امور هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌​ها و ناوبری هوایی کشور و شرکت​‌های هواپیمایی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن کنفرانس سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتند.

به دلیل محدودیت در حضور افراد، نمایندگان دفتر مرکزی حراست، دفتر نظارت بر فرودگاه‌​ها، شرکت​ها و موسسات هوانوردی و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری و برخی شرکت‌​های هواپیمایی به صورت غیرحضوری در این همایش شرکت داشتند.

نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری پس از تجمیع پرسشنامه فرهنگ امنیت هوانوردی از نمایندگان حاضر در همایش که در قالب مکاتبه ایکائو با کشورهای عضو ارسال شده است، وضعیت و برنامه ارتقاء فرهنگ امنیت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران را برای دبیر کل ایکائو ارسال خواهند کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.