| کد خبر: 222868 |

امکان انتقاد و طرح شکایت از ایرلاین‌ها از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که مسافران می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق بخش حقوق مسافر در سایت این سازمان مطرح و پیگیری کنند.

تین نیوز

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که مسافران می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق بخش حقوق مسافر در سایت این سازمان مطرح و پیگیری کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که با توجه به لزوم رعایت حقوق مسافران در پروازها و ایجاد شرایط رقابتی و حق انتخاب و اختیار در دریافت تسهیلات بلیت؛ از این پس امکان رویت و مطالعه عملکرد شرکت‌های مذکور در پورتال سازمان هواپیمایی کشور فراهم می‌شود.

لذا از اول دی سال جاری، نمودار میزان و درصد شکایات، نحوه پاسخگویی به مسافران و خدمات و تسهیلات ارائه شده توسط شرکت‌های هواپیمایی به صورت ماهانه در سایت سازمان به نشانی www.cao.ir بارگذاری خواهد شد.

لازم به ذکر است مسافران می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق بخش حقوق مسافر در سایت سازمان هواپیمایی کشوری مطرح و پیگیری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 1 0

    واقعا متاسفم بخاطر انتخاب ایرلاین پارس. مشهد تهران شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۰۷ ساعت ۸:۳۰ صبح بسیار افتضاح بود هم طول کشید هم بی اعتنایی کادر مهمانداران واقعا طعم سفر را به ما تلخ کرد انشاالله که رسیدگی می کنید.

  • فاطمه 1 0

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من اینجا به عنوان یه مادر حضور دارم و شکایتم رو مطرح میکنم .
    دختر ۱۰ ساله من برای اینکه یه مدتی با عمه اش وقت بگذرونه رو ما تصمیم گرفتم بفرستیم استانبول ، اگه از نظر مالی توان داشتیم خانوادگی به این سفر میرفتیم .
    من بلیط از دفتر هواپیمایی معراج تهیه کردم برای رفت و برگشت به مبلغ ۲۰۲ دلار .
    با اینکه دفتر هواپیمایی معراج برای من بلیط سیستمی صادر کرده بود اصلا اطلاع رسانی نکردن در مورد خروج و ورود دخترم ، من دخترم رو به صورت یو ام و بدون هیچ وکالتنامه ایی فرستادم رفت !!! بدون هیچ وکالتنامه ایی . یعنی از من نخواستن !! بعد از ۱۵ روز ، زمان برگشت به کشور خودش بهش اجازه پرواز ندادن !!!!
    که چی
    که دختر ۱۰ ساله من رو عمه اش اجازه نداره یو ام کنه !!!! من مادر هم تهران منتظر دخترم
    چمدون دخترم رو تحویل گرفتم ، حدودا ۱/۵ ساعت فرم پر کردن ، چمدون تحویل بار داده شده ،، بعد از ۱/۵ ساعت لحظه بستن گیت اعلام کردن که اجازه پرواز نداره !!!!
    من خلاف قانون نمی خوام رفتار کنم ،
    من انتظار دارم اگر وکالتنامه قراره ارائه بدم حداقل لحظه ایی که دخترم به گیت پرواز مراجعه کرد اعلام میکردن ، در عرض ۲۰ دقیقه من و پدرش وکالتنامه رو حاضر میکردیم !!!!!!
    اگر بنا به وکالتنامه بود چرا لحظه خروج نخواستن !!!!!!! خروج از کشور بدون اجازه پدر آیا قانونی است ؟؟؟؟؟ ولی برگشت به کشور بدون وکالتنامه غیر قانونی !!!!!!
    ۲ روز از نظر روحی من و دخترم در چه حالی بودیم و چه صدمه ایی بهمون وارد شد بماند ، از نظر مالی هم به من خسارت وارد شد . چرا من باید ۲ بار پول بلیط پرداخت کنم بخاطر بی دقتی مسیولین پرواز معراج ؟ من اگر وسع مالی داشتم خودم دخترم رو همراهی میکردم ! از شما عاجزانه خواهشمندم درخواست من رو پیگیری کنید 🙏🏽🙏🏽

  • فریده 1 0

    چرا اینقدر بلیت هواپیماها گران شده و حتی پکیج پذیرایی هم حذف شده است

  • سانازآبار 0 0

    سلام بنده ۱۴مرداد۱۴۰۰پروازایران ایرازمبدااستانبول به مقصدتهران داشتم ساعت یک ربع به دوظهرولی چندین بار جابجایی وتغییرساعت پروازاعلام کردن وگفتن به ساعت بیست دقیقه به یک موکول شده تابالاخره بعدازشش ساعت تاخیروکلی معطل شدن ساعت یک ربع به هفت شب ازفرودگاه استانبول حرکت کردیم وساعت ده ونیم رسیدیم تهران وبه همین دلیل بنده پروازدیگه ایی که به مقصدمشهدازتهران داشتم باهواپیمایی زاگرس ازدست دادم ویک زن تنهاکلی الاف واذیت شدم ومنوسرکارگزاشتن وباکلی بارووسیله ازاین طبقه به اون طبقه فرستادن وارجاع میدادن به مامورترافیک وسرپرستی ترافیک ودفترایران ایرکه خسارتی که به من واردشده جبران کنن ولی قبول دارنمیشدن وباکلی دوندگی بلیط منومهروامضازدن که بایک پروازجایگزین دیگه که خودشون تدارک ببینن منوبه مشهدبرسونن وپول بلیطی که ازدست داده بودم استردادبشه وکلی هزینه کردم ساعت ۱۲شب هزینه زیادی وپرداخت کردم به فرودگاه مهرآبادخودموبرسونم که نامه ایی که ازطرف ایران ایربه من داده بودن موفق بشم همان شب به شهرم برگردم ولی متاسفانه وخیلی غیرمنصفانه هیچ کس قبول دارنمیشدوگفتن بایدخودت بلیط تهیه کنی ومنوازترمینال یک مهرآبادبازهم واسه سرکارگزاشتن به ترمینال چهارارجاع دادن ازآخرخودم بلیط هزینه کردم گرفتم واسه این روزدیگه ساعت پنج ونیم ویک شب من توشهرغریب آواره بودم وپول اون بلیطی که هم بخاطربی کفایتی شرکت ایران ایرازدست داده بودم به من کاملااستردادنشد ودوباره پول یک بلیط دیگه وهزینه های دیگه به من تحمیل شدواقعااا جای تاسف داره اگرواسه مسافرنمیخوان کاری انجام بدن کاشکی بیخودسرگردان نکنندمسافرووقتشوبگیرندوازآخرهم بی نتیجه باشه

  • اشرف بارانی 0 0

    من از شرکت لوفتهانزا شکایت دارم به من وپسرم اجازه پرواز به ونکوور روندادند چرا از تهران اجازه پرواز داده شد ولی از فرانکفورت اجازه ندادند ومن متحمل سختی ورنج شدم ۲۴ ساعت در فرودگاه منتظربودم ودوباره من رو به ایران بازگرداندند من وپسرم در کشور غریب از پرواز هم که استفاده نکردیم چه کسی بایدجوابگو باشد؟؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد مهدی نعمت الهی 0 0

    با عرض سلام بنده در تاریخ ۱۴۰۰.۰۶.۱۶ از شرکت رسپینا از طریق سایت بلیط برای پرواز از شیراز به مشهد برای تاریخ ۱۴۰۰.۰۶.۲۲ پرواز ۷۰۴۸ با پرداخت وجه انجام داده بلیط گرفته و متعاقبا پس از دریافت بلیط هتل و بلیط برگشت تهیه کرده ام در روز شنبه ۱۴۰۰.۰۶.۲۰ با من از طریق دفتر رسپینا تماس گرفته شده و اعلام داشته که هواپیمای کیش ایر پرواز را بدون جایگزین کنسل کرده و شما برای دریافت وجه به سایت وارد شوید ودرخواست بفرستید ما وقتی باز به سایت و شرکتهادیگر مراجعه کردیم متوجه شده ایم این پرواز کنیل نشده ولی قیمت ان افزابش یافته وجالب اینجا است که وقتی باز با شماره تلفن دیگر وارد سایت شرکت رسپینا وارد شدیم در همان پرداز مجددا بلیط صادر کرد محترما من خواستار پیگیری هستم چرا یک شرکت به خاطر پول اضافه با طرح برنامه دروغ به خود اجاز میدهد بلیط افراد را کنسل نماید و تقصیر را شرکتدهواپیمایی کیش ایر اعلام نماید منتظر نظر سما هستیم

  • بهزاد 0 0

    پرواز شیراز به تهران.
    هیچگونه پروتکل ستاد ملی کرونا رعایت نمیشه و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نکردن و اصلا مهماندار و بقیه کادر پرواز هیچگونه اعتقادی به کرونا ندارن و کل صندلی ها پر بودن.
    کلا پرواز پارس ایر افتضاح بود.
    اشتباه محض هست استفاده از این پرواز.
    به سر مهماندار تذکر دادیم چرا اینهمه مسافر در شرایط کرونا سوار کردید فرمودن برید شکایت کنید.
    همینه

  • Razieh 0 0

    من از یکی از مدیران لوفتهانزا در تهران شکایت دارم

  • پری 0 0

    اپراتور قسمت ترافیک بسیار بی ادب و گستاخ هستن .. به خاطر جواب دادن به یه سوال هزار تا داد میکشن.. لطفا پیگیری کنید چون ایشون بهتره برن چاله میدون کار کنن و هوار بزنن تا اونجا پاسخگوی تلفن باشن

  • حسین رحیمی 0 0

    چرا قیمت بلیت ها اینقدر زیاد شده و مسافر هم که فول ظرفیت سوار میکنن و پکیج پذیرایی هم حذف کردن بی شرفا

  • ایران 0 0

    سلام اخیرا شرکت هواپیمایی لوفتانزا چندین مراکز درمانی جهت کوید مسافرتی تایید کرده منجمله مرکز درمانی لاوازیه. این مرکز فقط جهت گرفتن وقت و پول مسافر هست و اصلا جواب درستی جز خرد کردن اعصاب مسافر نمیدهد و تمام تست‌ها در مراحل اول مثبت همانگونه که برای من و چندین مسافر دیگه در ماه دی ماه اتفاق افتاد این مرکز اصلا قابل اعتماد نیست. مرکز پزشکی لاوازیه واقع در میدان رسالت لطفا این مرکز حذف نمایید

  • علی 0 0

    متاسفانه سازمان هواپیمایی جوابگوی شکایات ثبت شده در سایت اعلامی از طرف خودشان نیست و شرکت هواپیمایی زاگرس در یک پرواز آسیب به وسیله ای به عنوان بار همراهم بود زدند و همینطور تعجیل در ساعت پرواز که باعث شد به پرواز نرسم حاضر به پرداخت خسارت نشدند فکر میکنید اینجا اروپاست و همه مقید به قانون
    هواپیمایی زاگرس = اشغال

  • فاطمه شریفیان 0 0

    من بلیط خریدم ولی تاریخ یک ماه اشتباه شد بلیط رو استرداد زدم هفتاد درصد جریمه بهم تعلق گرفت واقعا متاسفم که بلیط تاریخ یک ماه دیگه چرا اینقدر جریمه زیاد داره؟ الان نمیدونم باید به کی شکایت کنم تو سایت هم میرم کد امنیتی که داده رو وارد میکنم ولی میگه اشتباه است هر جور میزنم هر کاری میکنم نمیشه متاسفانه

    • میم 0 0

      سلام نتیجه ای گرفتید،،؟

  • سکینه علیزاده 0 0

    نهم فروردین از سایت گردشا پیغام دادن بلیت شیراز به تهران ما کنسل شده ، تا امروز ۱۸ فروردین هنوز هزینه بلیت به حسابم برگشت نشده ، سفرمارکت و گردشا مرتبط به هم پاس میدن ، بعد میگن هواپیمایی مربوطه یعنی قشم ایر ۱۵ روز فروردین کلا" تعطیله و کار حسابداری انجام نمیدن ، الانم که پنجشنبه است باز همگی با هم تعطیلند ، من فقط میگم کنسل کردید عیب نداره چرا پولو پس نمیدید ، کجا باید شکایت کنم

  • یک هموطن 0 0

    پرواز ایر لاین پرواز مشهد به تهران شماره ۹۶۳قرار بود ساعت ۹ شب پرواز کند که با سرگردانی مسافران برای گرفتن بلیط واینکه یک بار گفتن ساعت ۱۲ بار دیگر ساعت ۱ بامداد ودر آخر ساعت ۳ بامداد در انتظار هواپیما در فرودگاه مشهد در شرایط سخت منتظر وسرد گم هستند می خواهم بدانم آیا کسی نیست که به فریاد این مردم مظلوم برسه آیا مرجعی هست که رسیدگی کنه یا همه مسئولان در خواب ناز هستند وبرایشان مثل بقیه مسائل مربوط به ملت مهم نیست کی قراراست از این خواب ناز بیدار شن اگر به قیامت اعتقادی دارید چگونه می خواهید پاسخ گوی این ظلم هاباشید

  • حسین باقری 0 0

    با سلام
    جمعه ۲۰ خرداد با هواپیمایی چابهاربه شماره پرواز ۸۷۵۹ قرار بود از مشهد به تهران حرکت کنیم ..که بدلیل نقص فنی پرواز با تاخیر چند ساعتی انجام شد ...بعد از گذشت ۴ ساعت از زمان پرواز اقدام به کنسل بلیط نمودم ..‌در حال حاضر با گذشت حدود ۱۳ روز هنوز وجه بلیط من واریز نشده است ...ده ها بار هم تماس گرفتم ولی متاسفانه کسی پاسخگو نمیباشد...

  • حمید سید تاجدینی 0 0

    باسلام بنده مسافر مشهد ارومیه از شرکت اتا در تاریخ ۱۴۰۱.۰۳.۱۳خرداد بودم که ساعت پرواز ۱۱.۴۰دقیقه بود که در ساعت ۶عصر بعد از کلی سرگردانی بعداز سوار و پیاده شدن به هواپیما بلیط مارا مهر کرده و به امان خدا حواله کردن که خودتان بروید. حال با گذشت ۲۶ روز از آن تاریخ علارغم پیگیری‌های مکرر که در هر تماس نیم ساعت معطلی و پاسکاری بین کارکنان شرکت لاقید اتا دارد هنوز نتوانستم تاییدیه از شرکت بی مبالات اتا جهت دریافت پول بلیط از دفتر فروش سپهر۳۶۰بگیرم و هر روز با کمال پیروی وقاحت وعده ۲روز دیگر را می‌دهند.

  • کریمی 0 0

    چراآژانس های هواپیمایی، از جمله آتا درپرداخت خسارت کوتاهی می کنند وهیچ مرجع رسیدگی نیست

  • علي شرافتمند 0 0

    واقعا متأسفم براي شركت معراج والبته بيشتر شركت ها كه كمترين هزينه رو براي پذيرايي انجام ميدن هم رفت هم برگشت با حدود 5ساعت تأخير با خريد بالاترين قيمت
    اما يك چي بسيار ساده پذيرايي كردند وسرش وهم اوردن
    به كجا بايد شكايت كرد كه ديده بشه نميدونم بخدا

  • ایرج. عجمیان 0 0

    باسلام درتاریخ ۲۶شهریور۱۴۰۱ ازمقصد مونترال واردفروگاه امام شدیم یکی از چمدان های ما نرسیده بود پرونده تشکیل ومقررشد ظرف یکی دوروز تحویل دهند اکنون که حدود ۸روز گذشته متاسفانه پرسنل مسئول ولوفت هانزار ازدادن پاسخ امتناع وبنده وهمسرم را باتوجه به تماس های مکرر بیخبر گذاشته اند من نمی دانم به کجا باید شکایت ببرم تا یک نفر پاسخ گوی چمدان کم شده ما باشد وچکونه پیگیر چمدان خودم باشم. آیا شرکت لوفت هانزا وبویژه پرسنل بدون مسئولیت فرودگاه نباید پاسخگوی مسافران شرکت باشند آیا باید مستقیم به وزیر راه شکایت برد آیا وججدان کاری شما اجازه می دهد مشگل مسافر راحل کنید یا تنها مهم پول گرفتن وعدم مسئولیت است.

  • سید اسماعیل قادری 0 0

    سلام و عرض ادب
    در فرودگاه ساری چه خبر است .
    بنده دوشنبه گذشته با پرواز وارش از مشهد به ساری آمدم ؛
    حدود چهل دقیقه معطل شدم تا چمدانم آمد ، روی نوار نقاله بشدت کثیف بود .
    اروز جمعه دوباره با پرواز شرکت وارش دارم برمیگردم مشهد سالن ترانزیت بشدت گرم است طوری که دارن مسافران با کاغذ خودشون را باد میزنن .

  • یعقوب نمازی 0 0

    از شرکت الی گشت شکایت دارم که علیرغم توافق برای فروش بلیط مسافرت بابارهمراه موقع مراجعت به دریافت کارت پرواز وتویل بار متوجه شدیم که بلیط بدون بار همراه صادر ومجوز بار همراه ما به دیگران فروخته شده است موضوع به شرکت اعلام شده ولی هیچگونه رسیدگی نشده است برای شکایت انتظامی وکیفری تقاضای راهنمایی دارم .

  • ناشناس 0 0

    واقعا شورش و در آورده هواپیما بی آتا ۱۲ ساعت تاخیر در فرودگاه سلام امام خمینی پرواز نجف
    خدا ذلیلتون کنه

  • حانیه حسین پور 0 0

    سلام وقتتون بخیر
    تاریخ 13دی ماه ساعت 13:55 پرواز سپهران 4334برگشت کیش به مشهد با 5ساعت تاخیر در ساعت 19حرکت کرد
    جمعا 5نفر بودیم
    من خودم 5ماهه باردار و دونفر همراه دیگه هم مشکل اسم و پادرد داشتن مسئول شرکت سپهران در کیش اعلام کردن پس از رسیدن به مشهد برای دریافت 30٪ از مبلغ بلیط اقدام کنیم اما الان که پیگیر شدم اطلاع میدن که قانون جدیدی که تازه دو روزه اومده هیچ مبلغی بابت تاخیر به مسافر تعلق نمیگیره

    امیدوارم حقوق مسافر براتون مهم باشه واقعا
    تاخیر پرواز 1-2 ساعت نبود که چشم پوشی بشه
    متاسفانه 5 ساعت بود
    با هر شماره ای تماس میگیرم جواب درست نمیدن و دوباره شماره جدید میدن که تماس بگیریم
    متاسفانه با این اتفاق و بی مسئولیتی شرکت سپهران سفر و برای من و همراهانم تلخ کردن
    حتی حاضر نیستن 30٪ حق مسافر و بدن
    خواهش میکنم رسیدگی کنیم

  • لیلی شجاعی 0 0

    سلام پنج روز پیش بلیط شیراز به تهران رو کنسل کردم طی این پنج روز هرچی تماس میگیرم برای استرداد مابقی مبلغ بلیط اول میگن استرداد ثبت نشد بعد میگن همچنین بلیطی تو سامانه نیست ولی من بلیط و مدارکشو دارم هر روز هم نیم ساعت یا بیشتر پشت تلفن پشتیبانی هستم اصلا وصل نمیشه خلاصه خیلی راحت پول منو دزدیدن و من از این سامانه شکایت میکنم آخه پول یه کارگر که برای دیدن زن و بچه اش بعداز پنج ماه میاد خوردن نداره خجالت بکشید اعتبارتون رو خراب کردید من به همه جا اطلاع خواهم داد

  • لیلی شجاعی 0 0





    پنج شش روز پیش بلیط شیراز به تهران رو کنسل کردم هنوزمبلغ بلیطم به حسابم نیومده اصلا میگن همچنین بلیطی رزرو نشد ولی من دانلود بلیط دارم کجا باید ازشون شکایت کنم وپولمو پس بگیرم

  • لیلی شجاعی 0 0






    پنج شش روز پیش بلیط شیراز به تهران رو کنسل کردم هنوزمبلغ بلیطم به حسابم نیومده اصلا میگن همچنین بلیطی رزرو نشد ولی من دانلود بلیط دارم کجا باید مراجعه کنم وپولمو پس بگیرم

  • ناشناس 0 0

    خدا لعنتشون کنه پول مارو برگردونید دزدا

  • ثریا احمدی 0 0

    در خصوص سازمان هواپیمایی کل کشور وثبت شکایت تاخیر ده ساعت در خصوص شرکت هواپیمایی وارش حقوق مسافر دروغ است و مسافر مورد بازیچه و تمسخر قرار گرفته است