| کد خبر: 207542 |

سازمان هواپیمایی کشوری تابع مقررات بهداشت جهانی عمل می‌کند

معاون هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی طبق دستورالعمل‌ بهداشت جهانی عمل می‌کند.

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی طبق دستورالعمل‌ بهداشت جهانی عمل می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه طبق مقررات جهانی بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های لازم جهت ضدعفونی کردن فرودگاه‌ها، هواپیما‌ها، نیرو‌های انسانی و کارمندان این بخش‌ها رعایت می‌شود، گفت: تمامی این دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها، مشترک بین تمامی کشور‌ها و بخش‌های هوایی است و سازمان هواپیمایی کشوری هم ملزم به رعایت آن‌ها است.

او با بیان اینکه تمامی این دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامت مردم و مسافران و جلوگیری از شروع بیشتر ویروس کرونا رعایت می‌شود، گفت: تمامی این دستورالعمل‌ها به بخش‌های مختلف ابلاغ شده است و از طریق بخشنامه‌ها به صورت کامل تمامی این اقدامات رعایت می‌شود.

او بیان کرد: مواد ضدعفونی‌کننده به صورت مستمر تهیه و طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا عمل می‌شود.

دهقان تأکید کرد: طبق بخشنامه‌هایی که صادر شده از ورود مسافران مشکوک جلوگیری می‌شود و تمامی مسافران از طریق تب سنج‌ها و تست‌های لازم بررسی می‌شوند و در صورت مشکوک بودن مسافری اجازه خروج به او داده نمی‌شود و او وارد قرنطینه خواهد شد. تمامی این اقدامات برای حفظ سلامت مسافران انجام می‌شود.

معاون هوانوردی و امور بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: ایران تمامی این پروتکل‌ها را اجرا می‌کند و برای خبررسانی به مسافران بخش هوایی هم مانند سایر بخش‌های حمل‌ونقلی اقدامات لازم را مطابق با دستورات ستاد مبارزه با کرونا انجام می‌دهد.

او افزود: جا‌به‌جایی‌ها نیز در حوزه حمل‌ونقلی بیشتر در قالب لجستیک است و با توجه به شیوع ویروس کرونا میزان جا‌به‌جایی مسافران در بخش‌های حمل‌ونقلی مسافری به شکل چشمگیری کاهش یافته است، بنابراین این ادعا‌ که از سوی برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر نگران‌کننده بودن بخش هوایی مطرح شده است، به صورت کامل رد می‌کنم چرا که سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در راستای پروتکل‌های جهانی فعالیت خود را انجام می‌دهد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: تمامی موارد ایمنی برای ضدعفونی کردن هواپیما‌ها و صندلی‌ها به صورت کامل رعایت و در طول هفته مستمر انجام می‌شود.

گفتنی است، چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر درباره وضعیت ناوگان‌ هوایی کشور و همچنین نحوه ضدعفونی کردن این ناوگان‌ها اعلام کرده بود که بخش هوایی کشور نگران‌کننده عمل می‌کند و اصول ایمنی و بهداشتی به صورت کامل رعایت نمی‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.