| کد خبر: 193929 |

کنسلی 8 هزار پرواز داخلی در سال 96

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از دریافت گزارشی مبنی بر کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی در سال ۹۶ و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از دریافت گزارشی مبنی بر کنسلی ۸۰۰۰ پرواز داخلی در سال ۹۶ و ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی در این باره گفت: کمیسیون اصل نود در مورد افزایش بی رویه قیمت، کنسلی و تاخیر پروازها استعلامی را از سازمان هواپیمایی کشوری داشته که پس از مهلت یک ماهه برای پاسخگویی سازمان هواپیمایی با وزیر راه در این رابطه جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حال حاضر قیمت بلیت یکطرفه پرواز تهران به شیراز تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته و قیمت پرواز رفت و برگشت تهران مشهد نیز حدود یک ونیم میلیون تومان است، افزود: پیش از این قرار بود قیمت بلیت پروازها شناور باشد ولی نداشتن سقف برای قیمت پرواز باعث سوءاستفاده ایرلاین‌ها شده است.

این نماینده مجلس همچنین گفت: اگر بخواهیم بر مبنای قیمت دلار هم محاسبه کنیم پیش از گرانی دلار قیمت پرواز رفت و برگشت تهران به شیراز ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود و حتی اگر این قیمت را سه برابر کنیم قیمتی که الان برای پروازها در نظر گرفته شده غیرواقعی است. متاسفانه این قیمت‌ها به صورت خودسرانه قیمت گذاری می‌شود و تنها مردم هستند که متضرر می‌شوند ضمن این که همه ایرلاین‌ها از سوخت با یارانه دولت استفاده می‌کند و قیمت سوخت آنها آزاد نیست لذا افزایش قیمت پروازها با هیچ منطقی جور درنمی‌آید. خدمات ایرلاین‌ها هم تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هزینه‌ها هم نسبت به کشورهای دیگر پایین‌تر است.

سخنگوی اصل نود مجلس ادامه داد: در کشورهای دیگر ایرلاین به واسطه تاخیر و کنسلی پرواز جریمه و خسارتی به مسافرین پرداخت می‌کند اما در کشور ما با وجود تاخیر و کنسلی سرسام آور عموما پاسخگویی مناسب به مسافران در خصوص جبران خسارت نمی‌شود وقتی هم پرواز کنسل می‌شود مسافر باید از چند جا تاییدیه بگیرد که این کار هم معطلی دارد و خیلی‌ها فرصت پیگیری‌ آن را ندارند.

وی با بیان این که مدیریت ایرلاین‌ها دچار بی سرو سامانی است، تصریح کرد: طبق استعلام صورت گرفته از سازمان هواپیمایی بررسی آمار تاخیر پروازها از سال ۹۰ تا ۹۵ نشان می‌دهد حداقل تاخیر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه در سال ۹۰ و حداکثر ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دقیقه تاخیر در سال ۹۵ بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که تاخیر و کنسلی پروازها موجب اتلاف وقت مردم تحمیل هزینه به مسافر و پایمال شدن حقوق مردم می‌شود، اضافه کرد: آمار کنسلی پروازها هم طبق استعلام کمیسیون آمار وحشتناکی است. جمع کنسلی ۲۲ ایرلاین در سال ۹۶ فقط در پروازهای داخلی تقریبا ۸۰۰۰ پرواز است و از سه هزار و ۲۹۱ کنسلی تا ۳۰۰ کنسلی در یک سال برای هر ایرلاین متغییر بوده است. این در حالی است که در پرتلاقی ترین خطوط هوایی دنیا هم چنین چیزی اتفاق نمی افتد.

پارسایی با بیان این که وزارت راه باید جدیت بیشتری در مدیریت ایرلاین‌ها داشته باشد، تاکید کرد: آماری که به ما رسیده نشان می‌دهد ایرلاین‌ها رها شده هستند و نظارتی بر آنها صورت نمی‌گیرد. ما همچنین در کمیسیون اصل نود درباره افزایش بی رویه قیمت بلیت پروازها استعلام کردیم و در این رابطه جلسه‌ای با وزیر راه برگزار می‌کنیم تا ایشان نسبت به وضعیت بی سرو سامان ایرلاین‌ها پاسخگو باشند. گاهی شاهدیم پرواز یک مسیر در یک روز با قیمت مختلفی عرضه می‌شود در حالی که خدمات ارائه شده و حتی گاهی نوع هواپیما تفاوتی با یکدیگر ندارند همچنین طبق استاندارد جهانی هر چه به زمان پرواز نزدیک می‌شویم باید با کاهش قیمت بلیت مواجه باشیم در حالی که شرایط فعلی با استاندارد جهانی هم خوانی ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.